Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14881 til 14900 af 23684
-
HF skriftlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der er nogle HF'er, som har været oppe i skriftlig engelsk og i så fald, hvad omhandlede emnerne?På forhånd -
Hjælp til mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen, :) jeg skal op i mundtlig dansk, ligesom mange andre formoder jeg, men vores søde lære har valgt at afholde spørgetime den dag halvdelen af os skal op i VØ, så den kan jeg ikke bruge til noget. Jeg vil derfor høre om der er nogen der ligger inde med en masse gode forslag til hvad ... -
RELIGIONS METODER
ForumindlægHey sidder og arbejder på mit tale papir, jeg har fagkombinationen Samf A og religion C om "genopdragelsesrejser". Det er meget lidt som religion kan bidrage med, i forhold til min opgave men hvilke "værktøjer" / metoder er der inden for religion.. Håber der er en venligsjæ... -
Eksamen B
ForumindlægHejsa... Jeg har været så "heldig" at trække engelsk til min mundtlige eksamen... Så jeg ville lige spørge om, hvor lang tid man skal tale selv, før lærer og censor begynder afhøringen...? -
Hjælp det haster!
ForumindlægHej.... Jeg tænkte på om der var nogen der gad og hjælpe mig, angående min analysemodel, den hedder Novellefixer. Genre: 1. Hvad kan undergenre være? Handling og komposition: 1.hvad er Handlingslinje 2. hvad er udgangspunkt? Fortælleren: 1, hvad er indre synsvinkel & ydre synsvinkel? 2. E... -
Hjælp til idrætseksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i idræt/B på mandag. Dertil har jeg nogle spørgsmål: En af de cases, jeg kan trække er en "bevægelsesanalyse af ketcherarmen" i badminton, nogle der har lavet en sådan tidligere? En anden case omhandler idrætsskader. Nogen, der har nogle gode notater? En tredje... -
Stil
Forumindlægjahh jeg skal aflevere en stil om en novelle, hvor vi skal skrive en indledning og afslutning. Hvordan gør man det bedst, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe de rigtigt an. vær venlig at svare så hurtigt som muligt, på forhånd tak. -
Længde på Danskstil
ForumindlægHejsa! Jeg ved godt at man ikke kan sætte nogen præcis længde på hvorlang en Danskstil optmalt skal være... men kom alligevel med et bud.... er 2 sider for kort? Eva -
Jan Sonnergaard
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SSO i 3 af Jan Sonnergaards noveller fra bogen "Radiator". Nogle der kan hjælpe mig med hvilken stil han skriver, bøger jeg evt kan kigge i eller andre ting der hjælpe mig til at få lavet en god opgave?? PÅ forhånd tak. -
24 timers eksamen på B [samfundsfag]
ForumindlægHej derude.. jeg skal op i en 24 timers prøve og tænkte på om der ikke er nogen der vil dele deres måder, at gribbe det and på. Mit emne hedder KRIMINALITET I DANMARK. Jeg har fået udleveret en masse bilag. Det er en masse artikler fra forskellige aviser hvor temaet er kriminalitet. Derudover har... -
EKSAMEN FORVIRRING?!
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er rimlig forvirret over eksamen, da jeg ikke helt ved hvordan det hele foregår. Jeg troede at ens lærer kunne vælge en form for eksamen, hvor man fx. får læseferien til at forberede eks. en anakyse. Men nu har jeg hørt at man feks. får emner, man KAN komme op i, og så 40 m... -
Metode ?? hjælp, skal snart i årsprøve!
ForumindlægHej folkens. Jeg og min gruppe skal op i årsprøve i AT på torsdag, og i vores tilbageleveret synopsis spørger vores lærere ind til, hva det er for en metode vi har brugt til et af vores besvarede spørgsmål. Vi er ret i tvivl om hvad det er for en metode, og tænkte på om nogle af jer kunne hjælp... -
fsa dansk mundtlig
ForumindlægHeij. ER der nogle, som har nogle tips til, hvordan man kan scorer et 10 eller 12 tal i mundtlig dansk, fsa. på forhånd tak -
Hjælp til erhvervscase om Tivoli
ForumindlægHejsa, vi sidder her og skal lave erhvervscase om Tivoli på min skole. Mig og min gruppe har set alle filmene i materialet igennem, og vi har da også fundet nogle problemer at arbejde med. Det halter dog gevaldigt når det gælder om at finde et problem som kan løses med relation til virksomhedsøko... -
Næstekærlighed
ForumindlægHvorfor radikalisering jesus de 10 bud så kraftigt? På forhånd tak! -
Mississippi
ForumindlægHej, Racisme i dag i USA,? Racism today: -Mississippi? Håber nogen kan hjælpe? -
ret
ForumindlægDansk-tysk 1) Pigen er meget smuk 2) Hestene kan lide at hoppe rundt 3) Elsker du hende? For det gøre jeg. 1) Die Mädchen ist sehr schön 2) Das Pferd liebe kann zu springt rund. 3) Liebst du ihr? Für ich mache. -
Powerpoint til 24 timers eksamen.
ForumindlægHej jeg står til at skal op i min 24 timers eksamen i tysk, og skal til at lave en powerpoint til de tekster jeg har læst, men da jeg sidder lidt fast har behøver lidt inspiration til min powerpoint præsentation, vil det bare være død lækkert, hvis nogle har en powerpoint jeg kan få lidt inspir... -
Det indbyrdes forhold mellem 3 grafer
ForumindlægHej alle, hvir jeg har en fig. hvori 3 udviklinger er illustreret ved grafer. I dette tilfælde er det antallet af respondenter der vil stemme på SF, de tre grafer er opdelt i de med en kort uddannelse, mellem lang uddannelse og lang uddannelse. så x = tid, y = antal respondenter og z = uddannel... -
Medier og magt
ForumindlægHar problemer med følgende opgave, som er en del af min aflevering: Diskuter hvorvidt politiske kommentatorer er et problem eller en nødvendighed i dansk politik på nuværende tidspunkt. 1. Jeg har brug for en defination af 'politisk kommentator' 2. Jeg ved ikke hvilken plads politiske kom...
