Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14881 til 14900 af 38620
-
AT 13. Hyperfiktion og layoutanalyse
ForumindlægHej I forbindelse med AT-eksamen i 3g, har jeg tænkt på at skrive om den øgeede internethandel i fremtiden. Herunder vil jeg inddrage samfundsfag og evt. dansk, men er i tvivl om dansk er relevant nok i denne sammenhæng. Jeg havde tænkt mig at analysere forskellige hjemmesider -farve, ordvalg os... -
Biologi mundt. Genteknologi
ForumindlægJa, var oppe og trække spørgsmål i dag og skal fremlægge imorgen . Her er detjeg trak: Genteknologi: Hvordan kan viden om gener og genteknologi være med til at sikre Danmarks grundvandsforsyning? Jeg skal lave en redegørelse, analyse og diskussion/konklusion Jeg har brug for lidt hjælp til... -
hjælp til svar på spørgsmål til kemi
Forumindlæghej jeg skal til eksame snart..og skal lave en kemisk analyse af salte, hvordan gør man det ?? :)hvis i kan, må i meget gerne hjælpe mig med, at svare på diss spørgsmål: - Primærspændingen – sekundærspændingen-kan man vise et forsøg og hvordan viser jeg et forsøg? - Primærstrøm – ... -
sundhed
ForumindlægHejsa, jeg håber der er en der kan hjælpe mig med denne her opgave, jeg forstår ikke rigtig hvodan den skal laves og ved ikke hvad jeg skal skrive. I skal på baggrund af filmen "Sicko" af Michael Moore lave en komparativ analyse af problemer i det amerikanske sundhedssystem med probleme... -
Mit liv som indvandrer
ForumindlægHeya. Jeg skal op til eksamen og har trukket "Moderne Lyrik" eller "Nyere lyrik". Jeg har nogle nye digte fra Benny Andersen og Naja Marie Aidt, men der er et bestemt digt, der interesserer mig. "Mit liv som indvandrer" af Benny Andersen. Det er skrevet i 1993, o... -
HJÆLP (SRP: VØ & AØ)
ForumindlægHej Folks ska analysere en virksomhed, o har hovedfag i VØ o bifag i afsætning (+ finansiering c) jeg ska blandt andet komme ind på virksomhedens regnskab (økonomi), aktie og finansiering. men er i tvivl om hvilke ting der hører under virksomhedsanalyse? o om jeg ska vælge konkurrenceanalyse, br... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i at finde en problemformulering til min SRP, hvor jeg har valgt at skrive om Trumps valgsejr i 2016 og det kommende præsidentvalg. I redegørelsen og analysen fokuserer jeg på valget i 2016, men i diskussionen kommer jeg ind på hvilke muligheder og udfordringer han har ... -
Litterær artikel af Ib Michaels "Den tolvte rytter"?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en dansk stil. Opgaven lyder på, at jeg skal skrive en litterær artikel om uddgraget af Ib Michaels "Den tolvte rytter". Den skal indeholde analyse og fortolkning, hvor jeg skal fokusere på tekstens indhold i forhold til Ikarosmyten... Udover det skal jeg perspektiv... -
Sygdom i en familie, forklaring af arvegangen
ForumindlægHejsa! Jeg står med en lille opgave, som jeg har svært ved at løse. Jeg vil sætte pris på en hjælpende hånd! Opgaven er indenfor faget bioteknologi, c-niveau. Det er noget med minimun en forælder skal være bærere for sygdommen.. Opgaven lyder følgende: Figuren viser forekomsten af en sjælden... -
MEtoder
ForumindlægHEj alle, jeg har et spørgsmål, jeg virkelig håber nogen kan hjælpe mig. Jeg sidder med min AT-opgave hvor jeg skriver i blandt andet dansk. Her har jeg læst en bog, som omhandler helt mit AT emne, så det må vel være mit emperi? Når jeg nu har analyseret, ved at kigge på kommunikationsanalysen, s... -
Naja Marie Aidt vs. Pia Juul
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og skal til at skrive min danskopgave. Jeg har valget mellem at skrive om/analysere noveller fra Naja Marie Aidt eller Pia Juul. Er det nogle, der har erfaringer med at skrive om disse, eller der har læst nogle af deres noveller?? Hvilke emner kunne være smart at skrive ud... -
Metoder i AT? HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er virkelig i tvivl om metoderne i AT. Skal man i metodeafsnittet skrive hvilke metoder man SELV har brugt til at indsamle viden om sit emne? ELLER skal man skrive om de metoder, FORSKERNE har brugt til at nedskrive den teori, de har fundet frem til? Er virkelig meget i tv... -
Hjælp til aflevering!!!!
ForumindlægHejsa. Jeg har fået et spørgsmål i min aflevering, som jeg er MEGET i tvivl om. Jeg har været syg i en længere periode, og har derfor ikke skrevet noter om hvordan jeg gør dette. Er helt på bar bund, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Spørgsmålet lyder: 1. Analyser Principias strat... -
Hjælp til 3 tal
Forumindlægnogen der kan stave de her 3 tal? på tysk 5412 87221 1512403 tak :) -
Kort oversættelse :-)
ForumindlægHej :-) Nogen af jer der gider at tjekke under en sides tysk ? Det kunne bare være super lækkert ! -
Die Familie = ental - check! Men Den Meyers ental eller flertal ?
ForumindlægVær hilset ærede medmennesker! Jeg sidder her med noget som jeg synes er det bedste i verden - nemlig tysk grammatik... ^_^ Jeg skal indsætte den rigtige form af 'beginnen' - sætningen lyder således: Um 6 Uhr________________der Tag bei den Meyers. Skal det være beginnt eller beginnen?... -
2g og elendig til sprog
ForumindlægHej, har brug for lidt hastigt hjælp. Jeg går i 2g og er elendig til engelsk/tysk ordstilling og kongruens. Jeg er tosproget, dette kan muligvis have en hvis effekt, samtidigt med at jeg fra naturens side ikke er så dygtig til ordstilling. På den privatskole jeg gik i mine folkeskole-år, fik j... -
opret katte
Forumindlæghejsa jeg vil godt vide noget om at opdrage en kat -
Hva betyder drannimmt
ForumindlægJeg har lige en sætning jeg ikke helt forstår:Ein guter lehrer ist meiner Meinung nach ein Lehrer, der gerecht ist in Notengeben und so, also, der die Schüler gut bewertet, der auch alle drannimmt, der keine bevorzugt,nogen der lige gider hjælpe mig med hvad det betyder... -
Fingersen el. Karinz!
ForumindlægPlease...! I er mit sidste håb...! Vil I ikk nok rette denne igennem...! Har virkelig brug for jeres hjælp, da det er den sidste, så den skal helst blive go'!Jeg ved ikk om du har glemt mig Fingersen(?!), men vil du ikk nok rette den sidste del igennem!?Ich wuchs auf in eine Familie, wo es vi...
