Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15101 til 15120 af 22746
-
Oxidation af alkoholer
ForumindlægJeg skal lave en rapport om oxidation af alkoholer, og jeg har lidt problemer med at forstå selve oxidationen. R-CH2-OH --> R-CH=O Er det et H og OH-gruppen, der bliver erstattet af O'et, eller er det begge H'er der bliver erstattet og så OH-gruppen, der splitter sig? Og kan m... -
BIOLOGI HURTIGT!
ForumindlægJeg sidder med en biologi rapport om cellulase dannende bakterier, som kan nedbryde cellulose. Vi har taget jordprøver, rendyrket dem, oprenset dem og derefter "klonet" dem via. pcr processen. Jeg er nu nået til gelelektroforesen.. Så støder jeg på ordet " fluorescerende - betyder ... -
theoretical yield
Forumindlæghej jeg har en rapport der hedder syntheis of benzoic acid = syntese af benzoesyre har fået de her beregninger m: 0,3924 G , 0,3920G , 0,4095G v NaOH: 18,13ml, 18,14ml , 19,04ml der står calculate the theoretical yield calculate the percent yield jeg forstår dem ik, hvilken formel skal jeg ... -
andengradsulighed og hyperbelulighed
ForumindlægHeej alle, har en mat. rapport for, og der er lige et spørgsmål jeg ikke helt forstår.. det lyder: ".. og løs grafisk 14x-8 / 2x+3 <_ 2 " (<_2 = mindre eller li' med 2 .. ved ikke hvordan man laver det rigtige tegn på comp.) "løs grafisk" betyder vha. en tegning i ... -
Kulhydrater
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport om enzymer. Er igang med at skrive lidt om kulhydrater. Jeg tænkte på at det ville være en god ide at komme med eksempler på nedbrydning af kulhydrater, men kan ikke rigtig komme i tanke om nogen. Er der nogen der kan komme med nogen eksempl... -
Trommehinde springes ved tryk?
ForumindlægHvordan kan det være at ens trommehinde kan sprænge under tryk? & hvad er forskellen på det, og springning ved høj lyd? & kan man springe ens trommehinde på andre måder? Er ved at skrive rapport, og vil gerne forklare forskellen, men kender ikke forskellen. Er der en side jeg kan kigge på evt... -
døgnmålinger
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en rapport over døgnmålinger. I teori afsnittet har jeg skrevet noget om at temperaturen falder i løbet af dagen pga. solen og at iltindholdet også falder fordi at planterne ikke kan lave fotosyntese når solen ikke er der. Hvad kan man ellers komme ind på? -
Katalase
ForumindlægHej. Sidder og skal lave en rapport på Katalase sammen med en gruppe, hvor der er et spørgsmål der lyder "Forklar hvorfor knusning og kogning havde de pågældende virkninger." Hvilket jeg ikke forstår, nogle der kan hjælpe? Det var entet knust/kogt lever eller knust/kogt kartoffel :-) På... -
Marasmus? haster!
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en rapport imorgen og er lige nu igang med at skrive om marasmus. En af formerne for underernæring. "Mennesker som lider af marasmus er helt magre og tynde, da kroppen uden ernæring må hente energien i muskel og fedtreserver." Kan nogle uddybe det, på en måde s... -
Beregninger med CO2
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en rapport, hvor jeg skal beregne hvad stofmængden af CO2 er i en kolbe. I kolben kan der være 2 L luft i - 2 Liter luft er 0,0833 mol luft I starten er der 356 ppm CO2 i kolben, og ved slut er der 30707 ppm CO2 Hvordan skal jeg regne stofmængden ud? n = m/M -
sos-HJÆLP HURTIGT
Forumindlæghej jeg skal til at lave en rapport men jeg har lidt svært ved at definier de følgende begreber: Arvelige egenskaber, cellekerne, DNA, enzym gen, kromosom, aminosyre, dobbeltspiral dominerende, vigende gen, Mitose, mutation, organisme, radioaktivstråling, ultraviolet stråling ... -
SSO Kemi
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SSO om acetylsalisylsyre . OG - Jeg vil gerne vide hvordan den skal bygges op. Er det bare en stor rapport ? Hvis i også har nogle ideer til, hvad jeg kunne undersøge eller putte ind i min opgave, så bring det gerne på banen (: . Jeg har brug for alt den hjælp je... -
Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?
ForumindlægHej SP! Jeg skal i gang med at skrive min SRO, men der er noget jeg er meget i tvivl om. I opgavebesvarelsen skal der indgå en beskrivelse af hvordan det eksperimentelle arbejde af udført, men min lærer fortalte mig, at det ikke er det samme som når vi skriver en almindelig videnskabelig rapport... -
Religion problemstilling;
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over 4 uger med overemnet: Hvad er religion? Jeg skal derfor have en problemstilling som; "Hvad betød reformationen for Danmark i 1500 - 1600 tallet" - (altså så længe det har noget med religion at gøre ) men da jeg ikke ved særligt meget om religion, kunn... -
En lille hjælp til spørgsmål..
ForumindlægSidder her og laver biologi rapport, og er stødt på disse spørgsmål - som jeg simpelthen ikk kan svare på .. :s - Så håber liige der er nogle her inde der kan, eller vil hjælpe mig med det.. - 1). Hvorfor kan røde myggelarver og røde børsteorme klare lavt iltindhold. - 2). Hvilke konsekvenser ... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport i samfundsfag. En af opgaverne lyder "angiv mindst 3 samfundsmæssige grunde til at straffe voldshandlinger hårdt." Men jeg kan kun komme på 2, og det er; For at opfylde den borgerlige retsfølelse, og for at gøre samfundet tryggere.. Hvad kunne... -
Biologisk og kemisk iltforbrug?
ForumindlægNogen der ved hvad Biologisk iltforbrug og Kemisk iltforbrug er? er igang med en rapport i biologi, omkring måling af sediments iltforbrug, hvor vi har lavet nogle forsøg.ude i limfjorden Og jeg syntes sgu det er lidt svært :S! specielt når jeg ikke forstår begreberne biologisk og kemisk iltforbu... -
Dominerende ledigheds typer
ForumindlægHej, jeg har til opgave i en rapport, at forklare hvilke form for ledighed der præger det danske arbejdsmarked... i den forrige opgave har jeg haft om forskellige typer ledighed(fiktionsarbejdsløshed,sæsonarbejdsløshed, konjunkturarbejdsløshed, Strukturledighed, teknologiledighed),men ved vir... -
Finanskrisen i SRP
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet til opgave at koble VØ A og IØ B sammen i SRP og herunder har jeg valgt finanskrisen. Men jeg er derefter gået kold i hvad jeg skal skrive om. Finanskrisen generelt er for kedeligt og en kliché. Er det nogen der har nogle gode idéer man kan fyre en fed rapport af om??? -
Hjælp til spørgsmål om velfærdsstaten!!!!!!!!!
ForumindlægHey jeg skal skrive en rapport om det danske velfærdssamfund, også stiller de spørgsmålet. At jeg skal gøre rede for partiernes (venstre og socialdemokratiet osv.) holdninger til velfærdsstaten. Er der ikke en måde jeg nem kan komme til de oplysninger. Hvis jeg går ind på partiernes hjemmesider...
