Søgning på: international politik srp. Resultater: 14541 til 14560 af 16337
-
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går HTX 3. år, og har en linje hvor Teknologi A indgår. Derfor skal jeg vælge dette til min SRP-opgave, samt et andet B-fag. Jeg tænkte på, om der er nogen der har nogle gode forslag til emner? Jeg har tænkt lidt på at skrive noget om tunneller, og måske endda Fehme... -
Valg af emne
ForumindlægHej alle. Jeg går på 3. år på HTX. Jeg skal til at vælge et emne, til min SRP-opgave. Jeg skal vælge Teknologi A, og så har jeg overvejet Design b, eller byggeri og energi b. Er der nogle der har nogle gode idéer til et emne? :) Det skal gerne være noget, som der er en del at finde omkri... -
Heksejagt
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP i Engelsk A/Historie A og har valgt heksejagt. Jeg har rimlig godt styr på Historiedelen men Engelskdelen forvirre mig. Jeg bliver nød til at inddrage faget, men jeg ved simpelthent ikke hvordan. Har noget faglitteratur på Engelsk, omkring emnet, men jeg ved OVERHOVED... -
Mangel af materiale
Forumindlægjeg står og skal til at lave SRP og mit overstående emne er "Den Amerikanske Borgerkrig i USA" og jeg har tænkt mig at undersøge hvilke konsekvenser borgerkrigen havde for slaverne, så mangler nogle taler jeg kan analysere etc. og så mangler jeg også generel information. jeg har prø... -
Søger en kontaktperson til smertestillende medicin
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal derfor her til december skrive en SRP opgave, som fylder mellem 15-20 sider. Fordi jeg er på den naturvidenskabelige linje, skriver jeg i Biologi A og kemi B om smertestillende medicin. Jeg vil primært skrive om midlet Paracetamol. Jeg håber selvfølgelig på bedst mu... -
Matematikhjælper søges!!!
Forumindlæghejsa! Jeg er en pige på 19 år som søger en der en ørn til matematik inden for sfærisk geometri! :-) grunden til at jeg søger en der kan hjælpe mig er fordi vi er ved at lave SRP og jeg skriver i Matematik og Historie inden for emnet navigation, hvor matematik delen så er Astronomisk navigation... -
Matematikhjælper søges!!!
Forumindlæghejsa! Jeg er en pige på 19 år som søger en der en ørn til matematik inden for sfærisk geometri! :-) grunden til at jeg søger en der kan hjælpe mig er fordi vi er ved at lave SRP og jeg skriver i Matematik og Historie inden for emnet navigation, hvor matematik delen så er Astronomisk navigation... -
Redegørelse for teorier om demokrati med fokus på det demokratiske system i USA
ForumindlægHej... I min SRP skal jeg redegørere for teorier om demokrati med fokus på det demokratiske system i USA, samt en redegørelse for begrebet polarisering. Jeg er i tvivl om hvilke teorier om demokrati jeg skal bruge. Umiddelbart vil jeg skrive om kunkurrence og deltagelsesdemokrati. Men har også ... -
Meget bred problemformulering:(
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min SRP problemformulering. Problemet er, at den er rigtig bred. Mit overordnet fokus er atomvåben og Cubakrisen. Dertil skal jeg undersøge atomvåbens nutidige rolle i IP samt diskutere, med udgangspunkt i redegørelsen af Cubakrisen og undersøgelsen, hvorvidt den kold... -
Hjælp til litteraturliste!
ForumindlægHej alle, Jeg er godt i gang med SRP-læsning og skal nu have formuleret min litteraturliste. Jeg er dog kommet i tvivl! Jeg sidder med bogen "Jeane d'Arc", en dansk oversættelse, oversat fra amerikansk efter "Joan of Arc" af Poul Steenstrup i 1965. Oprindeligt er bogen s... -
Hurtigt spørgsmål til litteraturliste!
ForumindlægHej alle, Jeg er godt i gang med SRP-læsning og skal nu have formuleret min litteraturliste. Jeg er dog kommet i tvivl! Jeg sidder med bogen "Jeane d'Arc", en dansk oversættelse, oversat fra amerikansk efter "Joan of Arc" af Poul Steenstrup i 1965. Oprindeligt er bogen s... -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer, til hvad jeg kan komme ind på? Har selv overvejet følgende: Rygnings skadevirkninger på kroppen(hoste, då... -
Socialrealisme, engelske forfattere?
ForumindlægHey Jeg skal til SRP vejledning i morgen og regner med at skrive om social realisme, hvor jeg gerne vil analysere og fortolke en roman af Knud Sønderby, med særlig forkus på samtidens klasseforskelle og skal bruge en engelsk novelle at perspektivere til :) Men nu har jeg googlet rundt omkri... -
Hjælp til kilder dansk/spansk
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP som så mange andre i år, og jeg har valgt fagene dansk/spansk - begge på A-niveau. Jeg skal skrive om påvirkningen af kvindens identitet i familien, herunder hendes rolle i børnerelationer og parforhold. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere kilder (jeg har pt. 4 kilder... -
historie og Kemi - problemer med at binde fagene sammen
ForumindlægHej, jeg skriver min SRP i kemi og historie. Kemi delen har jeg rimelig styr på. Jeg har tænkt mig at syntesere Lidocain og lave noget IR-spektroskopi på det, men mit problem ligger i at jeg ikke ved hvordan jeg skal få bundet historie og eksperimentet til mit emne som hedder "euforiserende ... -
gini-koefficient
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i matematik A og samfundsfag A. Og jeg vil gerne skirve om social ulighed, og herved bruge gini-koefficienten. Min matematik-vejleder er dog skeptisk, da han ikke ved så meget om det. Derfor skal jeg nu undersøge om der er nok matematik i det. Er der nogen derude, d... -
Redegørelse for løsning af 2.ordens differential ligning
ForumindlægHej derude, jeg sidder med min SRP, hvor jeg har fået delspørgsmålet: Redegør for løsning af 2. ordens differentialligninger af formen y'' + by' + cy = 0, hvor løsningerne er reelle funktioner. - Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg burde gribe det an? - Er alle løsninger... -
Udledning af relationen for energi og impuls
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om den specielle relativitets teori. Jeg har brug for hjælp til fælgende: Udled formlen E^2=p^2*c^2+m_0^2*c^4 Vink: Udnyt at den relativistiske energi er E=mc^2 og den relativistiske impuls er: vektor p=m*vektor v= gammafaktoren*m_0*vektor v opstil udtrykke... -
Hvorfor hedder det BMI>31?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP og skal skrive om fedme i det senmoderne samfund. Til det læser jeg selføgelig om BMI. Har man en BMI>30 så er man svær overvægtig(fed). Men i sundhedsstyrrelsens rapport skriver de at udviklingen af unge mænd med BMI>31 kg/m^2 er steget.... Hvad vi... -
Hjælp til udledning af sinus bevis
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive SRP her lige om lidt og jeg har fået til opgave at udlede det følgende bevis.. sin(u)+sin(v)=2sin(u+v/2)*cos(u-v/2) Jeg har ledt både på nettet og på biblioteket.. men jeg kan intet finde. Min lærer sagde at det er gået af pensum for nogle år siden og at ...
