Søgning på: historie eksamen. Resultater: 14501 til 14520 af 46276
-
Titanic - matematik
ForumindlægHej Vinteren nærmer sig, dermed nærmer SRP'en sig også... Jeg har spekuleret meget over emne - jeg vil rigtig gerne skrive om Titanic. Jeg skal skrive i matematik (eneste studieretningsfag på A-niveau), så jeg ville høre om i har nogle idéer til, hvordan jeg kan bringe MA A ind i e... -
EN HURTIG Hjælp til Dansk!..
ForumindlægHeeyy allesammen. Så er der brugt over 11 timer på min aflevering til i morgen, står her og skal have omformuleret denne sætning til mit egen sprog (egne ord): Nogle som evt. kan hjælpe med det, ville virkelig være taknemmelig, skal btw aflevere imorgen tidlidt, så måå gerne svare hurtigst muligt... -
Bliver jeg mon optaget????
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
Lektiehjælp tilbydes: Psykologi C + B
ForumindlægJeg bor på vestegnen men tilbyder også online lektiehjælp. Mulighed for intensiv læsning op til eksamen. -
problemregning
ForumindlægHej, Jeg vil gerne rette min problemregning eksamen er der nogle der vil ligge deres ud. -
råd
Forumindlæghej er der nogen der har god råd/ideer til hvordan man kan forbedere sig til his. eksame -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægNogen der kan forklare det økonomiske kredsløb, og evt. henvise til en figur? Skal bruge det til min eksamen. -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
nogle gode råd
Forumindlæghej er der nogen der har nogle gåde råd til engelsk eksamen på B er mega nervøs. . .( -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
KLAGE
ForumindlægHej alle. Var oppe i NG eksamen idag, hvor jeg fik 02. Men grunden til jeg skriver skyldes, at meningen var jeg skulle få 2 spørgsmål samt 2 bilag, et til hver spørgsmål. Problemet var bare at jeg kun fik 1 bilag med ind til forberedelse, og var derfor helt lost da jeg blev spurgt indtil det. Kan... -
Istids-landskabet
ForumindlægEfter gennemsøgning af hele kategorien af "geografi" fandt jeg desværre intet der kan hjælpe mig til bedre forståelse af istids-fænomener og landskabet der er konsekvens heraf, såsom dødishuller, fladbakker og tunneldale.Er der nogen som ligger inde med nogle gode notater, evt. også med... -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
synopsis - fremlæggelse
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling. Også besvare den.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Også skal jeg fremlægge/eksamineres her om et par dage. Det er bare en øvelse i historie timerne. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan o... -
"Mein Onkel Fred" - Hjælp til forståelse
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en 24 timers forberedelse til Tysk A eksamen, og jeg har trukket teksten "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll, som er skrevet i 1951, og som hører under temaet "De 50er Jahre". Jeg forstår godt teksten og hvad den går ud på, men jeg har svært ved at s... -
Naturgeografi + humanistisk fag??!
ForumindlægJeg mangler stadig at vælge emne til AT og kunne rigtig godt tænke mig at kombinere naturgeografi med et humanistisk fag. Er der nogen ideer? (helst ikke historie) Ellers har jeg også tænkt på design/matematik, hvor man måske kunne indrage noget arkitektur... Eller er der måske andre ideer til de... -
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle, som ved, om dette er oversat rigtigt. Fra Dansk til Spansk: Grunden til jeg står og skriver om denne genforening er, at det viser den spanske historie <=> La razón por estoy escribiendo sobre la reunión es lo muestra la historia de España. Tak på fo... -
Rettelse af korte sætninger fra da-ty
ForumindlægHej derude.. Håber der er nogen der vil kigge på de her sætninger og rette dem - dér hvor der er grammatiske fejl, beder jeg om uddybning (mht. hvis det kasus, eller bare tiden) De er oversat fra DANSK TIL TYSK. På forhånd tak. 1) I Trier oplever man fortiden In Trier OPLEVER man die Vergang...
