Søgning på: fysik noter b. Resultater: 14741 til 14760 af 110438
-
Halveringskonstant
ForumindlægT½=ln(½)/-k (tal fra min opgave indsættes) 347=ln(½)/-k (et k udtrykt positivt skal findes) -k=ln(½)/347 k=0,002^-1 Hvorfor gælder sidste led af min udregning? Hvor k bliver posotiv og resultatet oplyftes i minus første? -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
HJÆLP! tid !!!
ForumindlægStår med en synopsis opgave, og er på bar bund. jeg er i vanskligheder og mangler info,definationer, links osv. Haster BIGTIME! -
Søger projektion opgaver..
ForumindlægJeg søger nogle projektions opgaver så jeg kan forbedre mig i disse typer.. Nogle som har nogle liggende, eller kender steder jeg kan finde nogle med facit. -
magnet
ForumindlægTiltrækker en magnet ikke kun 4 grundstoffer: jern, nikkel, cobalt og gadolinuim? -
Sammenhæng mellem...
ForumindlægHey.. Nogen der kender en sammenhæng mellem frekvensen (svingninger pr. sekund) og hvornår samtidige toner lyder godt sammen? Håber nogen kan hjælpe... -
Test-sider
ForumindlægHej Er der nogen, som kender nogle sider, hvor man kan teste sin viden inden for alle mulige fag i folkeskolen? -
Godkendelse af fysikrapporter
ForumindlægJeg ved godt, at I har travlt mht. godkendelse af opgaver, men jeg ville bare lige sikre mig, at jeg har uploaded mine ordentligt ;-) Jeg uploadede 9 fysikrapporter for ca. 2 mdr. siden, men de er stadig ikke kommet på. Ligger de stadig og venter, eller skal jeg gøre det på ny? Jeg spørger kun, ... -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden -
hjælp please
Forumindlæghej jeg skal aflevere en rapport til imorgen: mangler kun at svare på 2 af spørgergsmål håber virkelig i kan hjælpe: spørgersmålet lyder således: ( emne: Baser'' ) Hvad kalder man ikke baseionen? hvordan fremstiller man ammoniak? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa. Når man skal opstille en differentialligningsmodel, hvilken form skal man så benytte sig af? - Behøver det at være koblede diff ligninger? Eller kan det også bare være en simpel ligning diff ligning f(x) = 2 - 3^x . Eller noget i den retning ? :) . Skal nemlig lave en differenttiallignin... -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Ringbølger gennem en spalteåbning..??
ForumindlægHejsa SP. Jeg ved, at en planbbølge gennem en spalte åbning vil fortsætte som ringbølger bag spalten, men hvis det nu var ringbølger igennem en spalte åbning, hvordan vil spalten så se ud?? Vil den fortsætte som ringbølger? -
Skriftlige Prøve
ForumindlægHej, Da vi snart får karakterer har min lærer tænkt sig at give os en (skriftlig) prøve her i den kommende uge. Jeg vil derfor høre om i kunne komme med bud på, hvordan jeg kan øve mig på den bedst mulige måde? På forhånd mange tak, :D -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
statistik hjælp
ForumindlægHar bruge for hjælp til at lave linær regressions analyser. Datasættet (spørgeskemabesvarelser) ligger i SPSS. Spørgeskemaet er foretaget præ og postintervention på interventions- og kontrolgruppen. Hjælp søges hurtigst muligt mod god betaling. kan kontaktes på 26853625. -
Radiobølger?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål? Har radiobølger en effekt på celler? Både i menneskekroppen og egentlig bare alle andre levende celler. Tak. -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert?
