Søgning på: dansk reportage. Resultater: 14961 til 14980 af 41162
  • Oversætte "få mig til at grine"?

    Forumindlæg
    Hej. :-) Jeg er lige igang med en tyskaflevering og er tvivl om, hvordan man siger "få mig til at grine". Min sætning lyder: "Hun kan altid få mig til at grine". Håber I kan hjælpe. På forhånd tak!
  • selvbiografi

    Forumindlæg
    hvad kendertegner disse tider i forhold til selvbiografi?? Det antikke verden Middelaldersamfundet Kristendommen Renæsancen Det naturvidenskabelige verdensbillede Det romantiske periode Dannelsesromaner Brydningstid Nye personlighedsteorier Selvbiografi som erkendelsesproces Nye ...
  • Kønsceller

    Forumindlæg
    Hvordan bliver sædceller og ægceller dannet?
  • perspektivering - hjælp!!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal analysere og fortolke novellen af Helle Helles Hedebølge - det er jeg færdig med. Jeg fandt så ud af at jeg deruodver også skulle perspektivere til Herman Bangs skrivestil. Er der nogle, som kan hjælpe mig da jeg ikke ved hvordan jeg "perspektivere" novellen til herman ban...
  • HJÆLP!?

    Forumindlæg
    Hej derude Er der nogle tyskere eller bare nogle folk, som er god til tysk, som har lidt tid og overskud til lige at hjælpe mig? :( mvh Peter
  • Mellemkringstiden

    Forumindlæg
    Hey er der nogle der kort lige kan fortælle lidt om mellemkrigsperspektiv? synes det er svært at finde noget om
  • VIL I IKKE NOK SVARER :-( jeg er nervøøøs

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på?
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvordan den franske mundtlige eksamen foregår !!! ??? jeg er i tidspres
  • Vil købe TI-89

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne købe en TI-89 lommeregner. Håber der er nogle som vil sælge. mvh Kasper
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • Eliteskoler

    Forumindlæg
    Mener I, at der skal oprettes eliteskoler. Hvilke konsekvenser kan det få ?
  • Yankee!

    Forumindlæg
    Halløj! Begrebet Yankee er et ord som bliver brugt om amerikanerne, er der nogle der ved hvad ordet egentlig betyder o hvordan det opstod, for jeg kan huske at den blev brugt i borgerkrigen, men nogle der vil kort fortælle om det?
  • KRISE!!!! fiskerne

    Forumindlæg
    HEJ alle samm. er 1. års eev på HTX og har fået til opgave og skrive en stil om 'fiskerne' af hans kirk.. Problemet er at jeg kun har læst halvdelen af bogen. nogen der li vil hurtigt fortælle mig hva den lortebog slutter med?? hilsen LOuise
  • ret

    Forumindlæg
    2)"Kun ved troen alene kan mennesket blive retfærdiggjort overfor Gud, ikke gennem gode gerninger. Troen skænkes af Gud, mennesket kan kun håbe på at modtage den. 2) With the belive in God alone can the human justify to God, not with good act. The belive is given from God, the human can o...
  • ORGANISKE STOFFER.! HURTIGT?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan nævne tre organiske stoffer med indhold af N ( Kvælstof)???????????????????????????????
  • 13-tal

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle venlige sjæle, der kan give mig et par råd, tips eller lign. mht. hvordan man får et 11 eller 13 tal!? vED GODT AT JEG IKKE SKAL SIKTE HØJT, MEN DET KUNNE VÆRE SJOVT AT FÅ EN DEL AT VIDE FRA JER! :)Her tænker jeg på skriflig fremstilling (stile). MAnge tak på forhånd! PS: bekl...
  • synopsis samfund om økonomi

    Forumindlæg
    Hjælp skal lave en synopsis og afl om 1 uge om økonomi. ved ikk hvordan det skal stilles op og hvad jeg skal skrive om
  • Fêtes et traditions.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i mundtlig fransk. Jeg har valgt at tale om fester og traditioner. Jeg har et par overemner som jeg ikke selv kan finde på fransk tekst til. 11 novembre – ”la Grande Guerre”. 23 avril – Joyeuses Pâques. 1 avril – Poisson d’avril...
  • Fodnotepolitik?

    Forumindlæg
    hej. er der nogen der kan forklare mig hvad fodnotepolitik har at gøre med dks neutralitetspolitik og ´den kolde krig? Jeg ønsker ikke links, men bare en forklaring på det her i et indlæg. Vh julie
  • genre

    Forumindlæg
    Hvad mener man med; "Vælg selv en genre" dvs. overskrift eller handling`?