Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14481 til 14500 af 20689
-
IT B-niveau 3 års HHX.
ForumindlægJeg skal til eksamen onsdag i IT på B-nivea. Vi skal op i den eksamenform hvor vi har udarbejdet en hjemmeside hvor man i forløbet har gennemgået de fleste af kapitlerne. Vi skal lave en præsentation på 5-7 min. hvor vi kort beskriver projektet og til slut diskutere/perspektivere til virkelighed... -
Bjælke nedbøjning
ForumindlægHej alle ;) Vi skal igang med et mini SRP projekt, og har brug for lidt hjælp til udregningerne. Vores opgave lyder således: Redegør for differentialliginger af 2. orden. Redegør specifikt differentialligingen y’’=-k*(1-x) redegør for de fysiske forhold omkring bjælkenedbøjning. Opsti... -
Hjælp med emne, Rehabilitering & A Clockwork Orange
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart igang med at skrive AT-projekt. Jeg vælger samfundsfag(A) og mediefag(B). Alle landets gymnasiers overemne er "Jagten på det gode liv", og jeg vil derfor gerne kombinere samfundsfag og mediefag, til at beskrive rehabilitering. Samfundsfaglig... -
FACEBOOK spørgsmål.
ForumindlægJeg er i gang med en projekt i skolen , vi skal lave en statatisk over danske unge der bruger facebook? Vil I ikke være sød og besvare dette spørgsmål. - hvad er forskellen på venskaber i dag i forhold til hvis man ikke havde computere? - hvorfor er det et problem at unge kun har online venn... -
Forklaring af kemisk reaktion
ForumindlægJeg er i gang med et naturfagligt projekt om NOx-gasser og syreregn osv. og vil gerne have lidt hurtig hjælp til forklaring af en kemisk reaktion. (Dannelse af salpetersyre-regn) ?N?2 + 2 O2 --> 2 NO2 NO2? + OH --> HNO?3 ??Jeg har læst mig frem til at NOx'erne reagerer med 'vande... -
Om at kode en sekvens ind i programme R.
ForumindlægJeg arbejder for tiden på at lære at bruge R til et andet projekt. Jeg er stødt på et problem når jeg skal indsætte en talsekvens. Jeg kan godt bare sætte en ind slavisk, men hvis jeg er i en situation hvor: 10 mennersker rejser i 12 min, 13 mennesker rejser i 14 min osv. osv. Er der så ik... -
Hvad trækker op til eksamen?
ForumindlægJeg sidder og skal op i min sidste eksamen, som er teknikfag, på tirsdag d. 24-06, det altså også den dag jeg får huen på. Jeg vil dog gerne have et godt resultat - læs 10 :) Jeg har dog lavet et projekt og synes selv det er blevet ganske udmærket, der er dog nogen små ting som nemt kunne forbe... -
Cosinus-relationer HASTER!! HJÆLP!!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i mat., hvor man skal fremlægge et selvvalgt projekt. Jeg har valgt Sinus og Cosinus. Der er dog en enkelt ligning, som jeg virkelig ikke kan forstå: Vi har en retvinklet trekant BDC, og vi vil bruge pythagoras her: h^2 + (b-x)^2 = a^2. Dette forstår jeg godt,... -
hjælp fremlæggelse så er i søde ):
Forumindlægjeg skal fremlægge imorgen min projekt, og jeg skal fremlægge i 10-13 minutter og aflevere disse sider i filen neden under som rapport. og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde eller sige. her neden under har jeg en dukoment. Er der nogen søde der vil skrive noget ud fra det , så jeg kan fremmelæ... -
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ... -
SRP - akut! Beregn energiomsætning ift. iltoptagelse
ForumindlægHalløjsa derude Jeg sidder med mit SRP projekt, hvor jeg skal skrive om iltoptagelse. Herunder skal jeg opstille nogle grafer. Jeg skal bl.a. opstille en graf, der fortæller, hvordan iltoptagelsen er ift. energiomsætningen ved hhv. 100m sprint og et maraton. Jeg har styr på, hvordan jeg f... -
Anbefaling til bærbar til HHX ?
ForumindlægHeej. ^^ Jeg skal starte på HHX efter sommerferien, derfor skal jeg have en anbefaling af en bærbar til nogle krav. Intel core 2 (Duo evt) - Mindst 2GHz Mindst 2GB DDR2 Ram Et grafikkort der kan trække spil som CS og WoW (Andet behøves ikke) Helst mindst 250GB Lydstille, god batteritid og god ti... -
Søger privat underviser til kvalitativ analyse
ForumindlægHjælp til kvalitativ analyse og fortolkning Jeg søger privatundervisning til ovenstående ifht mit bachelor projekt i sygepleje ! Konkret ønsker jeg vejledning i rette analyse metode , tolkning ect. Det kan foregå via Skype el personlig fremmøde hvis afstanden er passende ! Jeg betaler en fas... -
Matematisk metode i forhold til arkitektur
ForumindlægHej Jeg sidder her med mit AT eksamens projekt om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg har valgt at skrive om Antoni Gaudis arkitektur i Barcelona i matematik og billedkunst. I den forbindelse sidder jeg i problemer med at skrive om den matematiske metode. Jeg be... -
AT 2010
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave at skrive om industrialiseringen i Danmark og dampmaskinen i mit AT projekt. Mit store problem er dog bare at dampmaskinen blev opfundet langt før det tidsinterval som er givet i AT-opgaven, nemlig 1851-1914. Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig o... -
Vietnamkrigen
ForumindlægGoddag:) Jeg har et projekt om Vietnamkrigen, hvor jeg således har et spørgsmål, der lyder sådan "Hvordan blev Vietnam styret under franskmændene?". Spørgsmålet må gerne ændres lidt, hvis det er virkelig umuligt at svare på det. Ville spørge om i kender nogle links/hjemmesider, jeg kan... -
Vietnamkrigen
ForumindlægGoddag:) Jeg har et projekt om Vietnamkrigen, hvor jeg således har et spørgsmål, der lyder sådan "Hvordan blev Vietnam styret under franskmændene?". Spørgsmålet må gerne ændres lidt, hvis det er virkelig umuligt at svare på det. Ville spørge om i kender nogle links/hjemmesider, jeg kan... -
Drama eksamen - monolog
ForumindlægHej! Jeg skal til at starte på mit afsluttende drama projekt (C niveau) som skal bruges til en muligvis eksamen. Jeg vil gerne arbejde selv (lave en monolog) og vil høre om der er nogen, som har en god ide, til noget der er mega fedt. Jeg kunne godt forestille mig noget med musik, lys og lyde... -
Forstår ikke min lærer. HJÆLP hurtig!
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp, så håber der er nogle der kan. Jeg forstår ikke et spørgsmål som min lærer har givet mig, jeg skal lave det som en del af et projekt, Og skal sende det i dag så jeg brug for hurtige svar! (jeg er i gang med at kontakte min lærer men det er svært) Jeg ska... -
DESIGN OPGAVE HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig lidt med denne opgave. Opgavebeskrivelsen ser sådan her ud: Video og mediebrug: Forklar og sammenlign anvendelsen af video og medier på følgende sider: http://www.ungrejs.dk/ http://www.gudrungudrun.com/ Gør rede for hvilke prin...
