Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14241 til 14260 af 152758
-
Pentan, diiod og vand Rapport = Panik
ForumindlægJeg læser lige nu til kemi eksamen, og mangler en rapport (nogen gange glipper ting bare). Rapporten er om pentan, diiod og vand og deres blandbarhed. Jeg går på HF enkeltfag - og har været meget fraværende grundet sygdom - så har absolut ingen kontakt til andre i klassen. Har søgt på nettet og h... -
hvordan navngiver man en carboxlysyre og en ester
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med eksamenspørgsmål til Kemi B, jeg er nået til 9, men sidder fast i navngivningen af carboxylsyre og ester. nogen som kan hjælpe mig? (skal oppe i morgen) -
Forstår ikek min karakter! :-(
ForumindlægJeg har gennem dette år fået omkring 6-7 12-taller, reesten 10 i kemi skrft. men så snart vi lagde ud med organisk kemi faldt jeg fra, hvorfor jeg fik 00 i en kemiprøve (kemi B). Er det grundlag nok for at give mig 7 som standpunkt i skrft? Problemet er at vi ikek ksal have flere afæleveringer og... -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Naturvidenskabelige metode.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive synopsis til min AT eksamen. Jeg skriver i fagene idræt B og kemi A. I min analyse skal jeg beskrive hvordan steroider er fremstillet, og jeg har fundet en artikel om syntese af testosteron. Men hvordan presser man den naturvidenskabelige metoder ind over en artike... -
Geologi - Århus Universitet, 2012.. Andre?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at tage GSK i Fysik B, Kemi B og Matematik A, og næste år vil jeg søge ind på uddannelsen Geologi på Århus Universitet. Er der andre som også vil det? Syntes aldrig rigtig jeg hører om andre som også vil tage denne uddannelse. Og det kunne bare være lidt fedt, at s... -
Disposition-problemformulering
ForumindlægHej... Vi har fået en A-opgave for, det er den vi skal bruge til eksamen til sommer. Mit emne er Levevilkår og sundhed som skal indeholde alle naturvidenskabelige fag (Kemi,geo,bio). Vi skal lave en disposition og derefter en problemformulering. Aner ikke hvordan jeg skal gribe det an. Håber i k... -
Come on folkens
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder med en 3. års opgave Kemi A, hvor jeg skal give en forklaring på, om det pågældende farvestof kan opløses i vand. (se vedlagt) Samtidig skal jeg finde de chromofore og auxochromo grupper ( jeg har fundet NH2 og OH som auxochroomo og N=N som chromofore) er der flere?Håber d... -
Studenterhuen
ForumindlægFørst, tillykke til alle studenter!Dernæst, måske en kliche, men nu vil jeg gerne have stillet min tvivl.Omkring den sorte hue: Jeg ved godt, at den frit kan bestilles, og at den bl.a. hører til klassisk-sproglige + mat.+fys.+kemi-A-niveau matematikerne. Udover det, har jeg hørt at man den er &qu... -
Opg. med Chemsketch
ForumindlægJeg tænke på, om der er nogen, der har uploadet en opgave, hvori de har brugt ChemSketch?Jeg overvejer at lære det, da jeg skal have kemi A, men kunne godt tænke mig at se, hvordan det ser ud først.Hvis du ikke vil uoploade den, er du velkommen til at sende den til mig gennem Kontakt-funktionen s... -
"lærer" søges i Horsens/århusområdet.
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din email så kontakter jeg dig snarest. -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
2 opgaver, hjælp
ForumindlægHeej allesammen, Jeg sidder med en kemi afl, og kan ikke finde ud af disse to opgaver: 1) To salicylmolekyler kan reagere indbyrdes og danne en diester. a) Opskriv et reaktionsskema eller tegn strukturformel for diesteren. b) Er diesteren en syre, base eller ingen af delene? c) Hvordan er opl... -
Enzym, reaktionshastighed og pH
ForumindlægJeg forstår ikke helt hvorfor enzyms reaktionshastighed afhænger af pH?... I Kemi 2000 - A niveau 2, er der en forklaring hvor man kigger på proteiners opbygning, men jeg sys at det er meget forvirrende, så jeg forstår ikke meget af det... måske findes der nogen hjemmesider jeg kan glo på? -
sæbe
ForumindlægHey....jeg har lige læst om sæbe i kemi 2000 a-niveau 1 s. 158-159. Jeg forstår for det første ikke den figur der bruges til at forklare hvordan sæbe opfører sig!Udover det, er der så nogen som kan forklare hvorfor det er vigtigt at sæbeionerne nedsætter overfladespændingen i vandet? Og hvad den ... -
Skriftlig eksamen 2009 - HTX
ForumindlægHej HTX'ere med kemi A. Hvordan gik det med jeres skriftlig eksamen i går? Og hvad synes I om sættet? Selv synes jeg, det var okay og jeg nåede næsten det hele. Hvis der er nogle der har skrevet på computer og vil lægge sit bud på svar op, kunne det være fedt. Jeg skrev dog selv i hånd, så ka... -
opgaveregning
ForumindlægHej. jeg har flg opgave jeg ikke kan finde ud af. A) der alfmåles 20,00 mÆ af en 0,0200 M benzoesyreopløsning, som titreres med en 0,0200 M NaOH opløsning. Hvor mange milliliter af NaOH-opløsningen skal der tilsættes, for at opløsningens pH bliver 4,00? Jeg er ikke den skarpeste til kemi, så ... -
dumpet?
Forumindlægjeg har lige haft min værste eksamen nogenside.. Jeg var op i AT igår og derfor arbejdede meget på det og dermed havde jeg ikke noget til idag: Kemi A skriftlig. Jeg fik løst 10 ud af 18 spørgsmål. er jeg bestået? håber I kan hjælpe fordi jeg tænker nonstop på det.. -
Kemisk UDTRYK
ForumindlægHejsa... Jeg laver en kemi rapport, hvor jeg skal plotte to ting ind på et millimeterpapir før jeg kan lave et bjerrumdiagram. y = syrebrøk (alfa) x = pH Siger man så, at pH er FUNKTION af syrebrøken (a)?? Eller siger man, at syrebrøken er en funktion af pH?? Men siger jo nomralt f(x)=....! Hv... -
Årsprøven: Eksempler!?
ForumindlægHejsa, jeg tænkte på om der var nogen der ligger inde med en formelsamling med eksempler på typeopgaver man eventuelt kan støde på til en årsprøve? Er selv ved at lave sådan en, men synes bare ikke jeg har alt det materiale jeg kunne bruge, og er dum til at blande typeopgaverne sammen... Går i 2....
