Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14261 til 14280 af 22746
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • massemidtpunkts sætningen og impulsmomentsætningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og læser op til fysik eksamen- mekanik delen. jeg er med på hvordan vi opstiller kraftdiagrammer og newtons 1. lov og newtons 2. lov. Men jeg er ikke med på hvornår vi bruger impulsmomentsætningen og massemidtpunktssætningen. hvad er der, der i en opgave gør, at vi skal bru...
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hvad svarer over gennemsnittet til de nationale prøver i fysik til i karakter. ER det 7 eller 10 Min matematiklærer siger at det svarer til 7 Der er 3 opgaver 1: Over gennemsnittet 2:Over gennemsnittet 3: Under gennemsnittet. HVad er det i karakter?
  • Diode / Lysdiode

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 3.g opgave i fysik. Hovedemnet er elektriske komponenter. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i dioder. Men jeg har fundet ud af, at der både er noget der hedde diode, men også lysdiode. Hvad er forskellen?
  • lyspuls

    Forumindlæg
    hvis der er en der sidder inde med fysik opgaven Lyspuls fra August 2001.. ville det bare være super lækkert hvis den blev lagt ind.. og så mangler jeg også lodret kast med luftmodstand; Jagten på sorte huller som også er fra August 2001.. og så også lige Radioastronomi fra August 2002... håber ...
  • HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
  • Resistans

    Forumindlæg
    Hej sidder og læser gamelt stof op i fysik da jeg skal til skriftlig eksamen imorgen. I billedet som jeg har oploadet, regner de modstanden ud i en parallel forbindelse. Det giver 0,00625ohm^-1. De skriver at det Dvs. R=160ohm. Hvordan det? På forhånd tak
  • Gnidning på skråplan - hjææælp!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :)
  • Faglig samtale

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:)
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ?
  • A-Kraft

    Forumindlæg
    Hej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-)
  • prøve

    Forumindlæg
    -jeg skal lave en køreplan til min fysik prøve, magnetisme, baser, salte, kemiske forbindelse osv. . 'jeg ville spørge om der muligvis er nogen der har en køreplan som kan give mig råd til hvordan jeg selv skal lave min egen ?
  • Det skrå kast

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler nogle gode ræsonnementer over beregninger af det skrå kast. Altså hvorfor formlerne ser ud som de gør. Hvem kan klare den? Og jeg er absolut ikke sagkyndig i fysik så det skal være HELT nede på jorden!!! Mvh. Hoejmark
  • Elektrolyse af HCl

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt så sikker i fysik, så jeg tænkte på .. når man nu laver elektrolyse af HCl. Hvor lang tid går der så fra man har sat glassene ned, til at man må tage dem op og påvise chlor og hydrogen? er der nogle specielle tegn på at man må tage glassene op?
  • Disposition om atmosfære

    Forumindlæg
    Hey. Skal op i fysik på onsdag, og kan være uheldig at trække atmosfæren. Nogen der har en disposition til dette, og idéer til forsøg? Jeg går i 9. kl., men et niveau over 9. klasse kan også bruges, hvis ikke der er mange fremmedudtryk i det :) Hilsen Kim :)
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s
  • Haster !

    Forumindlæg
    Altså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O)
  • Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie
  • Kemisk analyse?

    Forumindlæg
    Hej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :)