Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14481 til 14500 af 25375
-
Bøndernes oprør, feb. 1917
ForumindlægHej alleJeg er ved at skrive historieopgave om den russiske revolution. I forbindelse med dette lyder noget af min problemformulering, at jeg skal "analysere årsagerne til bøndernes oprør i feb. 1917" (jvf. mit tidl. indlæg, så tror jeg, jeg har fået styr på de forskellige niveauer).Nu ... -
Nordkraft
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af bogen Nordkraft af Jakob Ejersbo??Eller bare nogle gode tips til analysen mm....??Håber i kan hjælpe!! -
ok indledning, eller??
Forumindlægjeg har om Roosevelt under den store depression og vil høre om man godt kan skrive en indledning sådan her? Har ikke rettet den endnu, men I må selvfølgelig sige til hvis noget er helt hen i vejret :) De forende stater kom godt ud af Første Verdenskrig og derefter levede de i overflod. Industrie... -
TYSK GENI SØGES!
ForumindlægHey... tysk er ikkk liiiige en af mine stærkeste sider og derfor spørger jeg jer... jeg har brug for en del hjælp og hjælp har brug for jer... håber der findes tyske eksperter her... på forhånd tak!!!Die Kapitel handeln von einem türkisches Mädchen in Deutschland. Die türkischen Familie ist dort ... -
Budskabet!
Forumindlæghey med jer.. vil bare spørge hva budskabet kunne være til eventyret "sneglen og rosenhækken af HCA? mit bud er at han viser hvordan mennesker kan være? f.eks. er rosehækken jo meget flink hvis man nu tænker logsik.. den giver alt ud, mens sneglen lukker sig ind i sin egen verden og mopper d... -
Oversættelse
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this d... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan give navne på nogle noveller, der handler om "At være menneske" :) -
Dyr - symboler
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde ud af hvad forskellige dyr symboliserer og hvilke værdier de har? Har brug for følgende dyr:UgleMuldvarpSekretærfuglRævMarkmusFransk puddelHøneGøgHåber I kan hjælpe!! -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
ideer til danskopgave
Forumindlæghejder er sikkert mange 1g der sidder og tænker over den komne danskopgave og der er mange faldgruber i sådan en danskopgave. derfor synes jeg og sikkert mange andre 1g at det kunne være rart at de garvede fra gymnasietiden kunne komme op med nogen gode råd til danskopgavenpå forhånd tak skal lyd... -
Krimi
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal skrive en kriminovelle, hvor pigen novellen omhandler, bliver voldtaget og ender med at begå selvmord. Problemet er blot, at jeg er tom for ideer til, hvordan jeg kan starte den! Har i nogle gode ideer? Tak på forhånd :-) -
Meninger!!!!!!!!
ForumindlægHej, hvad tænker danskerne når de tænker om tyskland og tyskerne..?? Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette. Det kunne da være sjovt nok at se hvad I synes om tyskerne..På forhånd tak -
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Rend mig i Traditionerne af Leif Panduro
ForumindlægHej - Jeg skal, som så mange andre har gjort, skrive om denne bog, og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg burde burde skrive - hvad der er det vigtigste osv. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt her på internettet, men der synes ikke at være noget at finde om denne bog som jeg kan bruge... -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Dansk i AT
ForumindlægNogle som har nogle idéer til AT med dansk... -
Franske kirker!! ?
ForumindlægHeej.. Håber på der er nogen der har haft om det her før.. Jeg skal fremlægge om en kendt fransk Kirke.. Notre Dame og Sacre coere er taget.. Er det andre Kirker der er gode at skrive om?? For syns ikk rigtig der står særlig meget på nettet, eller måske er det bare mig XP På forhånd tak. -
HHX og HG
ForumindlægHvad en endelig forskellen på HG og HHX. Hvilke muligheder har man indenfor disse to områder? -
SSO
ForumindlægHejsa!Er der ikke nogen der har et forslag til at fantastisk emne at skrive om i større skriftlig opgave? Jeg vil gerne skrive i samfundsfag, men jeg har svært ved lige at finde emnet. Andre der skal skrive i sam? Hvad skriver du om?
