Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14481 til 14500 af 22746
-
Fys+Eng
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om flyve maskinen i fysik og engelsk i AT og ville gerne spørge om, hvad I mener kunne være spændende at have fat i. Det er selvfølgelig med udgangspunkt i: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. -
noter vigtigt
Forumindlæghej.. jeg skal op i fysik A eksamen i morgen og derfor hvis nogle af jer har digitale noter til kernefagene må i gerne sende dem D: jeg står virkelig og mangler noter til lasere D: -
Forsøg med salte eller baser
ForumindlægHej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak -
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ... -
Ringbølger
ForumindlægMåske er det et dumt spørgsmål : Hvor dannes der konstruktiv og destruktiv interferens i fig. 3 http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/optik_sound_webmappe/optik_4.htm ? Det står der godt nok, men forstår det stadigvæk ikke, vil heller have nogen der markerer det til mig O:) Vil du ikke nok?... -
Humaniora vs naturvidenskab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til en årsprøve i 1.G på onsdag i fagene dansk og fysik. Jeg er blevet bedt om at finde svar på apørgsmålene: Hvad kan den humanistiske metode som den naturvidenskabelige ikke kan? og Hvad kan den naturvidenskabelige metode som den humanistiske ikke kan? Jeg h... -
Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?
ForumindlægHej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk? -
Vand - Eksamen
ForumindlægHej jeg har den mulighed at komme op i VAND i fysik/kemi eksamen imorgen! jeg har brug for lidt hjælp til nogle forsøg! det må gerne komme hurtigt, kunne være lækkert hvis du/i havde det på et dokument f.eks. ellers lad mig bare høre hvad i har om emnet! tak på forhånd wankers! -
Forsøg til Grundstoffer og Ioner
ForumindlægHej, Vi har fået en liste af vores fysik lærer, hvor der var nogle forskellige emner, vi så skulle finde 8-10 forsøg til. Men jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave til: Grundstoffer Ioner Det haster en smule, da jeg skal op imorn ;) -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
Hvor meget er spændingsforskellen på?
ForumindlægEr der nogen som bare er mega hurtige til fysik og kan knække denne her: I et lyn er modstanden 30 og strømstyrken er ca. 10.000 ampere. Hvor meget er spændingsforskellen på? Er det rigtigt hvis jeg: dividere ohm (modstanden R) med ampere (strømmen I) = ........ og der går det galt -
Det haster....Universets alder.
ForumindlægHej derude, håber at I kan hjælpe mig med noget. Det er en fysik aflevering til imorgen. Så det haster! Jeg vil gerne vise, hvordan man kan beregne Universets alder (13,7 milliarder), og jeg har vedhæftet filen. Men det ser ud til, at resultatet er forkert...hjælp!!! -
Vinkelfrekvens
ForumindlægHej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
Rettelse af SRO om Irans atomprogram?
ForumindlægHej, jeg skriver i fagene samfundsfag. - Fysik om Irans atomprogram. Det skal afleveres på torsdag, men er helt færdig med den imorgen, så vil høre om der er nogen, der vil korrekturlæse den. Det vil være en stor hjælp - Jeg sender over mail, så giv venligst e-mail adressen ;) -
AT - relativitetsteori, probl.form. HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg er i gang med AT8, hvor jeg kombinerer Historie og Fysik, med emnet Den specielle relativitetsteori. I morgen skal jeg aflevere en problemformulering, men jeg er lidt på bar bund med at finde koblingen mellem de to fag i henhold til dette emne. ALLE FORSLAG ER VELKOMNE, HELP!!! -
Spændingsrækken
ForumindlægEr der nogen, der ville være så dejlig, at forklare spændingsrækken for mig? Jeg er desværre totalt lost, fordi min fysik/kemi-bog ikke forklarer det ordentligt, men wikipedia igen er alt for fagsprogsagtig.. :( Og hvad har redoxprocesser med det at gøre? -
Forsøg
ForumindlægHey. nu skal jeg jo op i fysik eksamen i folkeskolen på Tirsdag. så ville jeg lige, hører om nogle af jer kunne nogle forsøg om -transformation. -vekselstrøm. det er så indenfor eletromagnetisme og transformation. Hvis det skulle være, kunne i jo også sende nogle notater eller andet til mig. på... -
HJÆLP! Forsøgs papire?
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Magnetisme - Elektromagnetisme - Induktion - Vekselstrøm - EL-energi - Transformation - Højspænding Håber meget I kan hjælpe mig?!!! -
Lydens fart i stål
ForumindlægHej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars
