Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14801 til 14820 af 45492
-
phytagaros sætning
Forumindlæghej jeg er folkeskole elev i 8 klasse og vi arbejder med phytagaros sætninger. her for tiden der skal vi kunne finde beviser for at hans sætning er rigtig aætningen er : Der er en sammenhæng mellem side- længderne i en retvinklet trekant. hvordan kan man bevise det er rigtigt mvh en... -
Fav log
ForumindlægProblemstilling Hvad koster en Kop kaffe når man brygger den selv? -
Enhed
ForumindlægHej, skal regne følgende ud(se vedhæftet). Men kan ikke finde ud af at få det til at ende ud med enheden m, som det skal. Håber nogle kan hjælpe :-) -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
Metode religion/his. ?
ForumindlægNogle der vil hjælpe en forvirret person som mig ;) Metode? Men hvad er metode, nu er jeg kommet i tvivl. Jeg har haft religion/his. for lang tid siden og jeg var ikke til de der eksamensprojekts kursus, så nu er jeg helt blank. Jeg har læst det her: Hvad betyder det her, er de forskellige fag no... -
Hjælp! Dansk eksame
ForumindlægHej. Jeg skal op i Dan Turell i dansk eksame.. Jeg har valgt novellen "Osvald og Rosa".. Men den har jeg lavet analyse over. Men jeg vil gerne lave noget, hvor lærer og censor sidder tilbage med åben mund.. Men hvad kan jeg lave? En fra min klasse har tegnet benny andersen(fordi hun sk... -
engelsk eksam, hjælp! det haster
Forumindlæghej Jeg skal meget snart op til engelsk mundtligt, eksamen. Jeg håber nogen kan hjælpe. Er der nogen der har analyse på følgende tekster * Shopping for one * Pm`s wife crusades against the bullies * Together we can beat the bullies * The happiest days of your life af Penelope Lively * To keep th... -
elektroforese
ForumindlægJeg skal analysere foelgende billede og beskrive hvordan man kan paavise om barnet vil udvikle cystisk fibrose eller ej, desuden skal der angives genotyperne for de foerste tre fostre.Som anden opgave, bliver der spurgt hvilke informationer man skal give til foraeldrene af de ufoedte boern, i for... -
Logos.ethos og pathos i sokrates forsvarstale
ForumindlægHej Alle Jer, der også læser op til Old eksamen. Jeg sidder med Sokrates`Forsvarstale og skal analysere følgende afsnit: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 19, 20, 26, 29, 31 og 33 ud fra, om det er LOGOS, ETHOS eller PATHOS, som Sokrates bruger i de enkelte afsnit. Har du mulighed for at hjælpe mig iga... -
gyserbøger?
ForumindlægEfter den nye gymnasie reform er det en del af undervisningen vi selv skal vælge en bog og læse for derefter at fortælle om den mundtligt til læreren eller skrive en analyse.. da vi har om gyser for tiden er det et krav at det er en gyser eller splatter bog... jeg må indrømme jge ikke rigtig ken... -
Opgave med molekyleformel
ForumindlægHejsa! Jeg var syg den dag vi lavede den her opgave, og ved desværre ikke hvordan de er kommet frem til det de er. Opgaven: En ukendt organisk forbindelse A blev analyseret og man fandt at A indeholdt 8,80 g CO2 og 4,50 g H2O. Ydermere blev den molare masse bestemt til at være 74,12 g/mol. Best... -
snehvide ?
ForumindlægJeg er meget frustreret over hvordan jeg skal analysere Snehvide. Hvad i al verden sker der i Skoven? Bliver hun voldtaget af jægeren og når så at undslippe eller forbarmer han sig virkelig bare over hende inden akten. For det er vel det der er bagtanken fra dronningens side, at stille Snehvide ... -
hvilken bog skal jeg læse?
Forumindlægjeg skal vælge 3 af de her bøger, som jeg derefter både skal læse og analyser. Derfor vil jeg gerne have at den skal være spændende og ikke så svære at forstå....... BØGERNE ER : Hans Scherfig: Det forsømte forår. Tage Schou-Hansen: De nøgne træer Kristian Jungersen: Undtagelsen Charles Dic... -
Afgangsprøve - 9.Klasse Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Håber i vil hjælpe mig. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket "Novellefilm". Jeg ville lige høre om der er nogen der har været oppe i det, og har lige et par spørgsmål dertil: 1. Må man godt have notater med (udover sin synopse) 2. Når man skal analysere, ... -
Induktiv og deduktiv metode - fatter hat
ForumindlægJeg forstår ikke forskellen mellem den hypotetisk-deduktive metode og den induktive naturhistoriske metode, når jeg skal skrive i Naturgeografi (og samf). Går den hypotetisk-deduktive metode ud på at lave eksperimenter?, og i så fald - hvordan går dette i spænd med Naturgeografi!? Hvis jeg ha... -
Fritz Hansen - Møbelgigant
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har nogle gode idéer til hvor jeg kan finde gode informationer om Fritz Hansen møbelgiganten? Når jeg søger rundt omkring i artikler og internettet, kommer der diverse op med pirater osv. og de informationer jeg så endelig får om virksomheden er desværre foræ... -
At finde tekst med fylde til dansk mundtlig prøve
ForumindlægHej. Jeg står med et problem vedr. mundtlig prøve i dansk (9. klasse, prøveform B). Jeg har trukket fordybelsesområdet 'Forandring' og skal finde et debatindlæg, en reportage eller et interview indenfor fordybelsesområdet. Jeg har egentlig valgt mit prøveoplæg, et debatindlæg af Sanne Søn... -
Keplers love - empirisk
ForumindlægJeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Det betyder vel at jeg skal gøre det ud fra empi... -
færdig historie opg. (wall street)
Forumindlæghej, nu er jeg sådan set færdig med min historie opgave om wall street krakket. det eneste jeg mangler, er en indledning. derfor håbede jeg på at der var nogen, som kender en god måde at starte en indledning på.skal jeg forklare lidt om krisen ? eller hvordan skal jeg starte indledningen. min pro... -
statistik, HJÆP!!!
Forumindlæghej. jeg er igang med at skrive en samf. rapport om statistik, og har lavet en spørgeskema undersøgelse af unges identitet i både danmark og frankrig. lige nu har jeg problemer med at bearbejde den statistik. jeg har sat det op mod hinanden og lavet tabeller, og redegjort for nogle af forskellene...
