Studievalg og videregående studie

Hjælp vedrørende gymnasiet.

08. december 2015 af Mikail2730
Nogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på?

Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biologi, matematik fysik m.m.

Er der nogle der har nogle erfaringer fra de forskellige retningslinjer?

Nu har jeg selv været i erhvervspraktik på Novo Nordisk, det var super spændende, men hvordan er det, at have en naturvidenskabelig retningslinje på gymnasiet?

Tak på forhånd. :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
08. december 2015 af JulieW99

Jeg er nu næsten halvvejs igennem 1.g. Jeg startede på retningen Mat A, fysik B, kemi B, men skiftede efter en uge, da klassen ikke passede til mig. Herefter skiftede jeg over til Mat A, idræt B, biologi B.

Regl nr. 1, når du har med naturvidenskab at gøre: hør efter, tag noter, og lad være med at misse noget.

Alt det du lærer fra start af, danner grundlag for det næste du lærer. Der er konstant koblinger og viderebyggelse, så du er simpelthen nødt til at være med fra start. Kommer du bag ud, så snak med din lærer i faget omgående, eller allier dig med en fra klassen, der har noterne.

Gymnasiet er en prioriteringssag - prioriter afleveringerne, lav de lektier du har brug for at lave(i perioder kan du simpelthen ikke nå det hele, og det bliver først noget rigtigt skod, når du har kørt dig selv træt)

Derudover er der ikke meget andet end at sige du skal følge med, lade være med at sætte forventninger ift. karakterer for højt.

Gymnasiet er for dem der vil. Du skal nok komme til at kunne. Hæng i, følg med og gør dit bedste. Og mest af alt - bare tag det hele som det kommer.

- - -

Vh Julie

Brugbart svar (1)

Svar #2
08. december 2015 af JulieW99

Nå ja - for guds skyld vælg de fag du kan lide. Det er sur røv at skulle igennem fysik B, hvis du ikke kan lide fysik. Eller samfundsfag A, hvis du hader samfundsfag. Man kan altid læse op efterfølgende.

- - -

Vh Julie

Svar #3
08. december 2015 af Mikail2730

Julie,
jeg siger tusind tak.
Ja selvfølgelig skal man ikke sætte forventningerne til karaktererne for højt, men det ville være dejligt med et godt snit. ;)

Men tak for de gode råd, det skal jeg huske. :)

Skriv et svar til: Hjælp vedrørende gymnasiet.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.