Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15181 til 15200 af 33566
-
Hvordan skal produktionen sammensættes, hvis fortjenesten skal maksimeres?
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvordan jeg kommer videre. Nogle som kan hjælpe. det er mig som har lavet skemaet og begrænsingerne under. -
Lav en fuldstændig funktionsanalyse af funktionen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Opstilling af kriteriefunktion
ForumindlægOpgave 4 et møbelfirma sægler to slags borde, træ og metal. firmaets dækningsbidrag er 3.100 kr. for træ og 2350 kr. for metal. Opstil kritieriefunktionen for firmaets dækningsbidrag. -
ligninger
Forumindlæghar brug for hjælp med disse -
lektiehjælp tilbydes
Forumindlægmangler du lektie hjælp... så kontakt mig.. engelsk.tysk.dansk og andre fag.... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Sidder og kæmper med at forberede mig til eksamen og har disse 13 spørgsmål Har lavet lidt på hvert, men er der ikke en som kan hjælpe mig lidt på vej :) Eller bare med nogle af dem :D Hilsen Mig -
Boksplot (aflæsning)
ForumindlægHejsa, Jeg skal opskrive det udvidede kvartilsæt for et observationssæt (se vedhæftet billede). Er bare i tvivl om, hvor den starter. Skal jeg starte ved, der hvor der står 9 eller ved 10. Fordi selve bokspottet starter jo først ved 10. Er minimums så 10, mens maksimum er 19?? Tak :-) -
stamfunktion
Forumindlæghvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8 -
Mat B
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B Jeg forstår bare ikke følgende spørgsmål : Gør rede for andengradspolynomiets graf samt for faktoriseringen Der er primært det med faktoriseringen jeg er i tvivl om, hvordan gør jeg rede for det? -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
Sandsynlighedsregning - HASTER!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (alle 3 delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd! -
det skrå kast
Forumindlæghej sp Jeg har et spørgsmål mht. min opgaveformulering til min SRP. I forhold til andet spørgsmål, vi i råde mig til at udlede kasteparablen og teorien for det skrå kast hver for sig? For jeg havde tænkt på at gør rede for x- og y-komposanten hver for sig og derefter udlede kasteparablen. Desud... -
Procent
ForumindlægJeg er i gang med at finde procent boksplot, men jeg kan simpelhen ikke komme til et endeligt svar. Lige ud fra hvad jeg TROR, mener jeg det er 50%, men jeg er fuldstædig usikker. Nogen der kan hjælpe! Bilede er vedhæftet. -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Lineær første orden differentialligninger
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen, hvor et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for lineære differentialligninger af første orden samt den tilhørende løsningsformel. Giv et eksempel på anvendelsen af formlen." Her talte min lærer også om at det kunne være godt at fortælle hvad man kan læse ud f... -
definitionsmængden og værdimængden
ForumindlægHej, Hvordan finder man definitionsmængden og værdimængden? -
Afgangsprøven 2014
ForumindlægHej 9. Klasser! Andre der ligesom mig har trukket jeres udtrækningsfag i dag? Hvad har i trukket og er i tilfredse? Mundtligt tysk og skriftlig Geografi, ikke ligefrem tilfreds med det tyske.. -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogen som kan hjælpe med opgave 10 i dette link: http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx På forhånd tak Mie -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de...
