Dansk

OSO

09. december 2014 af Søren132 (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Jeg skal lave en OSO opgave og jeg vik gerne være advokat men jeg kan ikke finde ud af at lave det. Er der nogen som kan hjælpe??

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. december 2014 af Marijahh (Slettet)

Hvis du vil have mere hjælp end dette, tror jeg du er nødt til at være mere specifik mht. hvad du ikke kan finde ud af :) : 
OSO står for Obligatorisk Selvvalgt Opgave. Det er en større skriftlig opgave, som du skal skrive i 10. klasse om en jobtype, som du selv vælger. Du skal skrive om, hvordan du kan blive politibetjent, sygeplejerske, journalist, tømrer, dyrepasser – eller hvad du nu kunne tænke dig at uddanne dig til. Din OSO handler altså om dine overvejelser om uddannelse og job i fremtiden. 

Din skriftlige OSO skal altså være en beskrivelse af, hvordan du kan opnå dit drømmejob – men det skal være mere end det. I din OSO skal du også fortælle om, hvorfor du lige netop ønsker dig dette job, og hvad du forventer at få ud af det. Og lige så vigtigt skal du gå i dybden med, hvad uddannelsen og jobbet indebærer, og hvilke problemstillinger der kan være i valget af uddannelse og/eller i selve jobbet. 
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. december 2014 af Alisee (Slettet)

HHX er den mest oplagte vej, hvis man vil være advokat 


Skriv et svar til: OSO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.