Søgning på: international politik srp. Resultater: 14621 til 14640 af 16337
-
RNA-interferens
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP i biokemi, hvor jeg bl.a. skal redegøre for RNAi. Jeg forstår godt den grundlæggende proces, men når jeg læser om emnet på nettet, synes jeg ikke det er detaljeret nok. Jeg prøver lige at formulere mit spørgsmål bedst muligt, men det er lidt svært eftersom ... -
HASTER - Hjælp til investorprofil
ForumindlægHejsa. Sad lige og rettede min SRP opgave i gennem og kom til at se at jeg har besvaret det ene punkt forkert. - Diskuter hvilken investorprofil der bedst passer med investeringen i de pågældende selskaber. Er vi enige om at en investorprofil handler om i hvor høj grad og hvor meget man vil sm... -
Arkitektur
ForumindlægHej. Håber måske der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg er nået til min diskussion i min SRP, og synes den er lidt svær. Spørgsmålet lyder således: "Der ønskes desuden en diskission af, hvilken betydning moderne bygninger som "Turning Torso"(et højhus i Malmø) har for vores samt... -
Sorte kvinders forhold i 1930'erne
ForumindlægHej Hej. Jeg er i gang med at skrive SRP og har fået til opgave, at belyse forholdene for afroamerikanske kvinder i 1930'erne, som jeg skal gøre ud fra bogen ''The Color Purple''. dertil skal der inddrages en analyse af selvvalgt kildemateriale, som også skal belyse forholde... -
Perspektivering af to reklamer
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP, og har nu lavet en analyse af en af Nyboligs reklamer. Nu er min opgave så at perspektivere den reklame til en af Nyboligs konkurrenters reklamer, og jeg har så valgt EDC. Men er virkelig i tvivl om, hvordan man laver en god perspektivering? Hvad skal d... -
Multiplikator og kvotientrækker
ForumindlægHej derude. jeg har brug for hjælp hurtigt, og håber der er nogen derude der kan hjælpe mig med dette problem. Jeg er igang med min SRP og skriver om økonomi og kriseteorier, den sidste del af min opgaveformulering lyder således: "Forklar med passende eksempler sammenhængen mellem multiplika... -
joule om til mAh
ForumindlægHej, jeg sidder og laver srp omkring batterier. Jeg har lige fundet energiindholdet i mit batteri angivet i Joule. men før jeg kan sammenligne det med andre batterier bliver jeg nød til at have det i enheden mAH. Jeg tænkte hvis jeg nu først fandt effekten og så bruge formlen P=U·I^2 s... -
Har Danmarks integrationspolitik været en succes eller fiasko?
ForumindlægHej venner! Jeg sidder med en diskussionspørgsmål til min SRP, som handler om Danmarks integrationspolitik har været en succes eller fiasko? Er der nogle af jer som har en mening om dette eller har skrevet en opgave om dette, som kunne sende den til mig, det ville hjælpe rigtig meget. Kender i el... -
Skråt kast !
ForumindlægJeg er igang med SRP. Jeg skal i min opgave finde hastigheden v0 og vinklen alfa. Jeg lavede et forsøg som bestod af: 1 lodret kast op - for at finde hastigheden af kuglen 1 skråt kast - for af finde hastigheden af kuglen igen lodret kast: hastigheden = 4,87 m/s skråt kast: hastighed = 5.48 m... -
'Passive voice' ?
ForumindlægEr i gang med, at skrive SRP Abstract, og jeg kan simpelhen ikke finde en fejl i denne sætning, selvom word vil have den omkrevet: 'The relation between the velocity and the PRESSURE WAS meant to be found, but due the lack of equipment this was not possible.' Når jeg smider et comm... -
Fremtidige fastlæggelse af promotionmix i KiMs?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er netop midt i srp, og mangler nu kun den sidste del. Opgaveformuleringen lyder her på: Vurder hvilke faktorer, der er afgørende for KIMS fremtidige fastlæggelse af sit promotionmix. Hvad for faktoror kunne det være? Jeg har gennemgået i min redegørende del KiMs nuværen... -
Klage - hjælp hjælp hjælp
ForumindlægHej! Er der ikke en af jer der har lyst til at læse min SRP-opgave igennem og efterfølgende give den en karakter? Har fået 4 for opgaven, og eftersom jeg er dybt uenig og utilfreds med karakteren skal jeg skrive en klage. Men først vil jeg lige være sikke på min sag. Opgaven er om unges brug a... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej. I min SRP skriver jeg om det skrå kast, og skal derigennem redegøre for hvad en vektorfunktion er. Men jeg er simpelthen blevet forvirret. Jeg har læst mig frem til at en vektorfunktion kan defineres på følgende måde (vedhæftet fil), men ser bare nogle steder at folk har givet stedvektore... -
Videnskabsteori til retorisk analyse
ForumindlægHej Jeg har i min SRP lavet en retorisk analyse af en tale af Trump. Jeg bruger min analyse af den specifikke tale til at sige noget generelt om Trumps retorik og argumentation. Men jeg kan ikke finde ud af, hvilken form for videnskabsteori det er. Jeg har kigget på begrebsparrene ideografisk... -
pixels på computerskærmen og koordinatsystemet i matematik
Forumindlæghey SG :) jeg sidder her og skriver på min SRP og jeg er stødt på et mindre problem :) jeg skal komme ind under 5 under opgaver og den jeg har problemer med lyder: "Redegør for hvordan pixels på computerskærmen kan manipuleres og hvordan det hænger sammen med de koordinatsystemer du kende... -
numeriske metoder
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede til min SRP. Jeg er dog kommet i tvivl om noget. I det skrå kast med luftmodstad så kan der opskrives en differentialligning som vha. numeriske metoder kan løses en tilnærmet løsningskurve. Jeg er lidt kommet i tvivl om hvilke numeriske metoder der skal... -
METODE????
ForumindlægJeg skal forsvare min SRP, og har skrevet i samfundsfag og dansk. Nogen der kan fortælle mig hvilken metode jeg bruger når jeg redegør for en teori i redegørelsen? Et andet spørgsmål: Hvordan spiller samfundsfag og dansk sammen? Hvilken indflydelse har de på opgaven hver for sig? Det skal lige... -
Gode noter til 3.g?
ForumindlægHalløj :-) Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien og jeg har biotek som studieretningsfag. Er der nogle derude som evt er færdige med biotek og som har nogle lækre og digitale noter til inspiration og en kick-starter til næste år? Også i forbindelse med SRP :-) På forhånd rigtig mange gange ta... -
Nervesystemet (alkohol)
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP om alkohol Derfor er jeg igang med at sætte mig lidt mere ind i alkohols påvirkning af nervesystemet Jeg synes jeg har forholdsvist godt styr på neuronets opbygning og dens vidergivelse af signalet til en anden neuron (elektrisk, kemisk, elektrisk) Det jeg syne... -
Hvad skal jeg skrive om i SOP?
ForumindlægHey jeg går på HTX, og har linjen Teknologi og Design. Jeg sidder og skal vælge to fag og et emne jeg vil skrive om i min SRP opgave. Nogen af de fagkombinationer jeg kunne forstille mig at vælge er dem her: Teknologi - Design Dansk - Design Teknologi - Dansk Teknologi - Kommunikation og IT ...
