Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15181 til 15200 af 23766
  • ATT: Fysikopgaveredaktører!!!

    Forumindlæg
    HEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den..
  • Emissions- og absorptionsspektrum

    Forumindlæg
    Hey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci
  • Diff Cos^2

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med fysik, skal jeg finde den afledte af I=I0*cos2(x) altså matematisk d/dx(I0*cos2(x)) Hvad er den? Jeg er doven og min TI89 er gået tør for batterier.
  • Eksamen - Hvad er bedst????

    Forumindlæg
    Nu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet???
  • Atomer og stråling

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til mundtligt fysik i 9 og har brug for lidt vejledning til en nem disposion over: - Atomer, stråling og radioaktivitet. bogen vi har hedder Ny prisma 9 og emnet hedder "Partikler med fart på" Håber der er nogen der kunne hjælpe mig?
  • vol-procent og vægt-procent

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart op i fysik, har et spørgsmål inde for alkohol: hvis jeg skal beskrive hvordan man ud for ren ethanol og vand kan lave blandinger med koncentrationer på: 40 vægt procent og 40 vol. procent hvordan skal jeg så gøre ? // Nanna
  • Syre,Base & Basiske.

    Forumindlæg
    Hej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • Hilfe, bitte ..!

    Forumindlæg
    Hej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne...
  • Manglende kursus

    Forumindlæg
    Hej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam
  • Coulombs lov

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den?
  • Disposition - radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!!
  • afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    hej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli...
  • haster lidt

    Forumindlæg
    hej! jeg ville gerne spørge om hvordan afbræning af sprit foregår? og hvordan man påviser CO2 og H2O? Der står der skal bruges Oxygen? findes det ikke i luften? Undskyld, det lyder måske alt sammen dumt, men fysik er ikke min stærke side(: tak på forhånd
  • Ideale gasser P*V/T

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe!
  • potentiel og kinetisk energi

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten
  • Halveringstid

    Forumindlæg
    Hi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann
  • Naturvidenskabelige verdensbilleder

    Forumindlæg
    Har lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges!
  • Tycho Brahes måleinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :)
  • Syre, base, salte, kalk og vand

    Forumindlæg
    HEJ ALLESAMMEN jeg skal op i fysik imorgen og kan trække: - Fresmtilling af syre - Fremstilling af base - Fremstilling af salt - Vand - kalk hvad kan jeg lave af forskellige forsøg til disse emner??