Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15101 til 15120 af 29671
  • Hvorfor er det så svært at være uenige?

    Forumindlæg
    Hej jeg har fordybelses-uge i samfundsfag, hvor temaet er: Uenige sammen Ville bare høre om der er nogle bud på hvorfor det er så svært at være uenige? ift. politiske debat, hvordan vi fremmer pluralismen, respekten for hinanden og den demokratiske samtale?
  • Vækst på lang sigt. AT3

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har et mindre problem. Jeg skal have lavet en problemformulering til min AT3, som skal indeholde både matematik og samfundsfag, og den skal være omkring vækst på lang sigt. Er der nogle der har nogle foreslag? God aften..
  • Hjælp til samfundsfagseksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om der var nogen, der kunne hjælpe og vejlede mig, hvis jeg skal op i samfundsfag? Det er en eksamen med 24-timers forberedelse og derfor kunne det være en stor hjælp. Især hvis jeg trækker globalisering/økonomi, da det er de to forløb, som jeg har mest svært ved :-(
  • Modeller eller produkter man kan bruge til "socialisering og identitet"

    Forumindlæg
    Skal op i mundtlig samfundsfag. Jeg har trukket "socialisering og identitet" og jeg vil gerne finde ud af om jeg kan bruge flere produkter til min fremlæggelse. Jeg har allerede fundet "minerva-modellen", er der flere modeller end det, har ikke rigtigt kunne finde andet?
  • Socialdemokratiet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en samfundsfag opgave under genren “notat”, hvor jeg skal være rådgiver for socialdemokratiet og skrive hvordan de vil opnå mest mulig succes ved næste valg. Har allerede lidt ideer, men ville høre om nogle havde noget mere? Håber i kan hjælpe!
  • Sammenhængen mellem erhvervsklasse og partivalg

    Forumindlæg
    Hey guys, er der nogle der kan hjælpe med at bikse nogle gode sætninger op omkring en tabel jeg har for i samfundsfag, med fokus på sammenhængen mellem erhversklasse og partivalg i forhold til tabellen. (opgave vedhæftet) Tak på forhånd
  • Synopsis hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er i gang med at skrive en synopsis, om KS, altså religion, historie, samfundsfag samlet i en. Vi haft noget om cililastionssammenstød, kultursammenstød, islam, integrationsformer. Men jeg mangler en problemstilling til religion, så har brug for jeres hjælp
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg går på HTX og skal have valgt emne til SRP. fagene der ingår er Engelsk, Kom/IT, Dansk, Design og Samfundsfag. jeg har ikke rigtig en ide om hvad jeg vil skrive om, så bud ville være meget værdsat
  • Udfordringer ved at ændre den amerikanske våbenlov - hvad kan man tage fat i?

    Forumindlæg
    I min SRP (Engelsk og Samfundsfag) skal jeg lave en undersøgelse af politiske og kulturelle udfordringer, der kunne være ved at ændre den amerikanske våbenlov. Er der nogen, der har en idé om, hvordan man griber sådan en problemstilling an? :)
  • Problemstilling om Korea-krigen, holdnings- og vurderings spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville spørge om der nogen som havde et forslag til et godt holdnings- og vurderingsspørsmål til problemstillingen: Hvad er/var konsekvenser af Koreakrigen? Det er en smule svært for mig at formulere et godt spørgsmål som ikke involverer samfundsfag, men som også inddrager noget om kon...
  • Stram finanspolitik

    Forumindlæg
    Hey Alle, Jeg skal op i samfundsfag her på onsdag, og en af de spørgsmål jeg skal kunne svare på er: "Forklar, hvordan en stram eller lempelig finanspolitik påvirker det økonomiske kredsløb og Tesla?" Det skal lige siges at det overordnet handler om Tesla
  • Projekt emnet er udvikling ,

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for gode ideer Jeg skal skrive projekt 9 kl og over emnet er udvikling Jeg kunne måske godt tænke mig noget med afhængighed , alkohol, og gerne udfra samfundsfag og biologi men jeg kan ikke finde på en formulering af emnet. Foreslag modtages med stor tak
  • Yndlingsfag..

    Forumindlæg
    Okay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget?
  • Hvad kom du op i?

    Forumindlæg
    Hvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i?
  • Psykologi

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi?
  • Gymnasium?

    Forumindlæg
    hej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak
  • Opgave A og B - hjælp til forståelse

    Forumindlæg
    Hej. Man skal vælge imellem to opgaver, de lyder således: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidenskabelig eller en samfundsvidenskabelig forudsigel...
  • 3.g - hvordan er det?

    Forumindlæg
    Her i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ...
  • International linje stx

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser...
  • Økonomi

    Forumindlæg
    Hej jeg skal kunne tl imorgen redegøre i store træk om denne tekst/nyhed.. så tænkte på om der var nogle kloge samfundshoveder derude som kunne tage et kig og fortælle mig hvordan jeg skal kunne redegøre for det. Tak på forhånd! http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2238477/nationalbanken-...