Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14961 til 14980 af 22746
-
HASTER.
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave min rapport i kemi som er en øvelse jeg lavede. Bestem fedtindholdet i chips med heptan. Mit spørgsmål lyder: Hvorfor er det kun heptanen der fordamper, og ikke fedtstoffet? Beskriv hvad der sker ved fordampningen af heptanen, illustrer fordamningsprocessen med en ... -
oplukning af jern med salpetersyre
ForumindlægHej vi er ved at lave rapport om indholdet af jern i overfladevand. I den forbindelse er vi ved a skrive teori. Vi oplukker jern i vandet ved at tilsætte salptetersyre og autoklavere. Men er der en der kan forklare mig reaktionen (inkl afstemt ligning) og hvorfor det skal autoklaveres. Altså hva... -
Hjællp
ForumindlægHej.. NOgen som kan hjælpe.. er ved at lave en 2 års hhx rapport i eng.. Skal skrive noget om hjemløsebørn i USA..jeg har skrevet lidt om hva det er for nogen børn som er hjemløse, og hvorfor..nu skal jeg skrive lidt om børnehjem, og hjælpe organisationer...Håber en sød og venlig sjæl vel hjælpe.. -
Vands hårdhed udtrykt som CaCO3
ForumindlægHej jeg er ved at lave en rapport om vands hårdhed, hvor vi skal finde frem til mængden af Mg og Ca i drikkevand. Jeg er ved at skrive teori, men hvordan forklarer jeg at mængden af Mg og Ca er udtrykt i mængden af CaCO3. hvor er Mg henne i det? -
Hvilken sang er bedst, mens man laver lektier
ForumindlægHvilken sang er den bedste til at holde dit humør højt mens du laver lektier? Jeg vil selv bidrage med: Paul Stanlay - Live to Win, holder virkelig gejsten oppe når, lektierne ser uendelige ud. Rickroll, er bare god hvis man ikke er i humør til noget som helst, men skal aflevere en rapport næste ... -
Paracetamol syntese, optimering?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at lave en større rapport, og dertil har jeg valgt at lave en kemisk syntese af Paracetamol. Jeg er klar på det hele på bortset fra den del med optimering. Hvad vil det egentlig sige at lave en optimering? Hvordan gør man vigtigst af alt? Er gået i ... -
Genotype og fænotype
ForumindlægHej jeg har fået til opgave og skrive en rapport om blodtyper og har svaret på dem alle bortset fra: Hvad er din egen fænotype og din genotype mht. blodtyper? Og kan ikke huske forskellen på de to og ved ikke hvordan jeg skal forklare det? så ville sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig hurt... -
Alfa, beta og gamma stråling
Forumindlæghej. jeg skal skrive en rapport om alfa, beta og gamma stråling, som jeg har lavet en forsøg og jeg skal sammenligne de tre strålinger ud fra forsøgets resultater (grafer som jeg har vedhæftet). alfa , beta og gamma stråling.: hvilken af dem henfalder hurtigerer og hvorfor? jeg håber der nogen ... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
Figurer
ForumindlægJeg skal have inkluderet en figur i min rapport. Derfor har jeg inkluderet følgende kommando i filen:\\includegraphics{permutation.ps}permutation.ps ligger i samme bibliotek som filen.I preamblen har jeg\\usepackage[pdftex]{graphicx}Alligevel kan jeg ikke få det til at virke. Er der nogen, som ka... -
Gibbs energi - Elektrokemi 1071 % afvigelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder og laver rapport over et forsøg hvor vi undersøger Gibbs energiens temperaturafhængighed mm. Halvvejs igennem får jeg en afvigelse på 1071 %, og jeg har grublet længe over dette. Er der nogle herinde der har et godt bud på hvad dette skyldes, andet end et fors... -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
AtomFysik - Haster...!
ForumindlægHey, nu er jeg næsten ved at være førdig med en rapport om atomfysik, men det skulle et utidigt spørgsmål nok sætte en stopper for..."Vis at 2. og 3. ordens spektret for Balmer-serien i brint overlapper uanset gitterkonstanten..." Er der tilfældigvis nogen af jer som har arbejdet med de... -
Titrering
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om titrering.Men hvad er princippet i en titrering og hvad ønsker man at bestemme?Jeg ved at man ønsker at bestemme noget indhold i den forbindelse man har, i mit tilfælde saltindholdet i chips. Men nogen der kan hjælpe mig med de spørgsmål ovenover? -
Lab.-udstyr - hvad hedder den?
ForumindlægJeg er i gang med en rapport, men har glemt hvad en af de dele vi brugte hedder.Jeg vil prøve at forklare det.Det er en konisk kolbe med en "tut", hvor tutten sættes til en slange, som sætte til en vandhane.Så lægger man en tragt (lavet af porcelæn) ovenpå + filterpapir og tænder for ha... -
Hjælp med produkt
ForumindlægHej :) Det er sådan at jeg er i gang med 9. klasses projektuge, og jeg har valgt emnet "islamofobi". I min problemformulering kommer jeg ind på hvad det er og hvad der er bag det. Jeg er færdig med min rapport og powerpoint, men jeg har svært ved at finde på et produkt jeg kan bruge. E... -
pH=pKs????
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om atamon. jeg skal bestemme pKs-værdien for een ukendt syre, R-COOH. syren bliver titreret med NaOH. Vi skal kun tilsætte det halve volumen NaOH i forhold til ækvivalenspunktet for at pH=pKs. men hvorfor er pH=pKs her? -
Energi
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om energi, og jeg skal bl.a. komme ind på, hvordan energi kan ændre form. Jeg har allerede et par eksempler på energi, der kan ændre form, og hvordan den kan det, men jeg kunne sagtens bruge et par flere. Har I nogle eksempler på energi, der... -
1.verdenskrig
Forumindlæghey...Jeg er igang med at skrive en bog rapport, hvor handlingen foregår omkring 1. verdenskriv, og jeg har aldrig arbejdet med 1. verdenskrig, så har ingtet viden om det. Er der nogle der vil skrive et par vigtige ting i punktform samt årstal evt. mdrMange tak... -
Korrekturlæsning på eksamensopgave
ForumindlægHej! Jeg har nu skrevet 11-12 sider af min eksamensopgave. Det jeg nu efterspørger er en person med de rette kvalifikationer (velformuleret dansk samt viden om afsætning), som vil læse min foreløbige rapport igennem, samt markere evt. stave-/ tastefejl + give en vurdering af det afsætningsmæssige...
