Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14541 til 14560 af 48880
-
Konservative og konservatismen
ForumindlægHey jeg er ny her. Starter ikke så godt ud, men håber alligevel I kan hjælpe:Imorgen skal jeg fremlægge sammen med min gruppe om konservatismen og konservative i historie. Der er bare et problem, en af de andre er blevet syg og kommer ikke. Han skulle fortælle om hvilke forskelle der er. Altså om... -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
AT enme - biologi og?
ForumindlægHej. Nogen der har et godt emne til AT (overemnet rejser - opdagelse og nyviden (og det skal være en fysisk rejse)) i fagene biologi og et humanistisk eller samfundsvidenskabeligt fag. - Og jeg vil ikke skrive om Darwins rejse til galapagosøerne! . på forhånd tak! -
Samfundslex købes
ForumindlægJeg er interesseret i at købe bogen "Samfundslex" eller evt. et link til et sted hvor den kan købes (ikke til nyprisen 275,-) -
Idræt til AT eksamen!
ForumindlægHejsa folk derude.. Overvejer at snuppe idræt som en af fagene til min AT eksamen, men er meget i tvivl omkring hvilket emne jeg skal vælge, og hvilke metoder jeg rent faktisk skal benytte med Idræt i en AT? Emnet er Katastrofer for at eksamen 2012. Jeg har tænkt på idér som Fedme... -
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol... -
AT: Utøya (SAMF+PSYK)
ForumindlægHej venner, Jeg har netop skiftet emne fra Heysel-tragedien til Utøya-massakren, og jeg vil derfor høre, om I kan hjælpe mig. Jeg sidder lidt i en problematisk situation, da jeg på meget kort tid skal få lavet en forhåbentlig anstændig synopsis. Jeg håber derfor, at I kan komme med råd til pr... -
HJÆÆÆLP!!!!!
ForumindlægHej :-) jeg skal lave et projekt i Religion om hvordan en skilsmisse kan føre til kriminaslitet altså om hvordan børn og unge klare det og hvorfor nogle unge ender med at være sammen med de forkerte mennekser fordi der er lidt ensomme når man kun har en forældre af ugen osv. og hvordan de... -
hilp-eksameeeen
ForumindlægHej. Ved i hvor man kan finde på nettet en beskrivelse af hvordan eksamerne foregår på forskellige niveau på stx? -
Global opvarmning(:
ForumindlægHej .. Jeg vil bare lige høre om nogen har nogle gode forslag til en problemformulering til emnet global opvarmning. Ved godt der er meget at tage fat på, men hvad ville være mest relevant at tage op? på forhånd mange tak :D -
AT 2010 Emner (historie eller Religon)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle give mig ideer til mit emne???? Jeg vil virkelig gerne skrive i Religion eller Histore (som et af min fag) AT 2010: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 -
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
Nogen der har været oppe..?
ForumindlægHej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten). -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
deler I fremlæggelsen op i punktformer?
ForumindlægHej, deler I fremlæggelsen op i punktformer mht. metode, altså sådan at I først kommer med indledning/problemformulering og derefter lidt af det væsentlige ting uddybet som står i synopsen og derefter sige hvilke metoder man har anvendt og til sidst diskussion..? Eller hver gang I siger noget om... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Planøkonomi & markedsøkonomi
ForumindlægHvad er planøkonomi? - og hvad er markedsøkonomi? -
SRO hvordan skriver man 10 sider?
ForumindlægHej:) I min SRO har jeg et emne der er min klasses navn. Da vores Retning er samf og mat skal det jo være noget man kan bruge der. Tænkte på evt. at skrive noget hvordan klassen stemmer forskelligt fra den forældre. Men umiddelbart synes jeg det lyder svært at skulle få til at fylde 10 sider. S... -
SRO - Eksempel?
ForumindlægHej derude Jeg vil høre om der er nogen der har en SRO gemt et sted? Jeg skal selv snart i gang og har svært ved at finde ud af hvordan den skal laves og udformes, så hvis der er nogen, må I MEGET gerne skrive, hvad I har og sådan. :-) TAK! -
Min ansøgning er blevet annulleret?
ForumindlægHej Alle. Jeg var inde på Mit KU idag for at tjekke ansøgningsstatus, men problemet er at en af ansøgningerne er blevet annulleret? har nogen været ude for det? Hvad skal jeg gøre for at få det rettet? På forhånd tak :)
