Almen studieforberedelse (AT)

Metoder i AT? HJÆLP!

31. marts 2014 af Lotdi (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej allesammen!

Jeg er virkelig i tvivl om metoderne i AT.

Skal man i metodeafsnittet skrive hvilke metoder man SELV har brugt til at indsamle viden om sit emne?

ELLER skal man skrive om de metoder, FORSKERNE har brugt til at nedskrive den teori, de har fundet frem til?

Er virkelig meget i tvivl, for det eneste jeg selv har gjort er jo bare at læse en masse på nettet og i bøger fra pålidelige kilder.

Men hvis man skal skrive de metoder, forskerne har brugt, skal man så analysere deres teori på en eller anden måde.

Jeg vil virkelig blive glad, hvis der er nogen der kan svare mig, for skal aflevere min synopsis meget snart! :-(


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Umiddelbart vil jeg mene, at du skal redegøre, for din litterære metode søgning, og hvad du er kommet frem til, at læse diverse videnskabelige tekster og lærebøger.
Herunder skal du redegøre for din teoris pålidelighed, og på hvilke områder din teoretiske baggrund er uenige.

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. april 2014 af sidselthomsen (Slettet)

Du skal skrive de metoder, som du selv bruger for at komme frem til en konklusion. :-) 

Altså de metoder som du bruger i gennem din analyse mm.


Skriv et svar til: Metoder i AT? HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.