Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 14761 til 14780 af 39570
-
Vø-A eller Iø-A
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige startet på anden årgang på HHX og har både international økonomi og virksomhedsøkonomi på B-niveau, men en af fagene skal jeg vælge at få på A-niveau. Jeg ved bare ikke hvilket, og det er det jeg gerne vil have hjælp af jer til at vælge. Jeg regner med at læse videre efter... -
Erfaringer med Åbent Universitet?
ForumindlægHej derude! Som allerede nævnt andetsteds i portalens arkiver regner jeg med at starte på mit videregående studie til september 2013. Jeg regner med at læse statskundskab på KU. Jeg har dog altid været glad for sprog og har også en interesse for faget filosofi. Jeg har fundet ud af man ka... -
Medier!
ForumindlægHey folkens! I samf. skal vi lave en synopsis, hvor det overordnene emne er ''medier''. Har i nogle ideer til emner og hvad man kan skrive om under emnet? -
Fysik A-Historie A, gode emner at skrive om?
ForumindlægJa. jeg går efter/drømmer om at få 12 tal for SRP-opgaven, men det kræver jo selvfølgelig at man har et godt emne, som også interessere en, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive om endnu. Er der nogen der kan komme med nogle forslag til gode SRP-emner? Jeg har valgt at skrive i Fysik ... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
Statistik over valgfag på stx
ForumindlægJeg søger et statistik over andel af elever, der har valgt bestemte fag på stx. Der skal både være tal fra den nye reform og den gamle. Evt. også htx og hhx, hvis muligt. Jeg har ledt på uvm.dk, men ikke rigtig fundet noget. Nogle ideer? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle jer der går i 3.g ! hva skriver/skal i skrive om i studieretningsprojekt ? jeg har valgt område som græsk matematik? er der nogle som har gode ideer til hvad jeg evt. kan skrive specifikt om? har tænkt lidt på phytagoras, men ved sku ikk lige helt hvad jeg kan skrive om i det emne?... -
det gyldne snit
ForumindlægDet ville være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe med denne opgave... på forhånd tak ..: Hvis man deler en strækning med længden 1 således, at det lange stykke (x) forholder sig til det hele (1) som det korte (1-x) til det lange (x), så siger man at strækningen er inddelt efter det gyldne snit. ... -
Lord of the flies / fluernes herre tråden
ForumindlægHej folkens, jeg skal nu her skrive om lord of the flies, derfor vil jeg gerne oprette denne tråd til alle, der også skriver over denne roman eller kan bidrage med nyttig hjælp! På forhånd tak. Håber vi får noget guf skrevet ned :) -
delkonklusion
Forumindlæghej. ved i om det er vigtigt med delkonklusion i SRP -
Deres forhold til litt.listen!
ForumindlægJeg kom lige i tanker om, hvad skal lærerne bruge litt.listen til??? Er det sådan, at de sidder og kontrollerer alt hvad man skriver og derfor skal de vide hvor man har det fra eller hvad? Og kan det passe, at det er lige meget hvor meget man laver om på teksten fra bogen, bare man angiver h... -
Hvem er Sussi Nielsen??
ForumindlægJa, spørgsmålet er i overskriften. -
Beskrivelse af liberalisme, konservatisme og socialisme?
ForumindlægHej Studieportalens Brugere Kan nogen forklare mig disse 3 ideologier; liberalisme, konservatisme og socialisme? Jeg har netop svært ved at forstå dem. Mvh -
Synopsiseksamen
ForumindlægEr der nogle der sikkert ved om de to fag skal fordeles 50/50 eller må man gerne have et "hovedfag", og bare inddrage fra et andet? Der er lidt uenighed omkring det på vores skole.. -
Misforstå årets tema i AT
ForumindlægHej SP Håber der er nogen som kan hjælpe mig med noget, jeg efterhånden har tænkt over et stykke tid nu. Som I ved er årets AT-tema "Menneskets forhold til naturen" Jeg har valgt at snakke om menneskets natur, mere specifikt kønnenes natur - dvs. jeg arbejder ikke med naturen i sin ... -
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
hjælp til SRP
ForumindlægEr der nogen som kan rette noget af min SRP! det drejer sig om korrektur og at gøre sætningerne mere formelle måske.(dansk) mvh Sara
