Samfundsfag

Konjunktursvingninger forklaret

02. maj 2021 af AGY1 - Niveau: C-niveau

Jeg skal lave en opgave hvor konjunktursvingninger indgår.

Jeg vil forklare noget om konjunktursvingninger, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare hvad det er, ret kort. Jeg ville gerne forklare både hvad konjunktursvingninger er, og meget lidt om højkonjunkturer og lavkonjunkturer samt stød.

Det hele skal ikke fylde særlig meget, omkring 25% / 1/4  af en side max. 

Er der et sted, der forklare det simpelt, som jeg kan drage inspiration fra, eller andet brugbart hjælp.

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2021 af MedicinstudAAU

Hvis det er en skriftlig opgave hvor du skal skrive mange sider og inddrage bilag, så kunne det være meget godt med en statisktik, hvor du starter med at forklare om hvad konjunktur er, eks. konjunktur er en beskrivelse af et lands økonomi... Herfefter kan du forklare de forskellige konjunktursvingninger, synes bestemt du skal finde et bilag at tage udgangspunkt i. 


Svar #2
02. maj 2021 af AGY1

#1

Hvis det er en skriftelig opgave hvor du skal skrive mange sider og inddrage bilag, så kunne det være meget godt med en statisktik, hvor du starter med at forklare om hvad konjunktur er, eks. konjunktur er en beskrivelse af et lands økonomi... Herfefter kan du forklare de forskellige konjunktursvingninger, synes bestemt du skal finde et bilag at tage udgangspunkt i. 

God idé. Vi har også fået billag at gå ud fra, jeg ville dog forklare hvad de var inden jeg startede med bilag. Tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2021 af MedicinstudAAU

Hvis du har bilag at gå ud fra så inddrag dem, det vil din lærer blive så glad for. 

Så lidt. 


Skriv et svar til: Konjunktursvingninger forklaret

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.