Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14341 til 14360 af 22746
  • Atomteori og stråling?

    Forumindlæg
    Heij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak
  • levering af el-energi

    Forumindlæg
    heij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan Kemi B afslutnings-eksamen foregår? Jeg har for resten også hørt at man har 24 timers forberedelse til Fysik b eksamen, så hvis der nogen der kan bekræfte det, ville det være super.
  • Fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej har virkelig brug for hjælp, jeg går i 9 klasse og skal fremlægge i fysik i morgen mandag. Jeg skal fremlægge om Hvordan jorden bliver sur, og alså formlen nogen der ved hvad formlen , og nogle hjemmesider jeg kan læse det om.
  • Elementarpartikelfysik

    Forumindlæg
    Jeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k...
  • laborant udd.

    Forumindlæg
    Hey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam
  • kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?

    Forumindlæg
    kan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A?
  • kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?

    Forumindlæg
    kan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A?
  • tabelværdi for laserlysets bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej alle 'fysikere'... :) I skulle vel ikke kende tabelværdien for laserlysets bølgelængde?? jeg har kigget på nettet, men ét sted siger noget og et andet sted noget andet..... mvh caroline
  • Batteridrevet skruetrækker

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl...
  • LÆS HEEER!!

    Forumindlæg
    HEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy...
  • Batteridrevet skruetrækker

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl...
  • Strømme og spændinger

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig
  • halveringstid.. haster..

    Forumindlæg
    Har været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :)
  • AT-synopsis og opgavekategorier

    Forumindlæg
    Med alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie?
  • Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)

    Forumindlæg
    1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak.
  • Ophører på Studieportalen

    Forumindlæg
    For en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing.
  • Påvisning af H+-ion?

    Forumindlæg
    Okay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak..
  • computerhukomelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak
  • FSA Astronomi

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak.