Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15201 til 15220 af 24857
  • Spektrum

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave i fysik, der går ud på at angive hvilken type gas der er tale om i det vedhæftede spektrum. Jeg har fundet ud af at det er oxygen ved at google mig frem, men ved ikke hvordan jeg skal begrunde det.. Håber der er en, der kan hjælpe mig.
  • Søger underviser - Fys + Kemi

    Forumindlæg
    I forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo
  • Impuls-stød

    Forumindlæg
    Man har 2 kugler, hvor den ene ligger stille fra start og den anden rammer den centralt.Begge masser er givet og starthastighederne er også givet.Hvordan finder jeg de to hastigheder efter stødet når sammenstødet er elastisk?Det er opg 3,3 s 61 i Fysikkens verden 3.
  • Teori - hjælp

    Forumindlæg
    Heey alle. Jeg har i fysik til opgave og lave en rapport omkring lys reflektion, og i den sammenhæng skal jeg skrive noget teori omkring brydningsloven, infalds - og beydningsvinkel, og jeg har læst en masse omkring det, men jeg forstår ikke meget af det, er der nogle af jer der gør det??? ...
  • alternativ lektiehjælp

    Forumindlæg
    Har i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer..
  • Vand i base

    Forumindlæg
    Hej I min fysik bog står der, at man ikke må puttet vand i syre, da der så sker en kemisk reaktion, men må man så godt putte vand i base? - og hvorfor kan må man det eller hvorfor må man ikke det?
  • Ø 31 i orbit 2

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere fysik i morgen og er helt væk... opgaven lyder: normal uran er sammensat af U-238 som er 99.3% og U-235 som er 0.7%. hvis vi antager at de to isotoper var lige hyppige ved jordens skabelse hvordan finder man så ud af hvor gammel jorden er udfra vores antagelse
  • Metaller

    Forumindlæg
    Hejsa folkens, jeg har et problem til min disposition i fysik og kemi. Jeg skal have nogen forsøg indenfor emnet "metaller" jeg tænkte på at starte med metaller i opløsning. Så det ville bare være super hvis I havde nogen ider, til nogen fede forsøg;)
  • Usikkerhedsberegning

    Forumindlæg
    Sidder med en fysik rapport om gasloven(Gay-lussacs 1. lov og Boyle-marriots lov), jeg skal lave udsikkerheds beregning. Men kan ikke huske hvordan man laver det?MVHAnders U. Skovborg
  • Orbit 2, 2 opgaver

    Forumindlæg
    Er der nogle der har fysik bog Orbit 2 og kan hjælpe med disse opgaver? (meget tekst + figur)Opg 14 side 123opg 16 side 124Kan slet ikke finde ud af dem. Nogle der kan?Hvis ikke har bogen, hvad betyder det så at en bølgelængde absorberes?
  • Røntgenstråling

    Forumindlæg
    a)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2)
  • Lys og bølger - Synsopfattelse

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal til fysik eksamen her om 24 timer, men jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg desværre ikke rigtig kan finde svar på nogle steder! Er der 3 eller 4 bølgeegenskaber når vi snakker lys? Håber I kan hjælpe mig :-)
  • Hvad er ethanol?.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport, og skal forklare hvad ethanol er. Jeg ved godt at det er alkohol, men ved ikke hvordan jeg kan skrive en sammenhængende tekst der giver mening. Så er der en venlig sjæl der kan skrive lidt om ethanol?:)
  • Andre debatter og forummer???

    Forumindlæg
    Hej med jerJeg tænkte på om i kender andre forummer hvor man kan diskutere naturvidenskab? jeg mener ikke kun fysik, men også alle de andre grene inden for naturvidenskaben. det ville jo være rart at have lidt at vælge i mellem ;o) Håber i vil være behjælpeligeMvhRasmus Clausen
  • SSO - Kosmologi

    Forumindlæg
    Så er jeg snart færdig med SSO - vil lige høre om der er nogle med lidt forstand på fysik der har noget imod at kigge den igennem www.bjarke.com/skole/endeligtdokument.zip Kommentarer og rettelser kan evt. sendes til
  • Spektrum

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en opgave i fysik om det synlige spekrtrum med hvidt lys og med en heliumlampe og et af spørgsmålene lyder: Er de enkelte spektre kontinuerte eller diskrete? Jeg ved ikke lige hvad det betyder, men kan det have noget at gøre med hvor synlige de er? Ingen anelse :)
  • Hvordan beregner man antal af nikkelatomer i et gram nikkel?

    Forumindlæg
    Sådan lyder opgaven:Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse for naturligt forekommende nikkel er 58,69 u.Er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikk' er den store haj til kemi (i denne fysik afl.)
  • Batteri - Tendenslinje - Imax

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast med en fysik rapport, kan ikke få Imax til at passe nogen jeg kan sende mine udregninger til?. Svar her så sender jeg udregningerne over kontakt.
  • Anvendelse af de komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har problemer med at finde ud af hvad de komplekse tal bliver anvendt til udover at Casper Wessel andsynligvis brugte dem til landmåling tilbage omkring 1800-tallet og at de i dag bliver brugt indenfor fysikkens verden.Nogen der ved hvad de bliver brugt til udover det?! (evt. links vil v...
  • induktion i hverdagen

    Forumindlæg
    Hej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!!