Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14461 til 14480 af 22746
  • Hjælp mig med at huske? :-)

    Forumindlæg
    Vi lavede i fysik et forsøg hvor vi havde en laser og en balje med vand, vi skulle så bestemme et eller andet, men kan ikke huske hvad det var, kan i hjælpe? Måske har i lavet forøget? Det er formålet med forsøget jeg fisker efter! :-)
  • AT emner

    Forumindlæg
    Overemne: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Af fag har jeg Fysik A, Mat A, Eø C Vil gerne bruge erhversøkonomi da det er mit stærke fag nogen der kan hjælpe med emne ideer?
  • Nyttevirkning

    Forumindlæg
    η=Eudnyttet/Etilført Jeg skal til et oplæg i morgen fortælle lidt om dette emne og tænkte på om der mon var nogen der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan relatere denne viden med til samfundet og beslægtede emner inden for fysikken?
  • Forsøg med raketter

    Forumindlæg
    Hej Jeg arbejder i skolen med rum forskning, jeg har bestemt jeg vil lave en raket til mit musisk-udtryk er der nogle der kender et forsøg med raketter det skal helst være med ild som fremdrift jeg har en fysik lære til hjælp. kan nogle hjælpe mig?
  • pH under nul

    Forumindlæg
    Min fysik/kemilærer har fortalt, at pH-værdien altid er positiv, men jeg mener, at have læst et par indlæg herinde, hvor de har skrevet, den godt kunne være negativ, eller læser jeg forkert? :/ Nogen, der kan forklare? (:
  • AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :)
  • varmesmeltningen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0]
  • Brintsamfund - metoder i samf

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg mangler noget på skrift om samfundsfaglig metode til mit AT-projekt i fysik og samfundsfag. I samfundsfag fokuserer jeg hovedsageligt på det økonomiske aspekt i udviklingen af brintsamfundet. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    hvordan opskriver man et reaktionsskema i fysik ? f.eks. hvis en radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137 og det er beta aktivt. herved dannes Ba-137 i en exiteret tilstand, som vi betegner som Ba* - 137. Halveringstidenfor Cs-137 er 30 år.
  • AT emne

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :)
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har brug for hjælp til oversættelse af ordet styrke til latin. Mest i den i henhold til fysikken men også psykisk. Har prøvet ordbøger, men ved ikke hvad der er helt rigtig.. Ved godt det måske ikke er det helt rigtige sted at spørge, men det skal indgå i en tatovering så det må g...
  • "De dovne"

    Forumindlæg
    Jeg sad lige og skulle renskrive alle mine fysik-notater, da jeg så et notat lignende dette: 'Stofferne i hovedgruppe 8 kaldes "De dovne". Det er fordi at de har nok af sig selv og ikke vil dele med andre'. Kan nogle af Jer forklare dette for mig?
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Hej, da jeg har prøve i fysik imorgen, sidder jeg og forbereder mig. Jeg er dog støt ind i 5 problemer jeg ikke forstår. Jeg har vedlagt mine spørgsmål som et billede. På forhånd: mange tak! :) Med Venlig Hilsen Benjamin
  • Differentialligninger - Bjælkenedbøjning

    Forumindlæg
    Hej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian
  • Energi

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :D Jeg har fået nogen opgaver om energi, og ikke lige den skrapeste til fysik :) så ville hører om i kunne hjælpe mig en en opgave. Vedhæfter opgaven så kan se hvad det er jeg snakker om. Det er den øverste, hvor grafen og tabellen indgår Tak på forhånd
  • Mangler forsøg

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik...
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    hej alle på sp.. jeg skal op i mundtlig fysik/kemi eksamen snart og ved ikke en skid og fagene, da jeg ikke forstår det så godt, nogen der har et råd til hvad jeg an gør ? jeg har læst alt jeg kan læse men har ikke forstået det hele ?? tak
  • bilag til emnet?

    Forumindlæg
    hej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være?
  • Strømførende ledning i et magnetfelt

    Forumindlæg
    Forsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad!
  • Lorentzlov

    Forumindlæg
    HJÆLP nogen af jer der lyn hurtig kan forklare mig lorentzlov (folkeskole niveau), http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif se på linket, det er det forsøg jeg ikke forstår.. hurtig, jeg skal snart i seng :s