Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15201 til 15220 af 40685
-
Eksamenskarakter og standpunktskarakter i 1.g
ForumindlægHej. Hvis jeg får 02 i standpunkt i mediedag (1.g) og 10 i eksamen, kommer mit 02 så væk i mit gennemsnit? Hvor meget tæller det. -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
Andet: Muslimsk-Privatskole søges!
ForumindlægHej derude,denne kategori religion (Muslim) fordi, jeg har fundet mig selv fremt til at,jeg gerne vil starte på en Muslimsk-privatskole. Det må helst være i omr (KBH) hvis i nu kender mange så skriv dem ned :) -
Problemformulering
ForumindlægEr der nogle som har tid og lyst til at hjælpe mig med at skrive min problemformulering i religion færdig. Jeg sender til din/jeres mail hvis det er også kan vi skrives videre om opgaven derfra. Emnet er islam -
Buddhisme - polyteistisk, monoteistisk eller ateistisk?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til religionseksamen, og jeg kom lige i tvivl om noget. Er buddhismen polyteistisk, monoteistisk eller ateistisk? Buddha er jo ikke som sådan en Gud, og han troede heller ikke på guder, men alligevel er der prop fyldt med guder i livshjulet... Håber der er nogen, der... -
Hej er der nogen der har skrevet om Aztekerriget i 2.g ?
ForumindlægHejsan :)jeg skal til at skrive en historie opgave om Aztekerriget. håber nogen kan give mig en ide til en god indledning :)?? -
Fysik eller kemi på c
ForumindlægHvilket fag er umiddelbart lettest på c-niveau? Og på b-niveau?\n\n - Fysik\n - Kemi -
Middelalderen
ForumindlægHej,Hvis i fik en opgave hvor i skulle skrive 3 centrale oplysninger om middelalderen hvad for nogle oplysninger vil i så skrive?Malfoy -
forksel på sekularisme og sekularisering
ForumindlægHej SP Har lige et spørgsmål til min historie opgave.. Min lærer siger at der er forskel på begreberne sekularisme og sekularisering.. Er der nogen der ved hvad forkskellen er :S ? Eller evt. kan henvise mig til et link?? tak på forhånd.. -
Hvordan er det med indvandrere og identitet?
ForumindlægJeg vil spørge jer hvilke teorier jeg kan bruge, når jeg stiller dette diskussionsspørgsmål: Hvordan danner indvandrere deres identitet? Nogle forslag :D -
Bjerprædiken
ForumindlægI bjergprædiken tager Jesus som bekendt de kendte 10 bud fra G.T og gør dem meget ekstreme..er der nogen der ved hvad formålet med dette er? De er jo SÅ ekstreme, at INGEN kan følge dem.. -
sharia lov?
Forumindlæghej.. ja, hvad er det helt præcist det er? altså en lov som siger at en muslim skal følge koranen, leve efter den vejldning i koranen eller :S -
Hvordan skal den starte?
ForumindlægHej alle Jeg har fået en stil for i dansk, og emnet er : Hvorfor gymnasium? Jeg skal så beskrive hvorfor det er at jeg har valgt at går på gymnasium.. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal starte på stilen.. Er der nogen derude der har en ide til hvordan starten på stilen skal lyde? Vil I ... -
Stil....
ForumindlægHey jeg skal aflevere en stil som hedder "Sandt eller falsk". Genren skal enten være en manuskrift (tale) eller en artikel. Målgruppen er de unge. Opgaveformuleringen lyder: "Formidling og konstruktion af virkeligheden. Menneskets behov for helhedsfortolkninger." Jeg ved ikke... -
Hvordan kan man nogensinde...
ForumindlægHejsa folkens :) Jeg tænkte på: kan man nogensinde lave en kvalitativ tekstanalyse som har udgangspunkt i samfundsvidenskab? :) -
en tekst om døden indefor kristendom og islam!!
Forumindlægdøden imellen islam om kristendom -
tyrkiet
Forumindlæger der nogen der ved om om Tyrkiet er et sekulariseret land? altså er stat og religon adskilt -
I NEED HELP
ForumindlægHEÝ FOLKENS:) Hvilken betydning har Martin Luther for kristendommen? På forhånd TAK -
2.g-opgave - Historie - Franske Revolution
ForumindlægHejsa.. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive 2.g-opgave. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et emne indenfor "Den Franske Revolution", dog er jeg usikker på hvilket underemne jeg gerne vil have om. Nogen der har nogle idéer til noget interessant stof, som der også er kød nok... -
Svære ord
ForumindlægDFU mener! Undervisning skal være gratis for alle danske statsborgere. Frit valg imellem folkeskolerne på tværs af kommunegrænser. DFU er fortalere for niveaudelt undervisning i folkeskolen. Kristendom skal aldrig gøres til religionsundervisning og indoktrinering skal ud af de danske uddannelses-...
