Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14941 til 14960 af 25375
-
hvad betyder....
Forumindlæg....klansamfund? hvad indebærer begrebet??? -
Stauning-Munch-Regeringen
ForumindlægHvad var det Stauning-Munch-Regeringen (Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre + Thorvald Stauning som statsminister) gjorde da de kom til magten d. 30. april 1929? - Gerne nogle sider hvor jeg selv kan læse på det. Ville være dejligt :) -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a... -
forskel
Forumindlæghvad er forskellen mellem resume og referat ? -
Oversættelse
ForumindlægHej er dette rigtig formuleret har prøvet det bedste jeg kan. Das Geschichte handelt um das Glückliche Fall um wie Sascha und Elisabeth treffen. Sascha ist der schlimmste junge in viertel. Er ist ein einsam junge. Er schwänzte oft die schule. Ab und zu stielt er auch Apfelsinen ins Frau B... -
Kejserens nye klæder - eventyrtræk ?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen, men jeg er lidt død omkring det der eventyrtræk.. Er der evt. nogen der kan fortælle mig om der er nogle bestemte eventyrtræk i eventyret Kejserens nye klæder :-) På forhånd tak. -
SRP om polarisering
ForumindlægHej derude... Jeg sidder disse dag og brainstormer på min kommende SRP opgave. Da jeg er hjemsendt, og mangler lidt hjælp til at formulere nogle mere konkrete opgaveformuleringer, hendvender jeg mig herinde.:) Jeg skriver i fagene sanfundsfag A og engelsk A Jeg vil skrive om noget politisk pola... -
Ideologier og holdninger - hvad og hvorfor?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse ? hvordan finder jeg ud af hvem tilhøre de forskellige holdninger? tror godt jeg efterfølgende kan beggrunde hvorfor, hvis jeg lige får hjælp til at vide hvad er hvad. Nedenstående udsagn er udtryk for forskellige ideologiske holdninger. Du skal prøve at fin... -
EU
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Hvilke problemer der truer sammenholdet i EU? -
Slette min opgave
ForumindlægHejsa, kan umiddelbart ikke selv få lov at slette min uploadede opgave!? - men den ene opgave jeg har uploadet må meget gerne slettes for at blive uploaded som PDF i stedet. Tænkte ikke lige på, at ligningsprogrammet kun har det ønskede udseende på min computer. Vh Mads -
Moderne eventyr
ForumindlægJeg skal aflevere et moderne eventyr og er gået helt kold. så er der nogle der har nogle ideer?;.)) -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
1. verdens krig
ForumindlægHej alle (-: Der er 2 spørgsmål jeg meget gerne lige vil have svar på. 1: Hvilken områder mistede tyskland efter 1. verdens krig? 2: Bar Tyskland hele skylden for krigen?, for og imod. -
samfundsfaglig viden: 12 minutter mere om dagen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen lave en fremlæggelse, som skal handle om at Lars Løkke selv har forslået at vi skulle arbejde 12 minutter mere om dagen! Jeg mangler dog nogle ideer til hvilken samfundsfaglig viden jeg kan inddrage. -
ydre eller Indre ??
ForumindlægHej! jeg er igang med en bograpport om bogen kys og knogler, jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen til at se om det er indre eller ydre.. -er der nogen der kan give mig et svar på hvad der er indre og ydre ? ud over at ydre er udseende, og indre er tanker og følser... -
Geo? eh ... Hjælp.
ForumindlægHej alle. Er ikk' den bedste til Geo. og har brug for lidt hjælp. Her er nogen af de spørgsmål jeg har brug for hjælp med. 1) I hvilken stat ligger Celebes og hvad er det? 2) I hvilken stat ligger Iildlandet og hvad er det? 3) Hvad er kl. i Tokyo hvis den er 12 i Dk? 4) ... -
hjælp til materiale
ForumindlægHej alle sammen :) TIl december skal jeg skrive min SRP, og er derfor ved at forbedre mig til de indledende samtaler inden selve skrivningen begynder. jeg har valgt at skrive i fagene samfundsfag (A) og engelsk (A). mit emne har jeg valgt skulle være abortproblematikken i USA. så derfor vil je... -
Erindring..
ForumindlægHej. Er der nogle er jer der har lavet en Erindring om jeres barndom jeg lige kan låne ? :). Den skal helst være om der i var omkring 1-5 år, og dem må meget gerne være opdigtet. Ps. Ingen overdrivelse når du opdigter :). -
Økonomi
ForumindlægHey nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål: "Hvorfor er økonomer glade for prisstigninger?" -
Shifting the supply/demand curve
ForumindlægNow I have been reading that some of the qualities we need to shift the supply OR demand curve is the same. For example, for demand: it depends of price of related goods - Complement (shift to the LEFT) - Substitute (shift to the RIGHT) The same mush be for supply? Say, the supply curve...
