Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14921 til 14940 af 20009
-
Hjælp til Monotoniforhold 😃
ForumindlægSagen er det at jeg skal lave en fremlæggelse om dette emne (dvs.lave bevis(er) "Fortæl om begreberne monotoniforhold ekstreme og nulpunkt Fortæl om anvendels af disse begreber f.eks ved at inddrag optimerig" Sådan lyder opgaven. Problemet er at, jeg ikke ved helt hvordan jeg skal angr... -
Fission-/partikkeaccelerator
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om de 4 nye grundstoffer der er blevet optaget i Det Periodiske System, og jeg vil gerne dække hvordan man har skabt dem kunstigt og hvorfan dert fungerer, men jeg kan ikke finde en dokumentar eller en god artikel om partikelacceleratore. Jeg fandt en artikel på... -
Engelsk eksamen, ideer til disposition
ForumindlægHej! :-D Eksamerne nærmer sig, og vi har fået besked på at skrive en engelsk disposition til eksamen! Jeg har valgt overemnet: Conflict. Men jeg ved bare overhovedet ikke hvad jeg kan skrive om som underemne. Det SKAL være noget som har forgået i engelsktalende lande. Jeg har gjort mig nogle... -
AT-eksamen og naturvidenskab!
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen I MORGEN! og har skrevet synopsis om AIDS og dens udbredelse i dansk og biologi. Jeg har som en problemstilling skrevet, at jeg vil redegøre for sygdommen HIV, hvordan kroppen reagerer på HIV, hvad der sker rent fysisk, og hvordan den smitter. Men det er jo kun redegør... -
Aktuelt om flygtninge i DK
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen imorgen. Mit emne er flygtninge/flugt og til min fremlæggelse skal jeg jo helst have noget aktuelt med om mit emne. Jeg har søgt lidt på nettet og sådan men synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen som har nogle link til nogle ny... -
HJÆÆÆLP MIG!!
ForumindlægJeg skal på fredag den 16. juni til afsluttende fransk-eksamen (2 årigt B-niveau). Eksamen foregår på en alternativ måde, da vi må foreberede et oplæg hjemmefra. Problemet er, at jeg normalt får 10 i fransk af min lære, men jeg mener ikke selv at jeg er god til et 10-tal. Derfor ville jeg gerne f... -
AT-eksperter
ForumindlægHej jeg ønsker til min AT eksamen at anlægge en ny vinkel på mit stof, men skal vinkling ske i begge fag..? Jeg har nemlig i bio, skrevet om hvilke helbredsmæssige konsekvenser, der har haft for jøder at blive transporteret i kreaturvogne..derfor tænker jeg i fremlæggelsen kunne forkusere på smit... -
Første rejse til månen
ForumindlægHEj....... skal op imorgen... problemformulering: Vi vil gøre kort rede for den kolde krig, med særligt fokus på rumraketter. Vi vil komme ind på udviklingen af raketterne som blev brugt under den kolde krig til rumforskningen og udviklingen af rumraketten. Derudover vil vi diskutere hvad det h... -
AT Jerusalem, dårlig synopsis, God fremlægning
ForumindlægHej Jeg ved at min synopsis er ikke god, men siden jeg har afleveret den er jeg blevet meget klogere på emnet. Grunden til at synopen er dårlig er det også fordi jeg har ikke haft så meget tid på at lave den... og var total forvirret!!! Nogle her der ved at ens synopsis er dårlig men selve fremlæ... -
AT 1
ForumindlægJeg skal snart holde AT gruppefremlæggelse. Jeg har det med at være meget nervøs til fremlæggelser og vil derfor højst sandsynligt underpræstere. Vi får en gruppekarakter som ikke kommer til at stå nogle steder. Jeg er bange for at hvis jeg underpræsterer til AT-prøven, vil lærerne give mig dårli... -
24-timers eksamen: Naturens kredsløb
ForumindlægHej, jeg har lige trukket emnet Naturens kredsløb: Autotrofe organismer i min 24 timers biologi eksmanen. Opgaven ser således ud:- Lav en biotopsundersøgelse af det naturområde, som du har fået anvist og lav en mindre udstilling fra området.- Forklar med udgangspunkt i dine undersøgelse, hvad aut... -
Religionsfaglig metode i Urban II's korstogstale?
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har som så mange andre lidt problemer med AT: 1) Jeg har historie og Religion om korstogene, og skal derfor analysere Urban II's tale fra to forskellige forfattere. Men hvilken religionsfaglig metode skal der bruges? den teologiske(hvis det overhovedet hedder sådan?). J... -
Et problem!
ForumindlægHej! Jeg har oprettet to tråde nu, men ingen har svaret. Jeg skal fremlægge noget om slaveri i morgen, men der er simpelthen nogle ting, som jeg ikke kan få til at give mening. Jeg ved ikke, hvad frihandel har med slaveri at gøre og hvorfor den britiske regering gør sukkeret dyrere end det egen... -
Haster FS10 Dan Turéll TIL MANDAG.
ForumindlægHar trukket Dan Turell og skal fremlægge en af hans værker.... skal samtidig også sammenligne dette med et andet. Hvilke digte ville være gode, væsentlige at tage fat i, både i forhhold til Dan Turéll og sammenligningen?? Tænker: - "At være beat" digt. (som viser et godt eksempel på Tu... -
Hosekræmmeren HJÆLP!
ForumindlægHar læst "hosekræmmeren", og har svaret på en del spørgsmål, men kan ikke svare på disse 2 spørgsmål, nogen der kan hjælpe? 1. Find eksempler på at fortælleren modsiger sig selv og viser en begrænset forståelse for de begivenheder han fremlægger. Hvad opnår Blicher ved at skabe denne... -
den "nye" viden - AT-årsprøve
ForumindlægAngående at-årsprøve. Jeg ved godt at jeg har 10 min hvor jeg skal fremlægge min egen synopsis, altså referere, derefter kan jeg starte med at komme med noget af den "nye" viden, altså noget der ikke står i min synopsis.! Det er det jeg ikke helt forstår, hvor får jeg denne viden fra? o... -
Eksamen HHX C og B niv. i Mat.
Forumindlægså skal jeg op i mundtlig matematik i emneopgaver (statestik, lineære funktioner, andengradsfunktioner, eksponentielle funktioner, rentesregning, differentialregning, trigometri) og jeg står og mangler nogle afleveringer som jeg har smidt ud og hvis i har nogle fremlæggelser, afleveringer, eller ... -
De økonomiske og politiske problemer mht reduktion af CO2
ForumindlægHej alle. Jeg mangler lidt inspiration til min AT-fremlæggelse. Har om - hvilke økonomiske og politiske problemer der er forbundet med at reducere CO2-udslippet. Med samf på A og kemi B. Jeg vil gerne fortælle, hvad jeg allerede har planlagt, men tror det vil ødelægge jeres ideer, så kom med dem ... -
hm, statistik?
ForumindlægHej alle. Hvad ville i sige hvis i skulle fremlægge en statistik? Jeg har en statistik over dødsfald blandt slaver på deres rejse over atlanterhavet i procenttal, som viser dødsfald af sygdomme eller andre årsager. Jeg har tænkt mig at fortælle hvor stor en forskel der er på procenten mellem sygd... -
Teori og metode
ForumindlægHey alle, Jeg skriver om "søfolk og skørbug" i AT, og jeg skal til eksamen på fredag, så derfor kunne jeg godt tænke mig at stille nogle spørgsmål. 1) Hvilke teorier findes inden for naturvidenskab? 2) Hvad er en empiri? 3) Jeg har hørt at man skal føre en dialog efter sin fremlæggelse ...
