Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15301 til 15320 af 33566
-
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
Mat fælles fag, mat tilvalg B
ForumindlægHej jeg er ny herinde..Jeg er virkelig på den.. groft sagt.. Jeg skal til en del omeksaminer, specielt i mat skr er jeg meget nervøs for.. jeg ved at den næste skr. mat fællesfag kommer til at hedde 2006-8-2.. men ikke indholdet er kendt endnu.. seriøs hvad skal jeg gøre.? Har også 2 års eksamine... -
Spanske syge
ForumindlægHej alle sammen Kunne nogen af jer hjælpe mig med, at finde, eller allerede har, kilder/tal på antal døde i en bestemt periode (Til SIR-model) eller tal til andet. Jeg synes nemlig, at det er meget svært, at finde gode kilder der indeholder b.la. tal. På forhånd og tak :-) -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Atomfysik
ForumindlægHey folks ;-) Jeg er 3.g'er på teknisk gymnasium, og vi har fået til opgave at skrive et valgemne med et overordnet emne: Atomfysik. Jeg er ikke startet endnu (Smart!), og det skal afleveres i aften senest klokken 24 :) Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om, men emnet er frit - vi må b... -
Ordens karakter
Forumindlæghvordan får man over 8 i orden? -
ellipsis
ForumindlægHej!Min matematiklærer fortalte mig i går kort om "ellipsis". (ved ikke helt om det er det, det hedder, hvilket også gør det ret problematisk at finde noget omkring det. Kunne fx ikke finde noget på mathworld)Ellipsis er(så vidt jeg forstod det)nogle prikker, der viser at antallet af en... -
Komma?
ForumindlægSkal man sætte komma før og efter et navn, hvis der slutter med s; ejefald? Eller er det kun, hvis det står uden ejefald der skal være komma? : Askepot er et brødrene Grimms mange nedskrevne folkeeventyr. Skal kommaet sættes før brødremes og efter Grimms? Jeg føler mig forvirret -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
Uddannelsesparet
ForumindlægHej jeg har et spørgmål til jer her inde om Uddannelsesparet fordi jeg går i 8 klasse og har fået af vide af jeg ikke er Uddannelsesparet og så ville jeg bare lige hører om man får en ny vuderning i 9 klasse -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...tak på forhånd -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
Forklaring af arealfunktion
ForumindlægJeg skal skrive matematikrapport om integralrening, og derunder forklare arealfunktion. Og forståpr ikke helt hvad man bruger det til? Hvorfor er det smart? -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
TI-82
ForumindlægJeg er ved at undersøge, hvad den konkrete forskel på TI82 og TI83/84 er, men kan ikke rigtigt finde et godt link, der beskriver TI82.Hvis nogen enten kender et link eller er i stand til at ridse forskellene op, vil jeg være taknemmelig.Ideen er naturligvist at spare penge ved at bruge TI82 isted... -
Median, nedre og øvre kvartil?
ForumindlægJeg har et datasæt der hedder:25;29;35;39;39;40;40;41;42;44;45;50altså 12 observationer...jeg har kommet frem til, at medianen så må være mellem 40 og 40, altså=40, men hvordan finder jeg nedre og øvre kvartil? kan ikke rigtig finde ud af det!er den nedre mellem 35 og 39, eller er det bare 35?HJÆ... -
nogle ideer til min emne!
Forumindlæghej alle jeg skal lave en perspektevering til min emne som handler om det gyldne snit og phi så jeg tænkte på om nogen af jer har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive tak på forhånd -
Sammenblanding af to væsker
ForumindlægJeg har to væsker, der skal blandes i forholdet 1,76:1. Hvis jeg gerne vil have 200 ml, hvordan skal jeg så regne ud, hvor meget jeg skal bruge af hver? -
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j...
