Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14321 til 14340 af 22746
-
Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?
ForumindlægHejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer -
Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?
ForumindlægHej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^ -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Hjælp! Forsøg
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :) -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
Sammenhæng - protoner og elektroner
ForumindlægHej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f... -
disposition
Forumindlægnogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base -
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
Snyd?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder? -
Angiv en passende enhed
ForumindlægHej, har en fysik opgave som jeg virkelig mangler hjælp til. Håber virkelig I vil svare!! Angiv: (find ellers en passende enhed) - massen af en dråbe vand - længden af en myre - tykkelsen af en side i en fysikbog - Jordens omkreds - Den gennemsnitlige fart for en fodgænger Vpigen -
A=A0e-kt
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK -
Doppler ligningen
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser op til fysik, og er nået til Doppler ligningen, hvor der er noget, som jeg ikke forstår. Der står nemlig, at den kun gælder, når v<<c. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad << betyder? :) -På forhånd tak. -
AT naturkatastrofer
Forumindlæghej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ??? -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
Over/undertryk
ForumindlægHej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine -
Bremselængde
ForumindlægJeg er altså håbløs til fysik så jeg håber at der er en der kan hjælpe her En bil på 1150 kg bremser op fra 50,0 km/h til 0,0 km/h. Gnidningskoefficienten mellem dæk og vej er 0,70. Hvad er den mindste bremselængde? -
brydningsloven
ForumindlægHej alle.. jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal skrive om brydningsloven.. sin(i) = halvkorde/v sin(b) = halvkorde/v sin(i)/sin(b) = halvkorde 1/halvkorde2 og hvordan kommer jeg så videre.. -
Brugt bog købes!
ForumindlægNy Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø...
