Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14541 til 14560 af 20689
-
Reaktionsligning
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe! Til et projekt vedrørende vandbehandling skal jeg bruge det der svarer til 50 μg Mo (Molybdæn) i en dråbe vand (1 dråbe =0,05ml). Til vandbehandlingen bruges Natrium Molybdat (Na2MoO4+2H2O) Hvordan ser reaktionsligningen ud, og hvor meget Natrium Molybdat skal... -
Jenö war mein Freund. PDF?
ForumindlægHej folkens! Jeg skal læse teksten Jenö war mein Freund af Wolfdietrich Schnurre,som jeg har fået udleveret af min tysklærer. Vi skal bruge den til vores AT-projekt, og her kommer så problemet: Teksten er blevet kopieret og udskrevet af mange omgange, og er noget nær ulæselig. Spørgsmål: E... -
Meningen med livet!! HJÆLP
ForumindlægHej! Om nogle uger skal jeg have projekt, og vores hoved emne er "VALG OG KONSEKVENS", og jeg har så valgt underemnet "MENINGEN MED LIVET" men jeg har brug for hjælp til at lave en promblemstilling og hvilken retning jeg vil gå. jeg har tænkt på at bruge Jean-poul sartres og s... -
Hej
Forumindlægi skolen er jeg igang med et AT- projekt, med fagene historie og tysk. derfor er det oplagt at vi har emnet fodbold og nationalfølelse, nærmere er det omkring VM i 1954 hvor tyskland vandt og deres nationalfølelse steg efter mange års skyldfølelse af 2. verdenskrig . Jeg er igang med et nogle pr... -
Britiske skolesystem
ForumindlægHey I min klasse har vi et projekt kørende, hvor hver især har fået et område. Mit område omhandler uddannelse, hvor jeg skal se nærmere på britiske studenter i England. Jeg vil gerne se hvilke fag de har i skolerne altså på "gymnasiet", da jeg selv går på et gymnasie også vil jeg gern... -
Linjers indbyrdes beliggenhed?
ForumindlægJeg sidder med en projekt opgave, og har fået spørgsmålet der lyder: Lad os betragte to linjer L1 og L1 med ligninger a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c1 Gør rede for at der er tre muligheder for linjernes indbyrdes beliggenhed og gør rede for at dette svarer til, at de to ligninger med to ubekendte har uen... -
Løbetræning - hvad sker der?
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med et projekt om sundhed. Hertil skal jeg besvare et spørgsmål som lyder: Hvad sker der med/i kroppen når man løbetræner? Beskriv også teorien for løbetræning. Hvordan kan man mærke om man er god/dårlig form? Er lidt lost mht. til det første spørgsmål, som også er d... -
AT Metode i Naturgeografi
ForumindlægHej ! Jeg er en pige der i gang med mit AT-projekt i fagne samfundsfag og naturgeografi. Men jeg er lidt i tvivl omkring noget metode jeg beskriver hvordan EL Niño fænoment og har beskrevet at jeg bruge en observatonel metode men det er det. Kan man snakke om en kausal forkla... -
Bestem koordianter ved hjælp af projektion
ForumindlægHey. Jeg fatter hat af det her spørgsmål Linjen m har ligningen m: 3x+4y-12=0 Bestem koordinaterne til de 2 punkter P og Q, hvis afstand til m er 5, og hvis projektion på m har koordinaterne (8,-3) Jeg kan ikke se hvordan jeg skal finde frem til de to punkter. Jeg har lært at projektere en... -
Psykologi som fag i AT
ForumindlægHej Studieportalen :-) Jeg sidder med et AT projekt i samfundsfag og psykologi og skal snart til eksamen. Jeg arbejder med mønsterbrydere og social arv. Jeg bruger psykologi i den form at jeg har en case, med en mønsterbryder, som analyseres med Bourdieu og Giddens. Jeg troede at jeg ar... -
Christoffer Columbus
ForumindlægHej allesammen jeg er igang med en projekt opgave, hvor jeg ikke helt kan finde mit svar på mit problemformulering. Okay det lyder sådan: I 1492 rejste Clumbus ud på en rejse hvor ha opdagede et nyt land, Hvilken forskel gjorde Columbus opdagelse af Amerika? Og Hvorfor? Det skal lige siges ... -
Christoffer Columbus
ForumindlægHej allesammen jeg er igang med en projekt opgave, hvor jeg ikke helt kan finde mit svar på mit problemformulering. Okay det lyder sådan: I 1492 rejste Clumbus ud på en rejse hvor ha opdagede et nyt land, Hvilken forskel gjorde Columbus opdagelse af Amerika? Og Hvorfor? Det skal lige siges ... -
Kan en fuld Hf se sådan ud?
ForumindlægHej. Kan en fuld HF bestå af følgende fag og med de niveauer, eller skal jeg have løftet nogle til A niveau? Jeg er nemlig i tvivl omkring valgfagene osv, jeg ved fx der er 9 obl. fag... Dan A Mat A Rel C Eng B His B Geo C Bio C Kemi C Billedkunst C Psy C Sam B + større skrift. op... -
Central Styring, hvad er det?
ForumindlægJeg skriver opgave om Ægypten og dens matematik, og ved at de havde et meget organiseret samfund osv. osv... Men jeg ved ikke hvad central styring er helt præcist, og da jeg er ret sikker på at dette er vigtigt at nævne i mit projekt ville det være rart at vide præcist hvordan jeg skal argumenter... -
Rygning for at være social
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med et projekt om unge der ryger for at være sociale, men self. også af andre grunde men nogen gange ryger unger fordi der er meget socialt ved det f.eks. i skolen eller uden for skolen og til fester. Mit spørgsmå... -
procent
ForumindlægEn studerende vil kopiere rektangler af forskellig størrelse til et projekt. Til dette formål skal der bruges en kopimaskine med en forstør/formindsk funktion. Hvis funktionen instelles til 200% vil hver side af det kopierede rektangel være dobbel så lang som på originalen. Hvis den er indstillet... -
energiforsyninger i danmark hvilket produkt ?
Forumindlæghej jeg har projekt opgave i uge 6 jeg har valgt, at skrive om energiforsyninger i danmark. overemnet er en verden i forandring. jeg har gået og tænkt lidt på hvad produktet skulle være, men jeg har ikke kunne finde på en idé. så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle forslag, hvis der var... -
Problemer med at gemme dokumenter i Word
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at lave et matematik projekt, og jeg er nu kommet ud for et uheld. Min Word kan ikke gemme mit dokument, da den meddeler at der er en fejl på computeren (se vedhæftet billede) Er der nogle søde mennesker, som kan hjælpe mig med at løse problemet? Derudover vil jeg også ... -
Skimmelsvamp
ForumindlægHej :) I sammenhæng med et projekt jeg er ved at lave (omhandlende emnet skimmelsvamp – denne gang i forbindelse med oversvømninger osv.) Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Det kan godt være at det virker simpelt, men jeg har svært ved at finde noget på nettet: Hvilke stoffer er ’gi... -
Høj- og lavbundsarter.
ForumindlægGoddag alle sammen.Jeg arbejder med et projekt omhandlende registrering af træer og buske på et givet areal.Hvad menes der med høj- og lavbundsarter?Jeg skal på arealet gøre rede for samtlige arter, og beskrive om de er høj- eller lavbundsart. Hvordan skelner jeg mellem de to slags?Det drejer sig...
