Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14421 til 14440 af 19441
-
Muligheder med en finansøkonom
ForumindlægHejsa Jeg vil høre om der er nogen af jer herinde, der har taget eller er i gang med en finansøkonom og hvilke muligheder i ser for jer med den uddannelse? Er der kun de tre hovedmuligheder, at arbejde med regnskab, beskæftige sig med ejendomsmæglerbranchen eller være i en bank? Eller kender i n... -
diskuterende del ang. englands togterne
ForumindlægHej jeg skriver min dansk/historie opgave i øjeblikket, og skriver om de englands togte vikingerne foretog. Jeg har valgt at dele min problemformulering op i tre dele: redegørende, analyserende og diskuterende.. Den analyserende og redegørende har jeg okay styr på, mens den diskuterende er jeg ik... -
Syntese af benzocain
ForumindlægHej I mit eksamensprojekt i proces på 3. HTX har min gruppe valgt selv at udvikle en syntesevej for benzocain. Vi arbejder nu med tre mulige synteseveje, men vi ved ikke, om de er mulige, og om der er nogle problemer, vi har overset. Hvis der er nogen der vil se og kommentere dem, så ville vil... -
skæring mellem planer
ForumindlægHej.. jeg skal lave en opgave hvor jeg skal finde vinklen mellem to planer. Først troede jeg bare at man kunne lave den som normalt hvor man finder planernes to normalvektorer og bruger formlen cosv= skalarprodukt mellem normalvektorer divideret med kvardratroden af produktet mellem normalvekto... -
Minimering
ForumindlægHej alle, jeg har kigget på den her opgave i lang tid men er ikke rigtig kommet på hvordan den skal løses. Der er tre byen A, B og C, hvor A ligger 10 km i en lige linje til venstre for B og C ligger 3 km over B. Mellem A og B er der etableret en vej. Der skal anligges en vej mellem A og C. Hvi... -
Er nytte- eller pligtetik forenelig med socialisme?
ForumindlægSom overskriften lyder er jeg i tvivl om hvorvidt nytte- eller pligtetikken som man arbejder med indenfor religion kan sammenlignes. Jeg har en ide om at socialismens tendens til at være solidarisk, og tænke på, og hjælpe de svage i samfundet kunne være det samme som pligtetikken. Men i en syno... -
Sætninger med ser og estar
ForumindlægHej. Nogen der kunne komme med deres bud på hvordan I ville oversætte de her sætninger? Jeg har selv oversat dem, men er meget usikker på om de er korrekte så ville meget gerne se andres bud på dem. 1. Jeg er studerende 2. Jeg er i Salamanca for at lære spansk 3. Det er vigtigt at tale spansk ... -
eksamen i morgen HJÆLP
ForumindlægHej alle. Skal op til dansk i morgen, og har i den anledningen fået at vide at vi skal lave fem minutters oplæg (udover det vi trækker) til hver af de ting vi har gennemgået i løbet af de sidste tre studieår. Mit problem er således: Hvordan kan man lave et oplæg om journalistik, dr... -
Sangkor i Århus?
ForumindlægHej alle. Jeg læser i Århus på første år og er i den forbindelse flyttet til byen. Jeg vil meget gerne synge i kor igen og møde nogle nye mennesker men har indtil videre ikke lige kunnet finde et kor, som jeg kan starte i. Jeg vil meget gerne synge klassiske korsatser som fx Dvorak og Mozart, men... -
Historie eksamen - Haster
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu til min 24 timers-forberedelse, og skal op i historie imorgen. Jeg har trukket overemnet "Romerriget" med 6 bilag til følge. Der er 3 billeder, hhv. en statue af Kejser Augustus, Colusseum i Rom og et kort over Romerriget i år 14 og år 117. Desuden er ... -
Bundfald og hvilken forbindelse dannes der?
ForumindlægHej SP.dk Jeg sidder med denne opgave, som jeg simpelthen ikke ved, hvordan jeg skal gribe an. Den lyder: "Tre ækvimolære opløsninger af letopløselige forbindelser, A, B og C, blandes. Blandingen bliver uklar fordi der dannes bundfald. A er Ag2NO3, B er (NH4)2CrO4 og C er (NH4)2SO4. 1. Hv... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej! Jeg skriver på vegne af min veninde, fordi hun er bange for, ikke at få huen på alligevel. Vi er nemlig i tvivl: er det det endelige snit, som gælder, eller spiller antal dumpede fag også en rolle? Jeg har hørt, at hvis man dumper tre gange, så får man ikke sin hue, også selvom snitt... -
Bundfald i en blanding
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har svært ved at komme videre med. Den lyder på følgende måde: Tre ækvimolære opløsninger af letopløselige forbindelser A, B og C blandes. Blandingen bliver uklar, fordi der dannes bundfald. A er AgNO3, B er (NH4)2CrO4 og C er (NH4)2SO4. 1) Hvad består bundfaldet ... -
24-timers eksamen - spørgsmål til fremgangsmåde
ForumindlægJeg sidder og snakker med en, der har trukket til 24-timers historieeksamen, og der er noget forvirring omkring fremgangsmåden. Sagen er den, at hendes emnetitel er "Renæssancen og enevælden - de store opdagelser.", men hendes tre bilag er alle omkring opdagelserne; en tekst om Columb... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægSkal have hjælp til at lave eksamens dispsition til følgende emner og spørgsmål, da jeg er gået helt kold i fysiken, så mangler noget inspiration: Astronomi: 10) Gør rede for afstandsbegreber og metoder til afstandsbestemmelse inden for astronomien. Du skal komme ind på afstandsbestemmelse,... -
Opgave om frøhop
ForumindlægJeg søger hjælp til at løse følgende opgave: I spillet "Frøhop" gælder det om at få de to frøer til venstre og de to frøer til højre til at bytte plads. Frøerne til venstre må kun rykke mod højre, og frøerne til højre må kun rykke mod venstre. En frø må rykke til "en tom sten"... -
Frøhop
ForumindlægKan I hjælpe mig med at løse denne opgave? I spillet "Frøhop" gælder det om at få de to frøer til venstre og de to frøer til højre til at bytte plads. Frøerne til venstre må kun rykke mod højre, og frøerne til højre må kun rykke mod venstre. En frø må rykke til "en tom sten" v... -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
Oxidering ved ethanol i krop- hjælp..
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at forklare mig hvorfor der sker en oxidering, og hvad man forstår ved en oxidering i denne sammenhæng. Jeg troede oxidering havde noget med elektronoverførelser at gøre i forbindelse med ioner, altså, hvis fx. jern Fe afgav en elektron til et... -
Projektion i rummet
ForumindlægJeg har en opgave, hvor der er givet tre punkter: A(1,-3.2) B(4,-3,1) C(4,5,-3) Jeg skal udregne AB's projektion på AC. Jeg har tænkt følgende.. OA + AB = OB <=> AB = OB-AB AB = (3,0,-1) OA + AC = OC <=> AC = OC-OA AC = (3,8,-5) Så har jeg sagt: ((AB*AC)/(|AC|^2))*AC = (0.1...
