Almen studieforberedelse (AT)
deler I fremlæggelsen op i punktformer?
Eller hver gang I siger noget om jeres stof, siger I også hvilken metode I har brugt der? sådan at man løbende fortæller de anvendte metoder?
Svar #2
30. maj 2008 af BrianHawaii (Slettet)
Hvis du så videoen med ham fyren fra AT, tror det var engelsk og samfundsfag han havde, så lagde du vel mærke til hvor meget han gentog sig selv?
Og netop derfor, vil jeg tro det er bedst hvis man simpelthen helt kontant siger, i samfundsfag brugte jeg den her metode, bla bla bla og i engelsk de her.
Jeg tror også du mister eksamintors og censors fokus fra din fremlæggelse, hvis du hele tiden taler om metoder.
men ja som du siger, indledning, synops, disku...
Svar #4
01. juni 2008 af Alowan (Slettet)
Jeg har personligt valgt at lave en blandingsting hvor jeg først taler om hvad mit emner er og hvorfor jeg har valgt det.. for derefter at tale kort om de forskellige fags metoder (dem jeg har brugt) og mit endelige resultat.
Herefter taler jeg om mine delresultater, metoden hvorpå jeg kom frem til disse og det nye stof jeg har fundet og dets betydning for delresultatet. (herunder også nye metoder)
Derefter taler jeg om udeladt stof (spørgsmål til videre arbejde) og så kommenterer jeg fejl og mangler i min synopsis for derefter at komme med en revideret konklussion og en perspektivering til AT
Svar #6
01. juni 2008 af Kilgod (Slettet)
Alle lærerne på mit gymnasium er tossede over den og anbefaler man IKKE ser den og kan kun give dem ret.
Svar #7
01. juni 2008 af MiaMette (Slettet)
Videoen er lavet sidste år, og det er 2g. Ingen vidste hvordan AT-eksamen foregik på det tidspunkt.
Men derfor kan man jo stadigvæk godt bruge videoen som eksempel på hvordan man ikke skal gøre :)
Skriv et svar til: deler I fremlæggelsen op i punktformer?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.