Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 14641 til 14660 af 119027
-
bevis for cosinus
Forumindlægnogen der kan et bevis for cosinus eller ved hvor man kan finde det henne? -
Gradtallet for en vinkel
Forumindlægjeg har to linjer: y=0,5x-0,5 og y2=1,499x-1499Jeg skal nu finde gradtalet for den spidse vinkel mellem de to linjer?? -
hvad har I om?
ForumindlægNu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d... -
"Tjek din viden"
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvorvidt vores lærer er god eller dårlig rent fagligt, altså til at formidle viden.Derfor tænkte jeg, om der findes et sted på nettet, hvor man kan teste sin viden og finde ud af, hvad man burde kunne efter et halvt år. -
eksamenssæt + besvarelse
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til terminsprøve og vil derfor spørge om der er nogle, der har et eksamenssæt plus en rigtig besvarelse? Som jeg kan bruge i min repetition? -
det haster, korrektur på 12 sætninger
ForumindlægNogen som kunne se på 12 oversatte sætninger -
mundtlig eksamen!
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig eksamen, og så ville jeg høre hvordan jeg skal forberede mig?! .. Jeg har tænkt mig at gennemgå de tekster vi har haft i årets forløb, men så er der lige det med grammatik.. jeg har fået at vide af min lære, at hende og censor muligvis kommer til at spørge ind til... -
LIGNINGER!!
ForumindlægJeg skal til mundlig eksamen i morgen i matematik. Vi har fået udleveret en masse spørgsmål, som vi kan trække. Et af spørgsmålene handler om ligninger, og hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af er det ligninger. Så ville høre om der var en der kunne hjælpe mig, for har helt ondt i maven, hvi... -
1g færdig, nu 2g.
ForumindlægJeg er blevet færdig med 1g, nu skal jeg igang med 2g. Men hvad lære vi om i 2g? Jeg har det på A. Ville li læse lidt foran, og hvis jeg havde 'emnerne' ville det være perfekt. Hvad er pensum i 2g mat? x) -
matematik - eksamen
ForumindlægHej lige et spørgsmål til 1 års HF. Er det sådan at jeg får lommeregner med ind til skrfitlig matematik og så vil jeg også lige hører om jeg skal huske alle de 1000 formler eller om de er angivet under de forskellige opgaver... -
Hvordan laver man en diskussion i et engelsk essay??
ForumindlægHvordan laver man en diskussion i et engelsk essay?? og skal diskussionen komme før eller efter konklusionen? -
Enkel 1.g matematik
Forumindlæg- Men jeg kan ikke finde ud af det (: Håber en har tid til lige at hjælpe. For en retvinkel trekant gælder at hypotenusens længde er 7. Den ene katetes længde er 3. Hvordan beregner jeg længden af den anden katete? -
Mat A prøve.
ForumindlægHej alle, tænker om der er nogen som har været op i mat A, 2g. Eller bare mat A, som kunne ligge den op eller noget. Det ville være genialt da jeg snart skal til den, og kunne bestemt bruge al den hjælp jeg kan få x) - Tak på forhånd. -
synopsis
Forumindlæghejsa jeg er ved at lave en synopsis i samfundsfag, jeg har fået en tekst der ovrordnet handler om den stigende bnp efter corona krisen. mit problem er problemstilling og problemformulering....... jeeg aner ikke hvordan jg får den lavet?? samt skal jeg svare på problemformuleringen udfra ... -
Reaktionsskema for reaktioner (addition og elimination)
ForumindlægHej igen, nu sidder jeg og træner nogle opgaver, der handler om addition og elimination. Jeg er rimelig utrænet inde for dette emne og er derfor stødt på problemer; f.eks. sidder jeg fast i de følgende to opgaver: 1. Addition af dihydrogen til 2-methylbut-1-en 2. Elimination af hydrogenchlorid ... -
DNA restriktionsenzym
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare hvordan, i restrikstionsenzym 2, at der kan forekomme basepar med AA og TT? Adenin kan da ikke parres med sig selv? Kan nogen hjælpe med at forklare denne figur? :-) På forhånd tak! -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Matematik
ForumindlægHvordan finder jeg nedre kvartil i nederstående observationssæt 54, 35, 41, 37, 49, 59, 37, 44, 55, 60 Jeg kalkulerer det er 37/44, men er rimelig ustadig omkring det. Har sat det op på følgende måde: 35, 37, 41, 44, 49, 54, 55, 59, 60 -
Studieretning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal begynde på STX snart og skal til at vælge studieretning. Jeg tænker på at vælge bioteknologi, som går ind under naturvidenskabslinjen. Jeg vil bare gerne hører hvordan den linje er? Da den linje har meget med biologi at gøre så er jeg faktisk også lidt bange. Jeg er ik... -
Hjælpemider til eksamen?
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig eksamen i matematik, og havde lige et spørgsmål angående hvilke hjælpemidler man må bruge. Må jeg gerne bruge trekant beregneren i Wordmat, der beregner sider og vinkler ud, ve at man blot indsætter de informationer man kender?
