Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14521 til 14540 af 22746
-
kort opgave(:
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet. -
Interferens bølger
ForumindlægVi har lavet et forsøg i fysik om et laserlys som bliver interfereret i et gitter. Jeg skal forklare afbøjningsvinklen og skal lige vide om jeg har forstået det korrekt. Lysbølgerne bliver interfereret i gitteret og det får prikkerne til også at interferere sig og derefter kan man måle afbøjning... -
faner ¨på graf i excel
ForumindlægHej, Jeg har lavet nogle fysik forsøg, hvor mine data blev lagt ind via loggerpro (forsøg med stråling). Jeg skal have lavet en graf, med faner der viser usikkerheden. Men hvordan indsættes disse faner helt præcist ? -
Frekvens - vil I ikke hjælpe? i:
ForumindlægJeg sidder her med en fysikrapport og skal beskrive hvad frekvens er, problemet er bare at jeg er fuldstændig blank og da fysik ikke lige er min stærke side, så kunne jeg godt bruge noget hjælp :D Er der nogen der vil hjælpe mig med at beskrive hvad frekvens er, når det er under emnet elektrom... -
AT-synopsis
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak! -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
VIGTIGT PROBLEMSTILLING!
ForumindlægHej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling? -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag??? -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Vi håber på at i vil hjælpe os, da vi skal fremlægge under om en 1 uge. -
optagelsesprøve
Forumindlæghejsa Jeg skal desværre snart op til en optagelsesprøve. er der nogen som har været op til en optagelsesprøve? og hvordan var det? Jeg skal op i dansk og engelsk mundligt og fysik/kemi, matematik skriftlig. er meget nervøs! er nemlig ikke særlige god til matematik!!!! -
Cracking & Reformering
ForumindlægJeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? -
Magnetisme
ForumindlægJeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp! -
Forvirret over krafter
ForumindlægHej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh -
Fordampning af vand
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i fysik der lyder som flg. "Du har i en kasserolle opvarmet 150 g. vand til kogepunktet. Varmetilførslen fra kogepladen er på 800 W. Hvaor lang tid går der, før al vandet er fordampet?" Hvordan regner jeg det? -
Spejling: Overfladens normal?
ForumindlægHej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :) -
Fra Hz til sek - Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at udregne noget databehandling i fysik, men har lige opdaget at det skal være m/sek. Hvordan omregner jeg dette til m/sek?: V=f∗λ⇔600Hz∗0,578meter=346,8hz/meter På forhånd tak! -
Køleskab
Forumindlægheej alle sammen, jeg har fået en aflevering i Fysik. og min problemfomulering lyder således: Redegør for hvordan et køleskab virker, dvs. hvordan den kølende virkning opnås. Det drejer sig om fordampningsvarme og kogepunkt. på forhånd takker .! -
induktion
Forumindlæghej jeg skal op til fysik eksamen snart og er nu ved at lave min disposition til emnet energi på vej jeg skal starte med at definerer induktion er der nogle som kan komme med nogle ider håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! på forhånd tak :) -
Energi og bølger
ForumindlægHej.. Jeg søger hjælp til en afleverings opgave i fysik da jeg helt ærligt ikke er den skarpeste i dette fag.. opgaven består af 4 mindre opgaver om is, energi, lys og bølger.. Håber nogen kan hjælpe mig, evt bare med et par enkelte opgaver.. på forhånd tak.. :)
