Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15161 til 15180 af 23766
-
Matematiske modeller? (haster)
ForumindlægJeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig... -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Vdr. karakter og opgradering
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi
ForumindlægØver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også. -
Radioaktivitet - absorptionskoefficient
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i fysik, og sidder med nogle efterbehandling. Jeg skal finde abs. koeff ud fra formlen på det vedhæftede billede, men kan ikke finde hoved og hale i den. Nogle der kan forklare mig det?? Hvor kommer de 0,69 f.eks fra? -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Acceleration ud fra (t,v graf)
ForumindlægHej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression? -
Matematik på A niveau
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10. -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
Hvordan i dansk?
ForumindlægNu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
Forsøg ?
ForumindlægSidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m... -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :( -
Metode - igen
ForumindlægHvad hedder den metoder, når man bygge på andres eksperimenter? Jeg har ikke lavet et eksperiment og bygger kun min teori på hvad andre har lavt af ekperimenter, derfor ved jeg ikke hvilken metode jeg har brugt i fysik. På forhånd tak :) -
Hypotetisk deduktiv metode
ForumindlægHej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen? -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :)
