Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 15321 til 15340 af 99855
-
Astronomi-spørgsmål om solpletter.
ForumindlægDa der ikke er noget astronomi-forum, spørger jeg her om solen er klarest ved solplet maksimum eller solplet minimum, og hvorfor er det sådan? På forhånd mange tak :) -
koordinationstallet
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvad koordinationstallet betyder... et eksempel som jeg ikke forstår er: Na+ og cl- har koordinationstallet 6..hvordan kan man se det eller regne det ud...jeg er nemlig helt lost, håber der er nogen der kan hjælpe -
varmefylde
Forumindlæg300 g isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18 grader c. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader C. Beregn dernæst den energi, der nu skal tilføres for at smelte isterningerne. Smeltningen af isterningerne sker ved, at de kommer life fra fr... -
IR-Spektroskopi
ForumindlægNogen der meget kort kan fortælle hvad IR-spektroskopi går ud på ? -
Relativitetsteorien
ForumindlægHej, Ved I hvilke emner der er under Relativitetsteorien? Fx længdeforkortelse, tidsforlængelse, E=mc^2 osv. Hvilke af disse emner kunne man lave eksperimenter med som man selv kunne fortolke på? -
elektromagnetisme Hjælp
Forumindlægjeg har brug for at vide hvad de to huler hedder på digitalt voltmetert som den røde og sorte ledning sidder i -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
tidskonstant
Forumindlægr = RC r, er tidskonstanten(det tætteste jeg kunne komme på det græske bogstav) R, er modstanden=100Kohm og C er kondensatorens kapacitet=894ohm jeg skal så vise at r angiver den tid der går inden spændingen der ligger over kondensatoren(Uc) er faldet med 63,2% af maksimalspændingen på 10V. ... -
Kvantemekanik
ForumindlægHvad viden kræver det før man kan lære Kvantemekanik? Her er et EKS. "Det kræver man kan forstå variabel før man kan lære algebra" -
organisk og uorganisk stof
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre) -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
lambda
Forumindlæghar λ en bestemt værdi eller varierer det??? -
I need help :O
Forumindlæghey jeg og har lige nogen spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, jeg har brug for lidt hjælp, så jeg kan komme videre med mit projekt (: hvad skal den ydre modstand være for at den afsatte energi i spændingskilden er mindst mulig ? hvad skal den ydre modstand Ry være i forhold til Ri fo... -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
differentiering
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og sveder over et matematikprojekt. Jeg er ved at skrive noget om når man differentiere, og når man differentiere den differentierede. Men har sku glemt hvad man finder når man differentiere første gang, og når man differentiere den differentierede?? Nogen der hurtigt k... -
atomvåbnet..
Forumindlæghej. jeg har tænkt mig at skrive om atombombe i AT set fra datidens synsvinkler. Hmm.. hovedemnet er jo fremtiden, visioner og forudsigelser, men har ingen anelse om hvad mine foreløbige problemstillinger kan være. Er der nogen som har nogen ideer? -
Faglige metoder
ForumindlægHey ville lige høre hvad man mener med faglige metoder? -
studievalg
Forumindlæghey allesammen! jeg gik ud af hhx sidste år, så har jeg holdt sabbat år. Men mit problem at jeg ikke har nogle som helst ideer om hva jeg skal lave næste år! Ville meget gerne høre om hva i har valgt... mvh Spæte -
Er Newtons 3. lov en forudsigelse?
ForumindlægJeg er, ligesom mange andre 3g'ere, i gang med AT-synopsien. Jeg er lidt i tvivl... er Newtons 3. lov en forudsigelse ("Et legeme der påvirker et andet legeme med en kraft, vil blive påvirket med en lige stor modsat rettet kraft")? -
SRP - dårlig karakter!!!
ForumindlægJeg har fået 02 i SRP, og er overhovedet ikke tilfreds. Jeg kom ind til min vejleder, som så siger "Jeg har da ikke været vejleder for dig", hvor jeg så siger "jo".. Uden at kigge på noget papir eller noget, siger hun "Så har du fået 02".. Jeg har skrevet i biologi...
