Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14921 til 14940 af 27496
-
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
svær kemiopg.
ForumindlægHej kan slet ikke se hvilken stoffer jeg får. Er der nogen der kan hjælpe med navngivning En forbindelse, A, der ikke er optisk aktiv, har molekylformlen C16H16Br2. Når man behandler A med stærk base, får man en kulbrinte, B, som har molekylformlen C16H14. Kulbrinten B kan ved reduktion med bri... -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
Isoeletriskpunkt!
ForumindlægHvad betyder isoeletriskpunkt? -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
farver
Forumindlæghey derude, hvorfor er phenolphthalein i syreform uden farve, mens baseformen har farve ? - i min bog står der at det har noget med farvestoffer at gøre. men jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor det er. håber er der nogen der kan hjælpe. på forhånd taaaak -
Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen. -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
Enkel spørgsmål.
ForumindlægHej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe? -
Reduktions navn
ForumindlægHej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion? -
Eksamenssæt 2 juni 2016
ForumindlægEr der nogle der tilfældig vis ligger inde med en vejledende besvarelse på eksamensætte 2 juni 2016? -
ækvivalente syremængder
ForumindlægHvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
fysik
ForumindlægHej! hvordan løser man denne her reaktionsligning: H2SO4 + NaOH -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Geografiske spørgsmål
ForumindlægDet her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde... -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
fra mol til gram
Forumindlægjeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram?
