Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14401 til 14420 af 23766
-
Hældningskoefficienten λ/d ??
ForumindlægHej jeg har en fysik aflevering for om bølger og har fået spørgsmålet: Gør rede for at hældningskoefficient er givet ved lambda/d (jeg har en lineær graf) -
Solcelle?
Forumindlægjeg skal op til mundtlig fysik b- niveau og har et emne der hedder solcellefysik. Nogen derude som sidder inde med noget til dette emne og hvad skal jeg have med under emnet? På forhånd tak. -
Alkohol ? :S
ForumindlægSkal op i fysik på mandag og er i gang med at læse på det. Men opdagede at jeg ingen steder havde noget om hvordan man finder alkoholprocenten i øl. Er der nogen der kan hjælpe mig ? -
tyngde- og gnidningskraft
Forumindlægskal til fysik eksamen om et par dage og mangler to forsøg - måling af tyngdekraft og måling af gnidningskraft .. så tænkte på om der var nogle der havde det liggende det ville hjælpe utroligt meget .. på forhånd tak :) -
Primær- og sekundærspændingen
ForumindlægPrimær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie? -
Energi :(?
Forumindlægnogen der er så venlige at fortælle mig hvad jeg kan sige til disse forskellige ting ved fysik eksame . energiforbruget i hjemmet, enheder for energi og prisen for energi -
Atomets vægt
ForumindlægSidder og laver de sidste fysik dispositioner.. Under det periodiske system, vil jeg fortælle hvordan man kan finde atmoets vægt/massefylde/unit . kan bare ikke huske formlen? Nogen der kan? -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik som jeg ikke forstår hvordan jeg skal lave 1) Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen Mange tak på forhånd -
Det kosmologiske princip?
ForumindlægJeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe? -
Energi - indre energi på atomart niveau
ForumindlægJeg har 24 timers forbedredelse til mundtlig studentereksamen i fysik: Jeg har trukket: Energi - Beskriv indre energi på atomart niveau Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Bøger i Mat,
Forumindlægheej alle sammen. ville hører om der er nogen der kan anbefale ekstrabøger til mat, kemi og fysik på gymnasie-niveau (primært 1.g). Altså bøger der kan bruges som supplement til undervisningen,,? -
gitterligningen, HJÆLP!
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, hvor jeg i indledningen skal forstælle hvad gitterligningen er. men alle mine notater er væk, og jeg kan ikke huske det!! har det nogen som kan hjælpe mig?? -
FORSKELLIGT
ForumindlægNogen der har nogle idéer til gode hjemmesider til at blive bedre til, matematik, tysk, engelsk, fysik, geografi, og biologi? både skriftligt og mundlig? :D -
Månens bevægelse
Forumindlæghej alle sammen sidder lige med en fysik rapprot, hvor jeg skal fortælle om månens bevægelse, kan ikke lige finde noget.. er der nogen der kan hjlæpe?? eller nogen der har nogle gode hjemmesider?? -
Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?
ForumindlægSom titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak! -
johannes kepler som renæssance menneske
Forumindlæghej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ? -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Newtons love
ForumindlægJeg sidder og er igang med eksamensforberedelse i fysik B, og er i tvivl om Newtons love. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dem og gerne komme med et eksempel? Tak på forhånd :-)
