Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14441 til 14460 af 47924
-
Tysk eksamen - Hjælp! - In der Höhle des Löwen
Forumindlæghttp://www.dhm.de/lemo/forum/kollektives_gedaechtnis/038/index.html Hej alle, jeg skal til eksamen i morgen tidlig og jeg har trukket denne tekst. Er der nogen der ligger inde med en analyse af teksten eller nogen gode hovedpunkter fra teksten? Mvh :-) -
historisk of litt... perspektiv?? help eksamen
ForumindlægHej, jeg er igang med min eksamen. Og skal lave en almen perspektivering hvor jeg sætter forfatteren i hisorisk og litterært perspektiv. jeg ved hvad ordene betyder, men hvordan gør man og hvad vil det egentlig sige som en helhed??? HELP! -
BIOLOGI B . PLZZ HJÆLPPP har eksamen imorgen:(
ForumindlægPLZZZZ HJÆLP til min biologi eksamens spørgsmål som er til imorgen:( det er en artikel som jeg ikke forstået noget af det:( den hedder Prometheuse og de forbudtestamceller . den ligger på dette hjemeside http://viden.jp.dk/videnbank/soeg/ jeg ved ikke hvad jeg skal forklare ud fra den artikel??? -
Eksamen i dansk A, efteråret 2012 opg. 6
ForumindlægHej! er der nogle, der har opgave 6, fra Dansk eksamen på HHX i efteråret 2012? Den omhandler en sammenlignende analyse af "Paa café" og "Kærlighed" http://eopgaver.ucholstebro.dk/DanskA_opgave%201_efteraar2012_drewaqubclkoputbnskgeorybadlrn/ Eller bare har analyse af teks... -
Samfundsfag A uden Matematik B eksamen?
ForumindlægJeg er lige gået i panik, og håber at en herinde kan svare mig, da jeg først kan få tid hos studievejleder i næste uge. Jeg startede på blandt andet matematik b og samfundsfag a (hf enkeltfag) i sommers. Jeg var til eksamen i samfundsfag a i vinters, og planen var matematik b eksamen her til som... -
Homoseksualitet perspektivering Engelsk Eksamen i USA måske anden minoritet som er undertrykt hjælpe? ^^
ForumindlægKan i finde på noget Homoseksualitet perspektivering til noget over i USA. måske noget med en anden minoritet som er undertrykt -
Facit til Mat b eksamen 2015 d. 7 december
ForumindlægHej, er der nogen der har facti til mat b eksamensopgave Mandag den 7. december 2015 kl. 9.00 - 13.00? Vil gerne tjekke om det jeg har lavet er korrekt :) Eller nogen som har lavet opgaven før, som vil sende mig deres svar, så jeg kan sammenligne :) -
Opgave 4.019 i "Vejledende eksempler på eksamens opgaver i matematik".
ForumindlægHej folkens.. Jeg vil meget gerne have hjælp til denne opgave, i bogen som er den på matematisk linje 2-årigt forløb til B-niveau. Opgaven lyder sådan her: Tabellen viser aktiviteten af et radioaktivt stof målt på forskellige tidspunkter. Tid(timer) | 0 | 10 |... -
Eksamen) Tips & råd, erfaringer, do's & dont's?
ForumindlægTak på forhånd og jeg ønsker dig en god dag. -
nogen der gider kigge på min spansk eksamen?
Forumindlæghar lige været til skriftlig spansk idag, og håber der er nogen der lige gider kigge min opgave igennem for fejl, eventuel med karakter :) Opgave 1) – svar på spørgsmål spørgsmål 1 + 2. 1. La Asociación surgió como respuesta a la tragedia del 11 marzo de 2004. En Madrid del 1... -
Opvarme vand i bassinet i en svømmehal, Vejen til Fysik C, Opgave 10, Side 61, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 10: Svømmehal Bassinet i en svømmehal er 20 m bredt og 50 m langt. Vanddybden er i gennemsnit 1,8 m. a) Beregn vandets masse i kg Først foretager jeg følgende omregninger En kube, hvis sidelængden er 1 m, har rumfanget 1 m3. En kube, hvis sidelængden er 1 dm, har rumfanget 1 dm3 Da 1... -
Kan man opgradere Samf C til B hvis man har været til eksamen på C niveau
ForumindlægIdag var jeg lidt uheldig at få 02 til samfundsfag C eksamen. Kan jeg på nogen måde opgradere Samf C til B eftersom at karakteren 02 vil trække gevaldigt ned i mit gennemsnit, men også fordi jeg mener at jeg kan få højere karakter. -
Spørgsmål vedr. mundtligt eksamen (Biologi-C)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen, men jeg er lidt udvidende på dette område. Jeg ved at jeg skal trække et spg. Der efter har jeg 24 minuters forberedelse, som jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal bruge på? Skal jeg prøve at læse det, som kan besvare min eksamensspørgsmål eller ska... -
Hjælp til min tysk mundtlig eksamen 24 timers forberedelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at forberede mig til min tysk mundtlig eksamen, som er i morgen. Jeg har trukket en artikel, som handler om arbejdsløse. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal snakke inde til eksamen om denne tekst. Altså jeg har indtil videre brugt denne side til at analysere artikle... -
Boratom, Vejen til Fysik C, Opgave 1, Side 138, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 1: Boratom Vælg signaturer for proton, neutron og elektron og tegn derefter en skitse af boratomet 511B Min løsning: A = Z + N = 11 = 5 + 6 Signatur for proton er • ,og antal protoner = 5 ---------- for neutron er + ,og antal neutroner = 6 ---------- for elektron er ... -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
Pære og batteri, Vejen til Fysik AB1, Opgave 187, Side 235, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 187. En pære påtrykt 4,2 V; 0,2 A tilsluttes et 4,5 V batteri med en indre modstand på 3,0 Ω. Hvor stor er pærens modstand ? (Antag, at den ikke afhænger af, hvilken strøm der går gennem pæren). a) Hvor stor er pærens resistans ? Mit forsøg: R = U / I = 4,2 V / 0,2 A = 21 ohm D... -
analyse af novelle
ForumindlægNogen der ligger inde med en analyse der har fået to-cifret karakter? Kunne godt bruge en til hælp i eksamen imorgen som insperation! Mvh -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
Skriftlig biologi 2006
ForumindlægJeg skal op til skriftlig biologi og fysik/kemi eksamen imorgen. Men nogle skoler havde eksamen i torsdags. Jeg har snakket med en af mine venner, og han siger, at biologi eksamen handlede om planter og levende organismer. Er der andre, der ved noget?
