Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15301 til 15320 af 24857
-
Disposition - radioaktivitet
ForumindlægHvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!! -
afstandsbestemmelse
Forumindlæghej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli... -
Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar -
Ideale gasser P*V/T
ForumindlægHej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe! -
haster lidt
Forumindlæghej! jeg ville gerne spørge om hvordan afbræning af sprit foregår? og hvordan man påviser CO2 og H2O? Der står der skal bruges Oxygen? findes det ikke i luften? Undskyld, det lyder måske alt sammen dumt, men fysik er ikke min stærke side(: tak på forhånd -
drosselspole?
ForumindlægJeg sidder lige og laver en fysik rapport hvor man skal bruge Spektrallamper, og jeg kan se i de matriale som vi har fået udleveret, at jeg skal bruge en spektrallampe med kviksølvlampe med drosselspole og ligeledes en natriumlampe med drosselspole. spørgsmålet er hvad er en drosselspole? hvis de... -
potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten -
Propel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med et fysik projekt! Jeg skal forklare hvorfor at en propel med 3 vinger i forhold til f.eks 7 vinger, puster en større volumen/med større vindhastighed.. Jeg ved det ikke, nogen der kan hjælpe mig? Tusind tak - Jennifer -
Syre, base, salte, kalk og vand
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jeg skal op i fysik imorgen og kan trække: - Fresmtilling af syre - Fremstilling af base - Fremstilling af salt - Vand - kalk hvad kan jeg lave af forskellige forsøg til disse emner?? -
HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg er i gang med en fysik rapport og skal regne ud hvor mange mangle liter luft en mol fylder. Der står jeg kan bruge molarrumfanget som også bruges i kemi. Jeg skal finde det for 5kml og 15 ml. Men hvordan gør jeg det? Har ingen anelse -
Tycho Brahes måleinstrumenter
ForumindlægHej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :) -
Naturvidenskabelige verdensbilleder
ForumindlægHar lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges! -
Hvad gør jeg nu?!
ForumindlægHej. Jeg skal på i fysik kemi på fredag. Jeg har læst de opgivede kapitler fra vores fysikbog, men jeg vil gerne læse mere bl.a. inden for alkohol hvor jeg mangler lidt viden . Er der nogle der har noget gode ark eller ved hvor jeg kan finde noget? På forhånd tak -
Stråling
ForumindlægHej.Jeg har fået følgende spørgsmål i en fysik rapport:"Undersøg hvorfra den stråling en gennemsnitsdansker modtager i løbet af et år kommer?"Hvis der er nogen der har et svar liggende må de meget gerne melde tilbage :).Håber på I kan hjælpe. -
Hjælp herinde -> kilder?
ForumindlægHvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder. -
HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..
ForumindlægHej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja.. -
Hjælp !
ForumindlægHej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ? -
Forskel på halveringstid og halveringstykkelse
ForumindlægJeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (: -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
