Søgning på: dansk reportage. Resultater: 14881 til 14900 af 41162
-
Ascorbinsyre/C-vitaminer
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, hvor jeg skal skrive teori om henholdsvis ascorbinsyre og c-vitamer. Jeg har skrevet en lille smule, og har søgt på nettet efter viden, men jeg kan ikke rigtigt komme videre. er der nogen, som har noget viden om det, og som kan hjælpe mig lidt med det? -
Stamceller i fagende biologi og samfundsfag
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at det er nogen der kan hjælpe mig, da det skal afleveres i morgen, og så vil jeg høre om der er nogen der vil hjælpe mig med dette spørgsmål nedenfor det er et samfundsfagæig spørgsmål • Diskutere om det bliver eller er normalt at benytte stamceller som en behandlin... -
Salt i øresund
ForumindlægHej,Nogle der ved hvor højt saltprocenten ligger i øresund?Er det ikke der hvor saltprocenten ligger højst i Danmark?Bjarkee -
Et par spørgsmål
ForumindlægHej!Sidder og laver en rapport og er støt på en række spørgsmål.1) Hvad er den kemiske betegnelse for fosforsyre ?2)Hvad er Na2S2O3 ?3)Hvad er MnCl2-reagens og I-reagens ?4)Ohvad betyder det når der står; stivelse 1 % ?Håber nogen vil hjælpe. -
Engelsk stil - gode ting..??
ForumindlægHeej...Jeg sidder og finder ud af at jeg faktisk snart skal til skriftlige prøver.. jeg ville nu bare høre om nogle kendte noge små gode citater eller små sætninger som altid er gode i stile..? Mange tak..Hilsen miig.. -
spass
ForumindlægEr lidt i tvivl om endelsen på spass i denne sætning (lad vær og ret på ordstillingen lige meget om den er forkert)ausserdem denke ich, dass sie sind sehr lustig, und haben einigen spassen meinungen und kommetaren.vil bare vide om endelsen på spass er rigig. -
ins cm
Forumindlæghej, har bare lige et hurtigt spørgsmål. Hvor mange cm. er en ins. ? -
Hjælp til tyske sætninger
ForumindlægHej! Er i gang med at skrive et (mærkeligt) eventyr i tysk, og er i tvivl om disse sætninger. Ville være perfekt, hvis en vil kigge dem igennem for fejl. På forhånd tak.1)„Aber plötzlich eines Tages kamen drei gigantische, böse Waldgeister. Sie hatten weise Haut, langes Haare auf dem Kopf- und ke... -
Haster
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvem Casper Christensen er? -
omskrivning af ligning
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x) = (1 - √x) / (1 - x) vis at (1 - √x) / (1 - x) = 1 / 1 + √x og udnyt dette til at bestemme lim f(x) x → uendelig Uden brug af lommeregner. Er der nogen som kan hjælpe mig? -
pc hjælp
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til min computer...vil nemlig gerne skifte sprog sådan at når jeg tænder for den at den så aotumatisk er på engelsk... -
ekamen d. 16-5-06?
Forumindlægnogle der ved hvad for en stil man kan risikere at komme op i til skr eksamen i 3g? jeg er sproglig!Karina -
Artikel
ForumindlægJeg sidder og skal lave en projekt opgave til min mundlig eksammen og den skal skrives som en artikel er der nogen der ved hvordan man skriver den bedst eller har nogen gode råd???Alt hjælps kan bruges.... -
Antal eksamner
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange mundtlige eksamner man som sproglig skal igennem i løbet af de tre år? -
Fysikrapport om en planet
ForumindlægJeg ved nu ikke hvad jeg skal vælge, at skrive om. Her er mulighederne: Merkur, Venus, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun eller Pluto. Hvis der er nogen af jer der ved meget om en bestem planet, og som kan hjælpe mig med at få svaret på de spørgsmål, som er stillet. Må i meget gerne skrive. :) ... -
Hvordan udtaler man navnene?
ForumindlægNu mens jeg sidder og læser til old-eksamen bliver jeg i tvivl om, hvordan man udtaler en række navne: Herakles Telemachos Peloponnes Peisistratiderne ArtabanosJa, der er nok mange flere når det kommer til stykket... Er der én, der vil være sød at skrive de 5 ovenstående navne med trykstreg,... -
Eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle, hvordan forbereder i jer til mundtlig engelsk eksamen?På forhånd tak -
EU tegneserie
ForumindlægNogen som kan fortælle mig hvad tegneserien fortæller? Hvilken argumenter er der for at EU er demokratisk eller udemokratisk?? Jeg forstår ikke tegneserien og har netop brug for hjælp til at en fortæller mig på en anderledes måde, ikke på så meget "samfundsfag"-sprog, men lidt mere fo... -
Geografieksamen!
ForumindlægSå er det blevet min tur til at gå til eksamen - (natur)geografi.Mit spørgsmål går rent simpelt ud på, om I har nogle fantastiske ting, der er rigtig gode at forberede sig på (ud over pensum selvfølgelig), samt gode hjemmesider og notater?Og ja, jeg har snuppet de notater på http://www.gymopg.web... -
Han eller ham?
ForumindlægHvad hedder det korrekt? Jeg er højere end ham. eller Jeg er højere end han (er). Jeg tror omkring 90% siger/skriver det første, men det er jo ikke altid, at flertallet har ret.
