Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15241 til 15260 af 23766
  • Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Det er egentligt et fysik spørgsmål, men man skal dog isolerer u, hvilket jo er med matematiske redskaber (: 510Hz = (340 m/s / (340 m/s - U)) * 435 Hz Hvordan isolerer man U?
  • Angiv en passende enhed

    Forumindlæg
    Hej, har en fysik opgave som jeg virkelig mangler hjælp til. Håber virkelig I vil svare!! Angiv: (find ellers en passende enhed) - massen af en dråbe vand - længden af en myre - tykkelsen af en side i en fysikbog - Jordens omkreds - Den gennemsnitlige fart for en fodgænger Vpigen
  • Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?

    Forumindlæg
    Hej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^
  • Energibevarelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder med noget fysik omkring energibevarelse til imorgen. Der står at der ikke samlet er noget energiforbrug ved energiomdannelser, men at der er et forbrug af en energiform og tilsvarende en forøgelse af en anden energiform. Er der nogen der har et eksempel på det? På forhån...
  • disposition

    Forumindlæg
    nogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base
  • Brugt bog købes!

    Forumindlæg
    Ny Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene
  • Afsat effekt og Afsat energi

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :)
  • Rumrejse 2001

    Forumindlæg
    Jeg har fysik på B-niveu. Jeg ville bare gerne vide om i kunne hjælpe mig med at finde nogle emner jeg kunne skrive om angående emnet rumrejse. Det må meget, meget gerne have relevans med filmen rumrejse 2001, hvis i har set den.
  • tryk

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg sidder lige og laver noge fysik om tryk, og har bare en smule svært ved at forklare hvorfor trykket er lavt ved en stor volumen og hvorfor trykket er højt ved lille volumen? :-) Tusind tak på forhånd
  • Er mine karaktere okay

    Forumindlæg
    Jeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord?
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • Kosmologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en fysik-opgave, som jeg har problemer med. Det handler om rødforskydning, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser opgaven. Derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_06.html
  • massemidtpunkts sætningen og impulsmomentsætningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og læser op til fysik eksamen- mekanik delen. jeg er med på hvordan vi opstiller kraftdiagrammer og newtons 1. lov og newtons 2. lov. Men jeg er ikke med på hvornår vi bruger impulsmomentsætningen og massemidtpunktssætningen. hvad er der, der i en opgave gør, at vi skal bru...
  • Se her: z, Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kan altså bare ikke finde ud af denne her fysik-opgave, som omhandler kosmologi. Jeg ville blive meget glad, hvis der tilfældigvis var nogen herinde der bare kunne det der med kosmologi, og som gad hjælpe mig en smule med det. Tak på forhånd. http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_op...
  • Program

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der kender et godt program til at tegne figurer i matematik og fysik. Det er figurer som denne Link]aid=1&pid=1 jeg gerne vil kunne tegne. Det skal helst være et gratis program, men ikke nødvendigvis.
  • tabelværdi for laserlysets bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej alle 'fysikere'... :) I skulle vel ikke kende tabelværdien for laserlysets bølgelængde?? jeg har kigget på nettet, men ét sted siger noget og et andet sted noget andet..... mvh caroline
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan Kemi B afslutnings-eksamen foregår? Jeg har for resten også hørt at man har 24 timers forberedelse til Fysik b eksamen, så hvis der nogen der kan bekræfte det, ville det være super.
  • Fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej har virkelig brug for hjælp, jeg går i 9 klasse og skal fremlægge i fysik i morgen mandag. Jeg skal fremlægge om Hvordan jorden bliver sur, og alså formlen nogen der ved hvad formlen , og nogle hjemmesider jeg kan læse det om.