Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14961 til 14980 af 29671
-
Marxistisk metode
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål, men jeg er kørt lidt fast, og ved ikke helt, hvad jeg skal inddrage. Spørgsmålet er følgende: Diskuter muligheder og begrænsninger i marxismens metoder. Er der nogen der evt. har nogle idéer? Der er samfundsfag og dansk på A -
AT - Engelskfagets metoder
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i engelsk og samfundsfag. Jeg er blevet usikker på, om engelskfaget kan anvende alle de metoder, som danskfaget også har. Kan jeg f.eks anvende laswells udvidede kommunikationsanalyse og fakta og fiktionskoder i engelskfaget? -
Overvågning SSO
ForumindlægHey alle Skal skrive en SSO, i fagene dansk og samfundsfag, om overvågning, jeg mangler en fremtidsfilm/sci fi som handler om netop overvågning, kontrol og meget gerne noget omkring hvilken påvirkning overvågning, kontrol osv kan have på demokratiet. -
Vismandsportalen og læringsstile
ForumindlægKære alle. Jeg skal snakke om vismandsportalen og læringsstile indenfor samfundsfag. Jeg er ikke helt selv sikker på hvad jeg kan sige om det, så jeg ville høre om nogle af jer derude kunne komme med nogle kvalificerede bud? Ville hjælpe en del. Zgonic :) -
hjælp kemalisme
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad kemalisme er ? og give mig en sammenhæng med kemalisme igennem samfundsfag,historie og religion ? det er til en synopsis opgave OM TYRKIET og har emnet KEMALISME og står på bar bund så håber i kan hjælpe mig på forhånd tak -
Parlamentarisk/Parlamentarisme
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport om styreformer. En af dem er Parlamentarisk/Parlamentarisme som jeg har svært ved. Så jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, og forklare hvad det handler om? 1000 1000 gange tak på forhånd ! -
Procentregning - har glemt det :(
ForumindlægHej, sidder og skriver en samfundsfags afl. og har glemt hvordan man regner procenter :) Håber nogle lige hurtigt vil hjælpe med de få... 101.2005 til 206.092 9,4% til 18% 3.562 til 12.657 Hvor meget er tallene steget i procent? Og hvordan regner man det ud? Og lige et sidste spørgsmål: Hvor meg... -
SOS!! Stor stat / Lille stat
ForumindlægJeg sidder og læser op på samfundsfag, og er pludselig blevet i tvivl om hvad der menes med stor stat og lille stat? de røde fx Enhedslisten går ind for lille stat og de blå fx LA går ind for stor stat. Men hvad er stor og lille stat??? -
Regeringens energiplan
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag og Naturgeografi i 3.g på gymnasiet. Mit emne skal omhandle regeringens energiplan, vedvarende energi osv. Er der nogen der har forslag til uddybelse af emnet, problemformulering, materiale el.? Håber at I kan hjælpe mig:) -
hjælp
ForumindlægHej har lige valgt studieretningsprojekt her i 3g i samf B og eng A om Overvågning. Men er ikke rigtig kommt videre. jeg vil muligvis skrive om romanen "1984" som er en dystopi/skræmmebillede på overvågning.Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal med dn samfundsfaglige del??? nogle forslag? -
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
Demokrati i USA & DK
ForumindlægHej Kloge Hoveder :) Jeg har samfundsfag og vil gerne have svar på følgende: "Er demokrati det samme i USA som i Danmark?" (-må gerne uddybes, tak :)) Ha' en god uge :D hilsen Martha & Daphne :D -
Panokrati (Haster!)
ForumindlægHej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og en af mine valgte styreformer er panokrati. Jeg forstår ikke helt hva det går ud på så det ville være rigtig dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig (: Mange gange tak på forhånd ! -
Haster
ForumindlægHej alle! Jeg skal i samfundsfag redegøre for følgende bergreber: 1. Konkurrencedemokrati 2. Deltagerdemokrati 3. Demokrati som statsretligt princip 4. Deliberativt demokrati 5. Institutionel magt Håber I kan hjælpe mig ! :) -
Skoleskydning
ForumindlægHej. :-) Til AT-prøveeksamen skal jeg skrive om skoleskydning i USA. Jeg leder efter en god artikel om årsagerne til skoleskyderier i USA, gerne med brug af samfundsfaglige teorier. Jeg ville sætte pris på lidt hjælp. :-) -
Det sociale rum og livsstilsrummet
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skriver lidt omkring Bourdieus teori og er faldet over det sociale rum og livsstilsrummet. Er der en der kan give mig en forklaring på hvad det betyder i forhold til det samfundsfaglige aspekt? eller bare forklare mig det, fordi jeg er lost. Mange TAK!! -
Ide til problemformulering
ForumindlægHej Folkens Jeg sidder og skal lave en synopsis i samfundsfag hvor emnet er: "Landbruget og udfordringen" Er der nogen der har en ide til en problemformulering der kunne være spændene at arbejde med? Har overvejet noget med forbruget af kød, men ved ikke helt hvordan jeg skal formulere... -
Skriftlig Samf A - emner???
ForumindlægHej alle Jeg skal op i samfundsfag skriftlig eksamen i morgen, og jeg kom til at tænke på: Har i nogle idéer/forestillinger/hints om hvilke emner der kunne være oplagte i dette års opgavesæt? Specielt inde for sociologi ;) Håber i vil være med til at brainstorme, så det bliver lettere... -
Hooliganisme
ForumindlægHey. Skal lave en opgave om hooliganisme. Vil dog gerne have lidt hjælp til hvad jeg kan komme ind på i opgaven. Skal jo have samtaler, hvor jeg kan få påvirket min opgave lidt. Vil gerne have en sociologisk vinkel på tingene. Skriver i engelsk og samfundsfag. Kom glad med hjælp :) Omglolnicelol -
vil det betragtes som snyd?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i skriftlig samfundsfag, og der er noget der har undret mig meget generelt om de skriftlige prøver. Må man gerne anvende tidligere opgaver, hvis man tilfældigvis kommer op i noget, som man skrevet om før? Vil det betragtes som snyd, hvis man bare kopier noget ind fra en...
