Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 14661 til 14680 af 48309
-
SSO emner?
ForumindlægVi skal jo til at tænke over SSOpgaven. Jeg vil gerne blande Geografi (b-niveau) med Dansk/Historie/Samfundsfag eller Engelsk (alle højniveau). Men nogle som har en god idé til hvad jeg kan skrive om? Har selv lidt idéer men skader aldrig at høre andres :)Ellers er jeg bare nysgerrige i hvad I an... -
Mødet med de fremmede
ForumindlægHej (-: Jeg går i 2.g på Brøndby Gym. Vi skal snart skrive Dansk/Historie opgae. Vi har fået et emne, der hedder mødet med de fremmede eller opdagelsesrejser. Da jeg ikke rigtig ved så meget om det, tænkte jeg på, om der ikke en der kunne skrive lidt om det :-) F.eks under opdagelsesrejser er d... -
Studieretningsopgave/3.g opgave
ForumindlægJeg skal til studieretningsopgaven skrive i 2 fag (mener jeg), hvoraf det ene SKAL være matematik. Det andet kan så være kemi, fysik, historie eller dansk. Umiddelbart virker det mest oplagt at vælge to naturvidenskabelige fag, så jeg søger ideer til et godt og letilgængeligt emne? Evt. nogen de... -
Den lile Havfrue
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med min problemformulering til 2 års dansk/historie opgave: Mit udgangspunkt er H.C. Andersen og perioden romantikken Derudover skal jeg analyse Den lille havfrue og muligvis realitere den til Disneys udgave. Jeg har svært ved at formulere min problemformulering, nogen der... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej! VIlle høre om der var nogle der kunne hjælpe/inspirere mig til en problemformuleringen omkring sidste års AT "Rejser - opdagelser og ny viden". Jeg har valgt Spansk og Historie som et samfudsvidenskabeligt fag, og har valgt Cubakrisen, specielt med beslutningsprocessen fra alle 3 s... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Naturfag før reformen
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål, som jeg skal have opklaret - 1) Når man har haft naturfag som sproglig studerende FØR reformen, har man da C-niveau i både matematik, fysik og kemi? Jeg har selv haft udvidet naturfag, og jeg mener at kunne huske at jeg selv havde C-niveau i alle tre. Men jeg kan sagten... -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Fokus i AT-fremlæggelse
ForumindlægHej alle.. Så er det snart ved at være tid til AT igen, skønt! Jeg har lige et par spørgsmål angående fremlæggelsen i AT. Efter introduktion skal jeg forklare/uddybe nogle af mine problemstillinger.. jeg skriver om den spanske borgerkrig og Hemingways roman "For whom the bell tolls" (h... -
optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående optagelse på videregående uddannelse.. Jeg sidder og læser om optagelseskrav på videregående uddannelser og falder over følgende krav : Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal d... -
SRP
ForumindlægOvervejer at skrive fysik-historie. Kunne jeg få nogle råd til nogle emner? -
Gnadenfrist opgave
ForumindlægEr der nogen der har læst historien? Har brug for hjælp til: -hvad ordet "Gnadenfrist" betyder. -en beskrivelse af drengen og hans forhold til kvinden -
Politik.. ikke lige mig!!
ForumindlægHejza... der er vil ikke en der har lavet en opgave om Venstres historie... og som kunne tånke sig at låne den ud... det kunne være super fedt!!!I Skriver bare .. min mail: [email protected] -
Hej er der nogen der har skrevet om Aztekerriget i 2.g ?
ForumindlægHejsan :)jeg skal til at skrive en historie opgave om Aztekerriget. håber nogen kan give mig en ide til en god indledning :)?? -
sætning
Forumindlægskal bare lige være sikker på at jeg har forstået den her sætning korrekt..: how is interest maintained in the story?spørger de hvad holdningen i historien er? -
Noter
ForumindlægJeg leder efter noter til historie b niveau på hf, men det er svært og finde. Er der nogen kan hjælp mig med det? -
Nogen der har læst denne
ForumindlægNogen der har læst Naja Marie Aids stjernehimmel som kan hjælpe mig til at lave en analyse af historien? -
Hjælp til udtryk
ForumindlægHvordan siger man: Hun åbner sig mere og mere op igennem historien Forsøg: Sie öffnet sich immer mehr durch die Geschichte. -
Peter og ulven
ForumindlægHeey, er der nogen der kender historien on Peter og ulven? Kan de evt. give mig et kort resumé? :) Hehe. -
sso opgave histoire
ForumindlægHeej er der nogle som har en god SSo opgave som skal være skrevet i historie med gode kilder mm. giver gerne penge for en god opgave.!
