Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15181 til 15200 af 22746
-
argumenter for negative masse m.m.
ForumindlægHej jeg sider og laver den sidste kemi rapport inden jul =) men kan ikke finde på argumenter for at stofmængden der har reageret med en alkohol bliver negativ :( stofmængden for x giver -0,0026 massen for X giver -0,0035mg det er en redoxrektion med bestemmelse af en alkohol har gen... -
Alkohols påvirkning på planter.
ForumindlægJa, som som skrevet ovenfor - er mit spørgsmål meget ligefrem. Hvad er alkohols pårvirkning på planter? Jeg skal skrive en rapport om Alkohols indflydelse på cellemembranen og i min terori kommer jeg ind på de forskellige påvirkninger alkohol kan give på både mennesker og planter.. Er de... -
Variation, spredning og middelværdi for grupperede obs.
ForumindlægJa er ved at lave matematik-rapport, også blev jeg i tvivl om disse 3 ting ved grupperede observationer. Hvordan er det nu lige jeg med disse ting. obs. hyp ]155-160] 5 ]160-165] 7 ]165-170] 3 ]170-... -
Positiv eller negativ strålingsbalance
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport omkring strålingsbalancen, og et af spørgsmålene til diskussionen lyder: "Forklar hvilken betydning det har om den samlede strålingsbalance er negativ eller positiv". Er en negativ strålingsbalance bare når der reflekteres mere energi en der optages? S... -
kobber klorid krystaller
ForumindlægHej jeg skal skrive raport om "krystalvand" og har prøvet at finde ud af hvordan kobber klorid/CuCI2 krystaller bliver dannet, eller om det bare er det samme som salt krystaller. Så mit spørgsmål er hvordan at kobber klorid bliver til krystaller . PS. det er til min teori del af rappor... -
Testosteron og negativ feedback
ForumindlægHej. Jeg er igang med en rapport om hormoner hos mænd og kvinder, og jeg har virkelig brug for noget hjælp, for bedre at kunne forstå det; Forklar hvordan mængden af mandligt kønshormon reguleres via negativ feedback. Hvordan fungerer denne negative feedback? Hvad er positiv feedback i forhold ... -
elektroforese - hvorfor giver en tumor færre bånd end blodet
ForumindlægHej.. Jeg sidder og er igang med en biologi rapport omkring elektroforese, hvor vi har undersøgt en person (Valerie), hvor vi har udtaget en prøve fra hendes tumor og fra hendes blod. Et af spørgsmålene lyder så, hvorfor tumoren giver færre bånd end blodet? Jeg må indrømme, at jeg er lidt på bar ... -
offensiv udenrigspolitik
Forumindlæghej alle sidder og skriver en rapport om Danmark udenrigspolitik. jeg arbejder med Anders Fogh, som siger at Danmark skal fører en offensic udenrigspolitik, men jeg ved ikke rigtig hvad det betyder. jeg tolker det som om at man er aktiv og med fremme, og noget i den stil men er der nogen der har... -
Redox Reaktion
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en kemi rapport der er til idag kl 17. så jeg er desperat. Jeg skal have løst to afstemninger med oxidationstal og delprocessor. De to reaktioner er: MnO4(+) + Sn(2+) --> Mn(2+) + Sn(4+) MnO4(+) + SO3(2-) --> Mn(2+) + SO4(2-) Ville være rigtig rart hvis i kunne h... -
Haster!!! Blodtyper...
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en biologi rapport om blodtyper og skal svare på hvilken/hvilke blodtype(r) børn kan have hvis forældrene har blodtype AB og 0.. Altså spørgsmålet lyder helt præcist sådan: Hvis et forældrepar har blodtyperne 0 og AB, hvilke blodtyper kan deres børn så have? Nogen derkan hj... -
HJÆÆÆÆÆLP !!!!
ForumindlægHej alle, Er i gang med min matematik rapport (tunnelen på samos), men er fuldstændig blank om et spørgsmål. "Hvordan arbejder man sig vandret ind i bjerget og hvorfor arbejder man vandret ind i bjerget? Ville det ikke være smartere med det samme at give tunnelen et fald, så vandet kunne løb... -
HEEEEEEEEEEELLLPPPPPP
ForumindlægHej folkens, Jeg er stadig igang med min matematik rapport om Tunnelen på samos . Har et spørgsmål jeg søger svar på, således at; Hvordan mener man idag, at Eupallinos har fundet den samme højde på begge sider af bjerget, så arbejdet med de to tunnelrør kan begynde i samme højde? Benyt forklaring... -
Mht. fotosyntesen
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en bio rapport om fotosyntesen hos vandpest. Altså lysintensitetens betydning for fotosyntesen. Respirationsprocessen hos planten, foregår den når det er mørkt, eks om natten, eller undskilles der ilt som følge af lysprocessen, altså når det er lyst? /l-becks-l -
forretningsforståelse
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport i faget forretningsforståelse/afsætning, hvor jeg har fået til opgave at beskrive butikken Bog og idés målgrupper, og definerer dem i forhold til Minervamodellen. Hvordan gør jeg det, da jeg umiddelbart synes at deres målgrupper er brede, og sværer at konkretis... -
Mættede og umættede fedtsyrer??
ForumindlægHej. Jeg har seriøst brug for hjælp, og gerne meget hurtig hjælp. Jeg sidder og forsøger at skrive min biologi rapport, men jeg kan ikke finde ud af hvilken fedtsyrer der er den "gode" og hvilken der er den "dårlige", den mættede eller umættede?????? Og hvor man finder de to f... -
Hvad er den relative intensitet?
Forumindlæghej jeg sidder lige og skriver rapporten og kan simpelthen ikke finde nogen steder hvad er den relative intensitet? det handler om spektralanalyse, hvor vi skulle bestemme bølgelængder og sammenligne vores resultater i databogen.men jeg kan ikke huske hvad er den relative intensitet :( og er det... -
Amfolyt---> eddike?
ForumindlægSidder her og er i fuld gang med min rapport, som skal afleveres i morgen! :D Men er lige lidt confuse med hensyn til edikke og om denne virker som en amfolyt? umiddelbart vil jeg da sige ja, da eddike ligeledes indeholder vand, men vil lige have det bekræftet først! :-) PS: I kender sikkert f... -
Specifik modstand OHM !!!!! RHO!!!!!
ForumindlægHey jeg sidder og er i gang med at lave en rapport omkring ohms lov I den fil jeg har vedhæftet kan jeg ikke lige finde ud af at regne den specifikke modstand ud (nederst på siden ) Til forsøget blev der brugt konstantan tråd ved at dens resistivitet er 0,49. Snorens længde var 1m Hvis i kan... -
resistiviteten af ledende papir
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport som handler om "resistiviteten af ledende papir" (resistivity of conducting paper) Jeg har lavet det hele undtagen evalueringen, hvor jeg skal komme ind på usikkerheder og hvad der kunne gøres bedre næste gang. Er der nogen som vil kigge på den og hjælpe... -
PCR - egenskab ved DNA?
ForumindlægEr ved at lave en biologi-rapport om PCR, og et af spørgsmålene er, hvilke egenskaber ved DNA, der gør det muligt at lave PCR - nogen der kan hjælpe med dette? Jeg har en ide om, at det måske er noget med, at man kan bryde hydrogenbindingerne mellem baserne i DNA-strengene, men er ikke sikker?
