Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 14761 til 14780 af 153957
-
Fravær og fratagelse af SU eller værre
ForumindlægHej. Jeg har meget fravær, da jeg har et dårligt immunforsvar, og derfor nemt bliver syg, især i vinterperioden. Mit fravær for det opgjorte er 12,14%, og mit fravær for året er 8%. Kan gymnasiet fratage min SU pga det, eller det der er værre, nemlig smide mig ud? -
9 eksaminer i stedet for 10, i 2011?
ForumindlægJeg har hørt at dem, der bliver studenter til sommer i år 2011, kun skal have 9 eksaminer og ikke 10, som det har været indtil nu. Kan ikke huske hvor jeg har hørt det fra, eller om det bare er noget jeg bilder mig selv ind. Hvis der er nogle der kan be- eller afkræfte, hører jeg gerne fra jer! -
Sundhedsfundamentalisme og sundhedsrelativisme
ForumindlægNogen der kan forklare lidt nærmere hvad Sundhedsfundamentalisme og sundhedsrelativisme er, går ud fra at fundamentalisme er mere evidens baseret og relativisme er mere noget man tror. Men hvor går grænsen? Under hvilken er de 10 kostråd? -
Konjunktursvingninger forklaret
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor konjunktursvingninger indgår. Jeg vil forklare noget om konjunktursvingninger, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare hvad det er, ret kort. Jeg ville gerne forklare både hvad konjunktursvingninger er, og meget lidt om højkonjunkturer og lavkonjunkt... -
OSO
ForumindlægJeg skal lave en OSO opgave og jeg vik gerne være advokat men jeg kan ikke finde ud af at lave det. Er der nogen som kan hjælpe?? -
redegørelse???
Forumindlægjeg skal begynde med at lave en redegørelse..jeg mangler bare at få noget mere at vide om redegørelse, inden jeg overhovedet begynder. er der nogle der har nogle punkter til, hvordan en redegørele skal være..? -
Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???
ForumindlægHey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..) -
Trådløst internet til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har tit undret mig over... Når nu vores rektor gør os opmærksom på at eksamessnyd og trådløst internet er strengt forbudt og i tilfælde af nogen prøver at gå på internet, så er gymnasiet medlem af en orginisation der overvåger internet trafik over skolerne - er det så bare trusler eller ... -
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
Mat 8 Test
ForumindlægHej jeg skal op til en mat 8 test imorgen.Er der har været op til før. Vil gerne gerne være klar til testen imorgen -
Søger inspiration.
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i samfundsfag. Og jeg tænkte på om nogen havde gemt en opg. de havde lavet, så'n så jeg kan se hvordan de skal skrives/fortælles, og hvad jeg skal ha med. Ville hjælpe en del, da samf ikke er min stærkeside. Tak på forhånd x) -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år? -
Lommeregner/grafregner på universitetet ?
ForumindlægHej Når man kommer på uni og skal have mat, hvilken lommeregner skal man så have..? Eller kan man sagtens klare sig med en TI-Nspire..? Jeg er bare nysgerrig.. :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
Må en lærer sige følgende?
ForumindlægHej alle, jeg er en glad 1.G'er, men har dog nogle få problemer.. Vi har en matematiklærer, som er meget negativ - den første dag vi startede med at have ham, sagde han følgende:"Hej. Mit navn er XXX, jeg er en gammel stodder. Jeg glæder mig til at gå på pension." I løbet af den... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
1. semester eksamen på socialrådgiveruddannelsen.
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen der kan oplyse mig om, hvor mange eksamener man skal til på 1. semester af socialrådgiveruddannelsen? Jeg har hørt lidt forskelligt, nogle siger at vi både skal op i vores gruppeeksamen og jura, men det mener jeg ikke at vi har fået fortalt af vores jura-undervisere. -
vektorer
Forumindlægkan nogen give mig svaretLængden af a vektor er 3længden af b vektor er 4vinkelen mellem a og b er 60 graderHvad er a vektor gange c vektorc vektor= 2 a vektor+ b vektor -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej, Jeg har et problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Jeg sidder i øjeblikket med et snit på 9,1 (efter den nye skala). Jeg vil gerne læse medicin - også er det vel nok klart for enhver, at jeg ikke har nok i snit. Jeg har overvejet at vente med at gå op til de skriftlige eksaminer også ta...
