Eksamensforberedelse

1. semester eksamen på socialrådgiveruddannelsen.

26. oktober 2024 af TaterTot8514 - Niveau: Universitet/Videregående
Halløjsa!
Er der nogen der kan oplyse mig om, hvor mange eksamener man skal til på 1. semester af socialrådgiveruddannelsen? Jeg har hørt lidt forskelligt, nogle siger at vi både skal op i vores gruppeeksamen og jura, men det mener jeg ikke at vi har fået fortalt af vores jura-undervisere.

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2024 af AngelOneOne

Hej.

Antallet af eksamener på første semester af socialrådgiveruddannelsen kan variere afhængigt af den specifikke uddannelsesinstitution, da studieordningerne og kravene kan være lidt forskellige. Generelt indeholder første semester normalt én eller to større eksamener, som ofte omfatter en skriftlig gruppeeksamen i et basisfag og en individuel eksamen i et kernemodul som f.eks. jura.

Gruppeeksamenen vil typisk omhandle en tværfaglig problemstilling, som relaterer sig til socialt arbejde, og formålet er at bedømme jeres evne til at samarbejde og formidle løsninger på komplekse sociale problemstillinger. Juraeksamen afhænger af studieordningen og kan enten være mundtlig eller skriftlig, og det er ikke usædvanligt, at der er variationer i hvordan jura-modulerne er integreret i undervisningen og eksamenerne på tværs af skoler.

Hvis jeres undervisere i jura ikke har nævnt en eksamen, kan det være en god idé at dobbelttjekke jeres studieplaner eller spørge studieadministrationen for præcise oplysninger om, hvilke fag der afsluttes med eksamen på første semester. Dette kan ofte findes i jeres uddannelses studieordning eller gennem studievejledningen.

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Skriv et svar til: 1. semester eksamen på socialrådgiveruddannelsen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.